کاپیتان پرسپولیس ۱۱۱ بار پیراهن تیم ملی را پوشید؛

تعداد دقیق تعداد بازی‌های ملی سیدجلال از سوی فیفا مشخص شد

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۰۵:۰۶:۱۲
کد خبر: ۷۸۳۲۸۷
تعداد دقیق تعداد بازی‌های ملی سیدجلال از سوی فیفا مشخص شد
پس از خداحافظی سیدجلال حسینی بازهم یک مشکل قدیمی سر زبان ها افتاد و آن هم چیزی نیست جز تعداد بازی های ملی این بازیکن.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، پس از خداحافظی سیدجلال حسینی بازهم یک مشکل قدیمی سر زبان ها افتاد و آن هم چیزی نیست جز تعداد بازی های ملی این بازیکن. در فضای مجازی برای سیدجلال 116بازی ملی می‌نویسند. کی‌روش و پرسپولیس و دیگر مراجع، تعداد بازی‌های سیدجلال را 115اعلام می‌کنند که به نظر این اختلاف از آن بازی شب عید سال 95 ناشی می‌شود که هیچ‌کس هیچ آماری از آن بیرون نداد و خود کی‌روش هم آن را در کارنامه‌اش نیاورده که داورش ایرانی بود. البته این موضوع هم اتباط چندانی به تعداد کل دیدارهای ملی سید جلال ندارد.

اما تعداد بازی‌های سیدجلال از نظر فدراسیون جهانی 111است. فیفا بر اساس قاعده‌ای قدیمی تنها بازی‌های زیر پرچم و با سرود را که در تقویمش ثبت شده باشند A محاسبه کرده و در کارنامه بازیکنان و مربیان قبول دارد. یعنی سرود ملی دو کشور نواخته شود و پرچم بالا برود و از قبل در تقویم باشد.

به این ترتیب و به عنوان مثال بازی‌های المپیک جزو بازی ملی افراد محسوب نمی‌شود، همین‌طور بازی‌های آسیایی از ۲۰۰۲ به بعد که تیم‌های زیر ۲۳ سال حق شرکت در آن را داشتند و این (شرط سنی) نقض قوانین فیفا برای بازی‌های ملی است و به همین دلیل بازی در تیم نوجوانان، جوانان و امید  بازی ملی به شمار نمی رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز