محمدحسین محبی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

امثال تختی و حبیبی بذر پهلوانی کاشتند/ خادم فقط به چند نفر اعتقاد داشت/ کشتی ایران وضعیت بهتری پیدا کرده است

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۰۶:۱۳:۳۶
کد خبر: ۷۸۳۸۷۳
امثال تختی و حبیبی بذر پهلوانی کاشتند/ خادم فقط به چند نفر اعتقاد داشت/ کشتی ایران وضعیت بهتری پیدا کرده است
پیشکسوت نامدار کشتی ایران گفت: نمی‌خواهم تلاش کشتی گیران امروز را کم بگیرم اما متاسفانه بسیاری از آنها نسبت به دروان ما جدیت کمتری دارند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمدحسین محبی، پیشکسوت نامدار کشتی ایران پیرامون سالگرد کسب نخستین مدال تاریخ المپیک ایران توسط امام علی حبیبی و مرحوم تختی به خبرنگار برنا گفت: نباید ذهنمان را فقط معطوف به کسب عناوین این بزرگان در المپیک کنیم، این قهرمانی اهمیت بالایی دارد و آن را ارج می نهیم اما کار بزرگتر امثال تختی و حبیبی این بود که بذر پهلوانی را در ورزش کشور کاشتند.

وی افزود: البته در سایر رشته ها ورزشکاران ما افتخارات بسیار زیادی برای کشور به ارمغان آوردند اما محبتی که میان مردم و ورزشکاران بویژه امثال جهان پهلوان تختی یا استاد امام علی حبیبی بوجود آمد به این دلیل است که آنها میان مردم بودند و پهلوانانه در مشکلات کنار مردم بودند، این موضوع ارزشمند است و باید از آن درس گرفت.

دارنده مدال نقره جهان در ادامه با اشاره به وضعیت کشتی گیران امروز، خاطرنشان کرد: دو موضوع در این میان مطرح است، بنده زمانی که با اخوی صحبت می کنیم و به یاد قدیم ها می افتیم آن زمان واقعا ما در هر شهری کشتی می گرفتیم مانند کرمانشاه تشویق می شدیم و مردم در سراسر کشور برای کشتی گیران حرمت بیشتری قائل بودند تا امروز و دلیل آن همین است که روح پهلوانی در میان کشتی گیران بیشتر بود، البته این نظر شخصی بنده است.

دارنده مدال طلای آسیا و بازی های آسیایی در ادامه صحبتهایش عنوان کرد: نمی‌خواهم تلاش کشتی گیران امروز را کم بگیرم اما متاسفانه بسیاری از آنها نسبت به دروان ما جدیت کمتری دارند و همین که خودشان را وارد کشتی می دانند که در آمدی از آن دارند دیگر هدف خود را فراموش می کنند و و روی هم می‌توان گفت بسیاری از کشتی گیران بی هدف کشتی می گیرند.

وی با انتقاد از انتخاب کشتی گیران در ادوار گذشته، اظهار داشت: بنده در کمیته فنی هم یکی دو بار به آقای خادم گفتم اگر کسی به عنوان نفر اول در انتخابی دست پیدا می کند باید اعزام شود، به طور مثال عرض می کنم ابراهیمی دوبار کریمی را در انتخابی شکست داده بود اما آقای خادم اصرار داشت کریمی اعزام شود و خوب رئیس فدراسیون هم بود، من منکر زحمات رسول نمی شوم اما خادم فقط به چند نفر اعتقاد داشت.

محبی با اشاره به قهرمانی تیم کشتی آزاد در مسابقات بین الملی روسیه تصریح کرد: خوشبختانه فضای کشتی ایران بهتر شده و باید برای المپیک 2020 از حالا برنامه ریزی کنیم. دیوید تیلور 6 ماه قبل از بازی‌های جهانی می‌گوید من مدال طلا خواهم گرفت و با اقتدار این کار را انجام می دهد. هم هدفشش مشخص است و هم برنامه ریزی خوبی دارد، کاری که تک تک کشتی‌گیران ما نیز باید انجام دهند و فدراسیون نیز باید با تدوین یک برنامه بلند مدت به فکر کسب نتیجه در المپیک باشد، چراکه هرچقدر رشته های دیگر در المپیک حضور داشته باشند و مدال هم کسب کنند بازهم مردم از کشتی انتظار ویژه ای دارند.

نظر شما