از منابع مختلف بودجه خود را تامین می‌کنیم؛

دادگر: کسب کرسی‌های بین‌المللی به سود فدراسیون است/ وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت لازم از تیراندازی را دارند

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۱۰:۴۴:۵۶
کد خبر: ۷۸۴۱۰۶
دادگر: کسب کرسی‌های بین‌المللی به سود فدراسیون است/ وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت لازم از تیراندازی را دارند
رییس فدراسیون تیراندازی گفت: معاون وزارت دفاع قبول کرد که سلاح ورزشی وارد شود و سلاح و مهمات با ارز وارد می شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، علی دادگر در حاشیه اردوی تیم ملی تفنگ و تپانچه در جمع خبرنگاران گفت: تیراندازی با سایر ورزش‌ها متفاوت است و نیاز به سلاح‌ و مهمات دارد و چون اینها وارداتی هستند ما را با مشکلاتی رو به رو می‌کنند. این اردوها چند روزی است آغاز شده و ما از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرده‌ایم. ما حتی یک ورزشکار ۱۴ ساله در اردوی تپانچه داریم این اردوها منظم انجام می‌شود.

وی در خصوص مسابقات کسب سهمیه المپیک گفت: ۹ اعزام برای کسب سهمیه المپیک داریم که بجز مکزیک برای سایر مسابقات مشکلی وجود ندارد. اگر دست مان باز شود به مکزیک هم اعزام خواهیم کرد. ما غیر از اعزام‌ها هزینه تمرین هم داریم و مهمات مصرف می‌شود. ما مثل کشتی نیستیم که تنها به یک دوبنده و تشک نیاز باشد. روزانه برای هر ورزشکار ۵۰۰ هزارتومان نیاز است.

وی در خصوص تامین مهمات گفت: جلسات مکرری با وزارت دفاع داشتیم. آنها مخالف ورود سلاح هستند اما اعلام کردیم که این سلاح ها ورزشی هستند. معاون وزارت دفاع قبول کرد که سلاح ورزشی وارد شود و سلاح و مهمات با ارز وارد می شود. وقتی ارز دو برابر شود قیمت آنها هم دو برابر خواهد شد. در خصوص تولیدات داخلی هم با وزارت دفاع صحبت کردیم و قول داده اند حداقل ها تامین شود.

وی در ادامه در خصوص مربی تیم‌های ملی گفت: سماکین که در تپانچه حضور دارد و قرارداد او تا عید نوروز تمدید شده است. اما در خصوص تفنگ چون ارز دولتی باید استفاده شود و ارز در حال حاضر ۳ تا ۴ برابر شده خیلی میسر نیست تا مربی خارجی بیاوریم و به مربی داخلی بسنده کردیم. در خصوص اهداف پروازی هم از مربی داخلی استفاده می کنیم و شاید در اردوهای خارجی شاید از تجربه مربیان خارجی استفاده کنیم.

رییس فدراسیون تیراندازی در خصوص افزایش بودجه فدراسیون تیرانداری توضیح داد: ما از منابع مختلف بودجه خود را تامین می‌کنیم. خودمان درآمدزا هستیم و کمیته و وزارت ورزش نیز کمک می‌کنند. ما اگر امسال هزینه نکنیم و سهمیه کسب نشود سال بعدش هیچ هزینه‌ای نخواهیم داشت. ما برای افزایش بودجه در جلسه با وزارت صحبت کرده‌ایم که در اعزام‌ها مشکلی پیش نیاید.

وی در پاسخ به این پرسش که علت قطع همکاری فدراسیون با صولت مربی تپانچه چه بود، گفت: تشخیص دبیر و کمیته فنی این بود که از مربی دیگری استفاده شود. وقتی مربی خارجی هست و تیم ۵ تا ۶ نفره است نمی‌توان ۵ - ۶ مربی داشته باشیم. به همین دلایل ایشان از گود خارج شدند. این تشخیص فدراسیون بود یک روز مربی می‌آید و یک روز می رود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا آنقدر اردوها دیر آغاز شد، گفت: بخشی از این ایرادات وارد هست اما تشخیص مربیان بوده. در تراپ مربی می‌خواهد اردو دیر آغاز شود ولی در اسکیت عکس این موضوع تقاضای مربی است‌. در حال حاضر اکنون اردوها در دو بخش تفنگ و تپانچه آغاز شده و در حال انجام است.

وی در مورد اهمیت کسب کرسی جهانی در اجلاس جهانی تیراندازی نیز گفت: هرچقدر کرسی داشته باشیم به نفع ما است. من در این انتخابات ۱۵۰ رای آوردم. این نگاه دنیا را نسبت به تیراندازی ایران عوض خواهد کرد.

وی در پایان گفت: امیدوارم مشکل مالی پیش نیاید. درصددیم تامین منابع مالی را داشته باشیم تا در اعزام‌ها دچار مشکل نشویم. همانطور که از بدو ورودم بیشترین اعزام‌ها را داشتیم در این سال هم نمی‌گذاریم مشکلی در این خصوص پیش بیاید. وقتی بودجه ۴ میلیارد است اما هزینه ها چهار برابر شده شما بودید چه می کردید؟ قناعت می‌کنید یا از جای دیگری تامین می‌کنید؟

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز