گزارش برنا از عملکرد موفق تیم ملی بسکتبال ایران؛

حلقه‌های خوشبختی در انتظار بلندقامتان ایران/ اعتماد به جوانان در دولت تدبیروامید، بسکتبالیست‌ها را روانه سرزمین اژدها کرد

۱۳۹۷/۰۹/۱۵ - ۰۷:۱۳:۴۱
کد خبر: ۷۸۴۳۱۲
حلقه‌های خوشبختی در انتظار بلندقامتان ایران/ اعتماد به جوانان در دولت تدبیروامید، بسکتبالیست‌ها را روانه سرزمین اژدها کرد
اعتماد به جوانان جویای نام اقدامی بود که مهران شاهین طبع آن را انجام داد تا خون تازه ای به بسکتبال کشور تزریق شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم ملی بسکتبال ایران روز دوشنبه در شهر مانیل به مصاف تیم ملی فیلیپین رفت و توانست با ارائه بازی هوشمندانه حریف قدرتمند خود را با نتیجه 78 بر 70 شکست بدهد تا جواز حضور در رقابت های جام جهانی که سال 2019 در کشور چین برگزار می شود را بدست آورد.

شاگردان مهران شاهین طبع قبل از دیدار با فیلپین توانسته بودند به 6 پیروزی دست پیدا کنند و برتری مقابل فیلیپین، پازل موفقیت بلندقامتان کشورمان را تکمیل کرد تا تیم جوان شده ایران بتواند ماجراجویی های خود را در سرزمین اژدها دنبال کند. در بسکتبالی که سال ها شاهد حضور صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی و ... از این دست نفرات باتجربه بودیم، اعتماد به جوانان جویای نام اقدامی بود که شاهین طبع آن را انجام داد تا خون تازه ای به بسکتبال کشور تزریق شود.

حضور رشته تیمی همانند بسکتبال در جام جهانی که در زمان دولت تدبیروامید به وقوع پیوست می تواند دستاوردهای بسیاری برای ورزش و بلندقامتان کشورمان داشته باشد. تکیه مربیان بر نیرو و انگیزه جوانی بازیکنان باانگیزه اتفاقی است که نمی توان از کنار آن به راحتی عبور کرد و اعضای کادر فنی تیم ملی با علم بر این موضوع، بار دیگر ثابت کردند که ورزشکاران جوان می توانند آینده بسکتبال و سایر رشته ها را تا سال های سال تضمین کنند. با این رویه آینده روشنی در انتظار بسکتبال ایران است و با انجام برنامه ریزی مناسب تر و هدفگذاری دقیقتر، رسیدن به موفقیت و انجام بازی های آبرومندانه در جام جهانی چین دور از تصور و انتظار نخواهد بود.

 

تمرینات تیم ملی بسکتبال

 

رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال درخصوص حضور ایران در جام جهانی چین اظهار کرد: بسکتبال ایران در حال تغییر است. ما از جوانان استفاده کردیم تا جایگزین ستاره هایی باشند که امروز در تیم ملی حضور ندارند. در میان همین جوانان نیز بهنام یخچالی و محمد جمشیدی استعدادهایی هستند که خود را نشان دادند.

او ادامه داد: بسکتبال در ایران یک رشته مردم است. فوتبال با اختلاف زیاد نسبت به سایر رشته‌ها ورزش اول ایران است و سپس بسکتبال و والیبال در رده های بعدی قرار دارند.بسکتبال در ایران سه لیگ فعال دارد که این اتفاق بسیار خوب و مثبتی است.

رییس فدراسیون بسکتبال درباره حضور کشورهای اقیانوسیه در بسکتبال آسیا گفت: خوشبختانه حضور استرالیا و نیوزلند باعث رشد بسکتبال آسیا شده است.چند تن از بازیکنان این تیم ها در لیگ NBA شاغل هستند و مربیان با دانشی نیز در کنار این تیم ها فعالیت دارند.

طباطبایی به حضور خود در فیلیپین در زمان بازیگری اش اشاره کرد و گفت: من در سال 1982 به عنوان یکی از اعضای تیم ملی بسکتبال جوانان در رقابت های جوانان آسیا در فیلیپین حضور داشتم از زمانی که به اینجا آمدم خاطرات آن سفر برای من زنده شد. در آن دوران عملکرد خوبی نداشتیم اما بسکتبال ایران سال به سال بهتر شد و در مسیر رشد قرار گرفت.

همچنین مهران قاسمی سرپرست تیم‌های ملی بسکتبال درباره این پیروزی گفت: بعد از بازی سختی که در برابر استرالیا داشتیم با وجود شرایط دشوار به ویژه خستگی سفر و اثرات اختلاف ساعت، با یکدیگر هم قسم شدیم تا در فیلیپین نتیجه بگیریم و دل مردم را شاد کنیم. در فرودگاه شهر مانیل متوجه شدیم طباطبایی رئیس فدراسیون با رایزن فرهنگی ایران در کشور فیلیپین به استقبال ملی پوشان آمده است. به جرات می گویم حضور رئیس فدراسیون در فیلیپین روحیه مضاعفی برای ورزشکاران بود.

او ادامه داد: طباطبایی ضمن استقبال از تیم بر شعار فدراسیون جهانی بسکتبال “بسکتبال خانه من است” تاکید کرد و از کادر فنی و اعضای تیم خواست بازی مقابل استرالیا را فراموش کنند و فقط بر روی برد فیلیپین تمرکز نمایند تا با این پیروزی دل مردم را شاد کنند.

وی درباره تیم ملی فیلیپین اظهار کرد: تیم ملی بسکتبال فیلیپین به هیچ عنوان حریف دست و پا بسته ای نبود و بازیکنان خوبی داشت. حضور چند بازیکن خارجی در ترکیب این تیم قدرت و سرعت فیلیپین را چند برابر کرده بود اما بچه ها سنگ تمام گذاشتند و با پیاده سازی تمامی دستورالعمل‌های مهران شاهین طبع به ویژه در کوارتر چهارم که شرایط بسیار حساس بود توانستند فیلیپین را شکست دهند.

سجاد مشایخی، گارد راس تیم ملی بسکتبال، درباره بازی تیم ملی ایران با فیلیپین در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی 2019 چین به خبرنگار برنا گفت: بازی پایاپایی بود. در شروع چندان خوب نبودیم ولی در ادامه روند بازی بهتر شد. بازی با فیلیپین آن هم در خانه با حضور تماشاگران بی شمارش کار آسانی نیست. خوشحالم که توانستیم بسکتبال ایران را جهانی کنیم. بدون شک حضور در جام جهانی نوید روزهای روشنی برای جامعه بسکتبال کشورمان محسوب می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز