سپاهان-پرسپولیس؛

الکلاسیکو با طعم صدرنشینی/ ژنرال و پروفسور در اصفهان به‌هم رسیدند

۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۰۳:۰۲:۴۲
کد خبر: ۷۸۵۱۷۸
الکلاسیکو با طعم صدرنشینی/ ژنرال و پروفسور در اصفهان به‌هم رسیدند
تیم فوتبال سپاهان از ساعت 16:10 امروز در رقابت‌های لیگ برتر به مصاف پرسپولیس می‌رود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم فوتبال سپاهان از ساعت 16:10 امروز در رقابت‌های لیگ برتر به مصاف تیم فوتبال پرسپولیس می‌رود.این دیدار حساس ترین بازی در لیگ هجدهم است که می‌تواند قهرمان نیم فصل نخست لیگ هجدهم را تعیین کند. رقابت‌های صدرنشینان لیگ که برای رسیدن به صدر جدول با یکدیگر می‌جنگند. قلعه نویی، سرمربی باتجربه سپاهان تجربه زیادی مقابل تیم فوتبال پرسپولیس و برانکو را دارد. برانکو هم علیرغم کمبود بازیکن نشان داد که در شرایط سخت هم می‌تواند به خوبی به نتایج مورد نیاز خود برسد.

سپاهان در دو فصل گذشته نتوانست به نتایج خوبی برسد اما با حضور امیر قلعه نویی جانی دوباره گرفت. سرخپوشان هم با هدایت برانکو توانستند به دو قهرمانی متوالی لیگ برتر برسند. اختلاف دو تیم فقط دو امتیاز است و قرمزها با شکست سپاهان درصدد هستند قهرمانی نیم فصل نخست خود را تا حد زیادی مسجل کنند و در ادامه با رسیدن به نتایج مورد نیاز به سومین قهرمانی متوالی خود برسند.نکته جالب این دیدار حضور پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ برتر امیر قلعه‌نویی روی نیمکت سپاهان و تقابل او با پرسپولیسی‌ها که به جذابیت‌های این رقابت افزوده است.

امیر قلعه‌نویی در لیگ برتر 6 بار با تیم‌های مختلف مقابل پرسپولیس برانکو ایوانکوویچ قرار گرفته است. در این 6 تقابل، قلعه‌نویی فقط یک بار موفق شده برانکو را شکست بدهد، 3 بار برانکو از سد قلعه‌نویی گذشته و دو تقابل این دو سرمربی هم برنده‌ای نداشته است. دو برد از 3 برد برانکو مقابل پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر که در ورزشگاه آزادی بدست آمده، با نتایج پرگل بوده است. در هفته‌ بیستم لیگ شانزدهم شاگردان برانکو ایوانکوویچ در تیم پرسپولیس موفق شدند در ورزشگاه آزادی با 3 گل از سد شاگردان قلعه‌نویی در تراکتورسازی که جدی‌ترین حریف آن‌ها برای قهرمانی در لیگ برتر بودند، بگذرند. در آن فصل در نهایت پرسپولیس 3 هفته زودتر از پایان رقابت‌های لیگ برتر اولین قهرمانی خود با برانکو را در فوتبال ایران بدست آورد. قلعه‌نویی برای لیگ هفدهم به باشگاه ذوب‌آهن اصفهان رفت. شاگردان برانکو در بازی فصل گذشته‌ خود مقابل این تیم در ورزشگاه آزادی با 4 گل از سد تیم گذشتند تا قلعه‌نویی در دو فصل پیاپی دو شکست سنگین را مقابل برانکو متحمل شود. 

قلعه‌نویی در رقابت‌های لیگ برتر با تیم‌های مختلف 28 بار مقابل پرسپولیس تهران قرار گرفته است که در این 28 بازی 8 برد سهم قلعه‌نویی بوده، 5 بار پرسپولیسی‌ها به برتری رسیده‌اند و 15 تقابل آن‌ها هم برنده‌ای نداشته است. در این 28 تقابل، تیم‌های امیر قلعه‌نویی 26 گل زده‌اند که به طور میانگین 0.92 گل زده در هر بازی می‌شود. پرسپولیسی‌ها 24 بار موفق شده‌اند به تیم‌های قلعه‌نویی گل بزنند که به طور میانگین 0.85 گل زده در هر بازی می‌شود. سپاهان قلعه‌نویی در حالی روز یکشنبه میزبان پرسپولیس است که سرخپوشان تا به حال خارج از تهران نتوانسته‌اند از سد تیم‌هایی که هدایت آن‌ها برعهده‌ امیر قلعه‌نویی بوده است، بگذرند.در صورتی که شاگردان قلعه نویی نتوانند در بازی روز یکشنبه پیروز شوند، شکست ناپذیری برانکو برابر سپاهان به  بیش از 1300 روز خواهد رسید. این دیدار امروز ساعت 16:10 دقیقه در ورزشگاه نقش جهان برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز