مرتضی مهراد عبدی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

دیدگاه مردم به پرورش‌اندام تغییر کرده است/ برخی از مربی‌نماها سلامت ورزشکاران را به خطر می‌اندازند

۱۳۹۷/۰۹/۲۳ - ۰۷:۴۲:۰۹
کد خبر: ۷۸۷۴۸۱
دیدگاه مردم به پرورش‌اندام تغییر کرده است/ برخی از مربی‌نماها سلامت ورزشکاران را به خطر می‌اندازند
نایب قهرمان پرورش اندام جهان بر این باور است در بخش ورزش قهرمانی رشته پرورش اندام یکی از پاک ترین رشته‌های ورزشی در چند سال گذشته در میادین بوده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مرتضی مهراد عبدی، نایب قهرمان پرورش اندام جهان درخصوص وضعیت ورزش بدنسازی و پرورش اندام در ایران در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: خوشبختانه در چند سال اخیر با توجه به استعدادها و بدن‌های خوبی که در کشورمان وجود دارد این رشته توانسته جایگاه خوبی را پیدا کند و نام ایران در این زمینه در سطح جهانی شناخته شده است. همچنین دیدگاه مردم به پرورش اندام تغییر کرده و دیگر این فکر را نمی‌کنند که این ورزش برای بدن مضر و رشد در این رشته فقط با آمپول است. اگر این رشته در گذشته فقط مختص مردان به شمار می‌رفت در حال حاضر علاقه‌مدان زیادی هم از  بین بانوان دارد.

وی در ادامه درخصوص استفاده ورزشکاران رشته بدنسازی و پرورش اندام از مکمل‌ها و نیز بحث دوپینگ در باشگاه‌ها، گفت: معتقدم ورزشکاران در این رشته بدون شک به مکمل‌های غذایی نیاز دارند اما باید بگویم بیشترین تاثیر در این ورزش را تغذیه مناسب دارد و ورزشکاران به جای استفاده از مکمل ها باید برنامه خوبی برای تغذیه سالم داشته باشند.

مهراد عبدی درباره دوپینگ در این رشته خاطرنشان کرد:  متاسفانه دوپینگ در رشته بدنسازی فراگیر شده است و خیلی از افراد ناآگاه این چنین داروهای غیرمجاز را لازمه پیشرفت می‌دانند. برخی از  مربی‌نماها با پیشنهاد داروهای مختلف به ورزشکارانی کم سابقه باعث خطرات زیادی برای سلامتی و آینده ورزشی آن‌ها می‌شوند. خوشبختانه در بخش ورزش قهرمانی با صراحت می‌گویم رشته پرورش اندام یکی از پاک ترین رشته‌های ورزشی در چند سال گذشته در میادین بوده است.

وی ادامه داد: اکثر مکمل‌هایی که در کشور وجود دارد همه وارداتی هستند. برخی از این مکمل‌ها شناسنامه دار هستند و توسط وزارت بهداشت و درمان تایید شدند که به راحتی قابل دسترس نیز هستند. اما مشکل اصلی وجود مکمل‌ها نیست همانطور که عرض کردم ورزشکاران به این مکمل‌های غذایی نیاز دارند و در واقع این استروئید ها هستند که می‌توانند خطرناک باشند.

مهراد عبدی درخصوص برنامه‌های پیش رو تصریح کرد:  در ایران هر ساله دو بار مسابقات انتخابی برگزار می‌شود که یکی انتخابی تیم ملی برای مسابقات آسیایی و دیگری برای مسابقات جهانی است. انتخابی‌ که در بهمن‌ ماه برگزار می‌شود برای مسابقات آسیایی است و انتخابی دیگری در که تیرماه برگزار می‌شود برای حضور در مسابقات جهانی است. هدف من شرکت در مسابقات انتخابی تیم ملی در تیرماه است و برنامه خاصی برای مسابقات آسیایی ندارم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز