مسئول صفر تا صد این مراسم فدراسیون فوتبال است؛

احمدی: مگر وزیر را دعوت کرده بودند که غیبت داشت؟

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۰۹:۲۱:۲۵
کد خبر: ۷۸۹۱۷۴
احمدی: مگر وزیر را دعوت کرده بودند که غیبت داشت؟
معاون وزیر ورزش و جوانان می‌گوید که بی احترامی به تیم ملی انجام نشده و درصورتی که مسئله ای هم سبب ایجاد این احساس شده، باید فدراسیون فوتبال در مورد آن پاسخگو باشد.

به گزارش روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا، عبدالحمید احمدی معاون وزیر ورزش و جوانان معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان در گفتگو با خبرنگار "ورزش سه" درباره صحبت های امروز کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی که در آخرین مصاحبه خود پیش اردوی قطر مدعی شد، انتظار احترام بیشتری از شخص وزیر برای در نظر گرفتن مراسم بدرقه تیم ملی به جام ملت های آسیا داشته، گفت: فکر نمی کنم بی احترامی‌ای به تیم ملی انجام شده باشد. مسئول برگزاری مراسم بدرقه فدراسیون فوتبال است و طبعا فدراسیون فوتبال باید پیش بینی می کرد و وزارت ورزش نمی تواند به این موضوعات ورود کند.

احمدی ادامه داد: مراسم های بدرقه قبلی هم توسط فدراسیون ها ترتیب داده شده و از وزارت خانه هم شرکت می کردند، ولی وقتی مراسمی پیش بینی نشده، وزارت خانه چه کاری باید می کرد و این مسئله برای من جای سوال است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به دو بار حضور سلطانی فر وزیر ورزش در روسیه تصریح کرد: وزارت خانه امسال و سال گذشته در بحث حضور تیم ملی در جام جهانی، چه در مرحله مقدماتی و چه مسابقات نهایی حمایت های لازم را انجام داده و دو بار هم شخص وزیر به روسیه رفتند؛ نمی دانم دوستان در این مقطع چه انتظاری داشتند.

وی با اشاره به تاکید دوباره براینکه تدارک برای برگزاری مراسم بدرقه باید از طریق فدراسیون ها پیگیری شود، حرف هایش را اینگونه ادامه داد: طبعا هر انتظاری وجود داشته باشد، معقول این است که از طریق فدراسیون به وزارتخانه منتقل شود و برنامه ریزی شود تا در صورت نیاز وزارت خانه هم حضور پیدا کند، ولی وقتی برنامه ریزی نشده، نمی دانم چرا باید وزارت ورزش مورد خطاب قرار بگیرد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا دغدغه مدیران فدراسیون که این روزها با موضوع بازنشستگی دست به گریبان هستند، سبب این غفلت شده یا خیر، توضیح داد: این را نمی دانم و نمی توانم راجع به آن اظهار نظر کنم؛ مسئول صفر تا صد این مراسم فدراسیون فوتبال است و آنها هستند که در اینباره باید پاسخگو باشند. طبعا فکر می کنم هر آنچه که در صحبت های امروز مطرح شده، مسئول فدراسیون فوتبال است.

احمدی با اشاره به اینکه بی احترامی‌ای به تیم ملی انجام نشده، عنوان کرد: اینکه احترامی به تیم ملی گذاشته نشده، این حرف منصفانه نیست. همواره تیم های ملی و تیم ملی فوتبال مورد احترام وزارت ورزش، دولت و مردم بوده و خواهند بود. به هر حال تیم ملی معرف هویت ملی کشور است و در هر رویداد بین المللی نماینده کشور و ملت است. طبعا احترامش واجب بوده، هست و خواهد بود. هیچ گاه بی احترامی و کم احترامی نبوده و نخواهد بود؛ حالا اگر مسئله ای بوده که کم توجهی شده، حتما مسئولان فدراسیون فوتبال باید پاسخگو باشند.

عبدالحمید احمدی معاون وزیر ورزش و جوانان معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا حرف های کی روش می تواند سبب مکدر شدن رابطه او با سلطانی فر وزیر ورزش شود، خاطرنشان کرد: بعید می دانم؛ دلیلی ندارد. هیچ دلیلی برای مکدر شدن روابط وجود ندارد. سیاست وزارت ورزش هموار این بوده که به امورات حوزه مدیریتی فدارسیون ها ورود نکند، ولی فدراسیون ها هر کمکی لازم داشته باشند در حد توان انجام می دهیم. برای وزارتخانه، تیم های ملی اولویت دارند و کسب نتایج مطلوب در سطح بین المللی حتما برای وزاتخانه دارای اولویت است و ان شاالله موفقیت در جام ملت های آسیا مد نظر بوده و هست و هر حمایتی لازم باشد، انجام خواهیم داد.

نظر شما