قبل از اینکه ضیایی از فدراسیون برود قرارداد کولاکویچ تمدید شده است؛

داورزنی: نتایج والیبال برای رهبری و مردم اهمیت زیادی دارد/ برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۶:۵۰:۱۷
کد خبر: ۷۸۹۴۸۷
داورزنی: نتایج والیبال برای رهبری و مردم اهمیت زیادی دارد/ برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم
معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: سال آینده برای تیم ملی والیبال ما سال سختی است و رفتن به المپیک کار آسانی نخواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمدرضا داورزنی در مجمع عمومی فدراسیون والیبال بیان کرد: آرزو می‌کنم والیبال ایران با برنامه و کمک‌های اعضای مجمع به اهدافش برسد. در دیدار اخیری که با مقام معظم رهبری داشتیم و مدال آوران جاکارتا را نزد ایشان بردیم، والیبالیست‌های ایران نبودند و در مسابقات قهرمانی جهان بودند. نکات مهمی را رهبری اشاره کردند. نتایج والیبال برای رهبری و مردم اهمیت زیادی دارد.

او ادامه داد: زحمات زیادی کشیده شد تا والیبال به جایگاه بالایی برسد. انتظاری که از والیبال وجود دارد این است که عملکرد قابل قبولی داشته باشد. از این رو سم اقدامات ما حاشیه است و نباید بگذاریم این سم مهلک در والیبال نفوذ کند. بحث‌های درون خانواده نباید در رسانه ها مطرح شود. همه باید کمک کنیم که این عزت و جایگاه را حفظ کنیم. مردم به نوعی به من تذکر می‌دهند که حواس‌مان به والیبال هست؟ چرا افت کرده است این رفتارها و اخلاق ها چیست؟ ما موظف هستیم تلاش کنیم فضای والیبال را آرام کنیم تا به رشد و حرکت خودش ادامه دهد. تا چشم بر هم بگذاریم مسابقات گزینشی المپیک و جام ملت ها می رسد. باید بجنگیم و نیازبه همدلی بیشتر داریم تا والیبال را به جایگاه بالاتر برسانیم. هر گونه بحثی که منجر به تضعیف والیبال شود خیانت به کشور است. اگر بحثی هست پیش بینی آن در قانون آمده است. اگر ابهامی هست دوستان می توانند در مراجع قانونی پیگیرش باشند.

داورزنی همچنین در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون والیبال در مورد ثبت نام کاندیدهای انتخابات فدراسیون والیبال بیان کرد: مشکلی که برای همه فدراسیون‌ها داریم بحث بازنشستگی روسای هیات‌های استانی است. سازمان بازرسی معتقد است روسای هیات‌ها هم بازنشسته هستند و باید بروند و از آن طرف دیوان محاسبات اعتقادی به این مسئله ندارد، بنابراین منتظریم که تعیین تکلیف شود. اگر روسای هیات‌ها بمانند که کار را انجام می‌دهیم در غیر اینصورت مجبوریم که آنها را جابجا کنیم.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه فدراسیون کشتی معتقد است در بحث هیات‌ها مشکلی ندارد و چرا ثبت نام برای انتخابات فدراسیون کشتی انجام نمی‌شود نیز گفت: در آخرین مذاکراتی که با آقای بنی تمیم داشتم خود من گفتم که بر اساس مسئله‌ای که در مورد روسای هیات‌ها وجود دارد ما آن را به رئیس مجمع منعکس کردیم تا تعیین تکلیف شود و پس از آن کار را انجام می‌دهیم.

داورزنی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به اینکه ضیایی از سمت خود استعفا نداده و به دنبال بازگشت است کار وزارت ورزش برای انتخاب سرپرست و برگزاری مجمع عمومی اخلاقی بوده است؟ تاکید کرد:‌ باز هم می‌خواهید ما را وارد حاشیه کنید. مسئله بازنشسته‌ها تمام شد و رفت. این قضیه را فراموش کنید.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه انتخاب دبیر فدراسیون چه زمانی انجام می‌شود، گفت: همین هفته انجام می شود.

داورزنی در ادامه در مورد حاشیه‌هایی که نسبت به والیبال در این اواخر وجود داشته است، گفت: در جنجال و هیاهو چیزی عاید ورزش کشور نمی‌شود. با توجه به اینکه از والیبال و البته همه رشته‌ها انتظاراتی داریم، بنابراین نیاز به حفظ آرامش هست و اگر سرگرم حاشیه شویم از اصل کار عقب می‌مانیم. از رسانه‌ها می‌خواهم کمک کنند تا فضای آرامی به وجود آید و اگر اختلاف نظری هست قابل رسیدگی است اما جای آن در رسانه‌ها نیست. چرا که نباید ذهن مردم را درگیر کنیم.

او افزود: تیم‌های ملی ما نیاز به آرامش دارند نه اینکه در فضایی پر از التهاب و تنش برنامه خود را آغاز کنند. سال آینده برای تیم ملی والیبال ما سال سختی است و رفتن به المپیک کار آسانی نخواهد بود. اگر فضا را آرام نکنیم کار سخت‌تر هم خواهد شد.

معاون ورزش قهرمانی در ادامه در مورد صحبت‌های آقای کی‌روش مبنی بر اینکه معتقد بود وزارت ورزش اهمیتی به تیم ملی فوتبال نمی‌دهد تصریح کرد: من در مقامی نیستم که پاسخ کی‌روش را بدهم و نمی‌دانم او در چه فضایی حرف زده و اصلا چه صحبت‌هایی داشته است اما مسئولیت نه تنها تیم فوتبال بلکه همه رشته‌ها با وزارت ورزش است. بنابراین مگر می‌شود وزارت ورزش از فدراسیون‌های خود حمایت نکند. ما همکاری‌های بسیار خوبی با فدراسیون فوتبال داریم اما مساله استقبال و بدرقه پروتکل‌هایی دارد.

او ادامه داد: همه می‌دانند که تیم ملی برای ما خیلی ارزشمند است و دلسوزتر از وزارت ورزش مگر داریم. از طرفی مگر فدراسیون فوتبال کاری از ما خواسته است که آن را انجام نداده باشیم. به نظرم این صحبت‌ها و این رفتارها برای ورزش ما خوب نیست و همچنین اینکه از بازیکنان تیم ملی به عنوان ابزار استفاده کنیم و آنها را مقابل وزارت ورزش قرار دهیم کار خوبی نیست. وزارت ورزش برای همه رشته‌ها این دغدغه را دارد که آنها مشکلی نداشته باشند و علی رغم همه مشکلات ارزی و اقتصادی کشور تلاش کرده‌ایم مشکلی برای رشته‌های ما به وجود نیاید و به نظرم اینچنین حرف‌ها بی انصافی است و اصلا در شأن ورزش ما نیست. بهتر است که همه با هم کمک کنیم تا تیم ملی در فضایی آرام در جام ملت‌ها شرکت کند و برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم. خواهش می‌کنم از رسانه‌ها که بیشتر از این به این حرف‌ها دامن نزنند و حاشیه‌ها را بیشتر نکنند.

داورزنی در مورد طلبی که والیبال از همراه اول دارد نیز گفت: والیبال از همراه اول طلب دارد که یک شرکت واسط به نام پردیس اول مبالغی را از پول والیبال نگهداشته، این شرکت در گذشته قراردادهایی با پرسپولیس و استقلال داشته و همه این مسائل به هم گره زده شده و پول والیبال را بلوکه کردند. ما در تلاش هستیم که جلساتی را با این شرکت برگزار کنیم و از حق والیبال دفاع کنیم.

داورزنی درمورد همکاری با کولاکوویچ گفت: قبل از اینکه ضیایی از فدراسیون برود قراردش را تمدید کرده است. کولاکوویچ از ضیایی پرسیده من پیشنهاد دارم آیا می خواهند بعد از قهرمانی جهان هم با او ادامه همکاری بدهند یا خیر که ضیایی پاسخ مثبت داده است. بعد از قهرمانی جهان قراردادش تمدید شده و هیچ راهی ندارد که کنسل شود. از این رو کولاکویچ تا المپیک 2020 قطعا سرمربی تیم ملی والیبال هست.

نظر شما