گفتگوی ورزشی هفته/ سارا اعتماد:

امسال شب یلدا همه خانواده کنارهم هستیم/ آرزوهای من سقفی ندارد/ آخرین باری که سینما رفتم یادم نیست/ زیاد درگیر فضای مجازی نمی‌شوم/ در جریان همه اتفاقات هستم

۱۳۹۷/۰۹/۲۹ - ۰۵:۴۸:۴۸
کد خبر: ۷۸۹۹۰۸
امسال شب یلدا همه خانواده کنارهم هستیم/ آرزوهای من سقفی ندارد/ آخرین باری که سینما رفتم یادم نیست/ زیاد درگیر فضای مجازی نمی‌شوم/ در جریان همه اتفاقات هستم
بانوی بسکتبالیست تیم ایران معتقد است بانوان در چند وقت اخیر خیلی خوب کار کردند و کمی دیده شدن همین موضوع علاقه مندان به ورزش را ترغیب می‌کند که کم کم به سمت ورزش سوق پیدا کنند ولی در کل استقبال از مسابقات بانوان در ایران خیلی کم است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ بدون شک یکی از لیگ‌های داغ امسال لیگ بسکتبال بانوان است که با وجود تیم‌های خوبی همچون گروه بهمن و نامی‌نو شاهد هستیم که هر هفته که می‌گذرد تنور بازی‌ها داغ‌تر می‌شود. بسکتبال بانوان ایران بعد از کسب مجوز از فدراسیون جهانی برای حضور بانوان با حجاب اسلامی در مسابقات بین‌المللی رشد چشم‌گیری داشته است و حالا با وجود لیگ فعال بانوان امید زیادی وجود دارد که در آینده نزدیک تیم ملی پنج نفره ما نیز بتواند همچون تیم سه به سه در مسابقات بین‌المللی بدرخشد. سارا اعتماد، عضو تیم ملی بسکتبال و بازیکن تیم گروه بهمن در آستانه شب یلدا با حضور در خبرگزاری برنا گفتگوی مفصلی را با این خبرگزاری انجام داد که در ادامه ملاحظه می‌کنید.

*چرا از بین رشته‌های مختلف ورزشی بسکتبال را انتخاب کردید؟

من ورزش را با رشته شنا شروع کردم. حتی مقام استانی هم داشتم ولی به خاطر محدودیت‌هایی که داشت تصمیم گرفتم تغییر رشته بدهم. مدت کوتاهی هم واترپلو کار کردم. آن زمان برادر من بسکتبال بازی می‌کرد و یک روز اتفاقی رفتم و بازی برادرم را دیدم و به طرز عجیبی محو بسکتبال شدم، از آن روز به بعد بسکتبال را به صورت حرفه‌ای شروع کردم.

*بزرگترین هدف تان در بسکتبال چسیت؟

آرزوهای من سقفی ندارد و احساس می‌کنم تازه اول راه هستم. ولی بزرگ‌ترین هدفم در حال حاضر حضور در رقابت‌های بین المللی است.

*الگوی شما در بین بازیکنان خارجی چه کسی است؟

کندیس پارکر را خیلی دوست دارم و خیلی از اطرافیانم نیز معتقد هستند که من شبیه کندیس هستم.

*مهمترین دغدغه ورزش بانوان را در چه می‌دانید؟

در حال حاضر ورزش بانوان دو دغدغه مهم دارد. خوشبختانه ورزش بانوان نه تنها در بسکتبال بلکه در اکثررشته‌های ورزشی در چند سال اخیر رشد کم سابقه‌ای را تجربه کرد. شرایط نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است. ولی با همه این پیشرفت‌ها ما هنوز مشکل پخش تلویزیونی داریم، مشکل اسپانسر داریم. قطعا نبود اسپانسر به لیگ ضربه می‌زند. چون ورزش بانوان همواره با مشکل مالی مواجه بوده و است. قطعا اگر ورزش بانوان دیده شود اسپانسرهای بیشتری هم جذب تیم‌ها می‌شود.

*وضعیت لیگ بانوان در فصل جدید رقابت‌ها چگونه است؟

امسال تقریبا  همه چیز خوب است. بازی‌های جذابیت خوبی دارند. رقابت تیم‌ها خیلی نزدیک به هم است  و این موضوع باعث شده بازی‌های خوبی  را شاهد باشیم. علاوه بر این چون درهای خروج برای بانوان هم باز شده همه با انگیزه هستند.

*تیم گروه بهمن شانس قهرمانی دارد؟

صد در صد. از همان روز نخست تیم را برای قهرمانی بستیم و برای این هدف نیز تمام توانمان را به کار می‌گریم.

*بسکتبال بانوان در چند سال اخیر موفقیت چشمگیری داشته، فکر می‌کنید پس از این دستاوردها امکانات و شرایط برای بانوان مهیا شده است؟

قطعا شرایط نسبت به قبل خیلی بهتر شده ولی انتظار داریم توجه ویژه تری شود. در حال حاضر تیم پنج نفره ما کاملا به حال خود را رها شده و نه اردویی برگزار می‌شود و نه مسابقه‌ای اعزام می‌شویم. وقتی تیمی به مسابقات می‌رود همه انتظار مدال دارند ولی قبل از توقع مدال باید زمینه کسب مدال را هم فراهم کنیم. امیدوارم به این مشکلات توجه شود و به راحتی از کنار این اتفاق‌ها عبور نکینم ما تازه اول راه هستیم و نیاز به حمایت بیشتری داریم.

*استقبال بانوان ایرانی از ورزش به چه اندازه است؟

بانوان در چند وقت اخیر خیلی خوب کار کردند و کمی دیده شدن همین موضوع علاقه مندان به ورزش را ترغیب می‌کند که کم کم به سمت ورزش سوق پیدا کنند ولی در کل استقبال از مسابقات بانوان در ایران خیلی کم است.

*در حال حاضر بانوان ورزشکار با چه مشکلاتی در جامعه روبرو هستند؟

ورزشکاران به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارند، اکثر اوقات درگیر تمرین و مسابقه هستند بنابراین پوشش ورزشی خاص خود را دارند ولی متاسفانه این موضوع هنوز در جامعه ما فرهنگ سازی نشده و در خیلی مواقع با رفتارهای غیر متعارفی برخورد می‌کنیم که واقعا جای تاسف دارد.

*چقدر اخبار سیاسی و غیر سیاسی را دنبال می‌کنید؟

تقریبا در جریان همه اتفاقات هستم ولی خیلی جدی پیگری نمی‌کنم.

*در یک سال اخیر چه خبری در حوزه ورزش خیلی خوشحال تان کرده است؟

علاوه بر کسب مجوز حجاب برای بسکتبال بانوان، قهرمانی تیم فوتسال بانوان در آسیا خبرخوشحال کننده‌ای‌بود.

*چقدر به فضای مجازی علاقه دارید؟

فعالیت دارم چون زندگی در عصر حاضر با فضای مجازی عجین شده است. ولی خیلی درگیرش نیستم.

*فضای مجازی برای یک ورزشکار مفید است یا مخرب؟

وقتی از حالت نرمال خارج شود حتما مخرب است و متاسفانه الان نه تنها ورزشکاران بلکه اکثر مردم درگیر فضای مجازی شدند.

* در کنار ورزش حرفه‌ای به کارهای روزمره هم می‌رسید؟

قطعا، کمی سخت است ولی سعی می‌کنم در کنار ورزش و به کارهای مورد علاقه‌ام بپردازم. مثلا آشپزی می‌کنم و کتاب می‌خوانم.

*آشپزی شما چطور است؟

خوب است و لوبیا پلو را خیلی خوب درست می‌کنم.

*آخرین کتابی که خواندید؟

ملت عشق.

*آخرین باری که سینما رفتید؟

 آخرین بار الان حضور ذهن ندارم. ولی گروه هنر و تجربه را خیلی دوست دارم و اگر وقت کنم حتما به سینما می‌روم.

*خاطره‌ای از شب یلدا دارید که برایمان تعریف کنید؟

سال گذشته تنها بودم و خانواده کنارم نبود، یلدای خوبی نبود. ولی امسال در کنار هم هستیم و قطعا شب خوبی را خواهیم داشت.

*حرف آخر؟

امیدوارم به بسکتبال بانوان که تازه در مسیر رشد قرار گرفته نگاه ویژه‌ای شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز