کیمیا یزدیان طهرانی با حضور در خبرگزاری برنا:

شب یلدا همیشه برای ایرانیان پر از خاطره است/ به خاطر کیک شکلاتی حاضرم آشپزی کنم/ زندگی بر پایه امید است

۱۳۹۷/۰۹/۳۰ - ۱۹:۰۱:۳۵
کد خبر: ۷۹۰۴۰۲
شب یلدا همیشه برای ایرانیان پر از خاطره است/ به خاطر کیک شکلاتی حاضرم آشپزی کنم/ زندگی بر پایه امید است
بانوی بسکتبالیست ایران گفت: اگر ما پس از 38 سال توانستیم حضور در میادین بین المللی را تجربه کنیم قطعا در آینده‌ای نه چندان دور نیز می‌توانیم با اثبات توانایی هایمان مشکلات ورزش بانوان را هم حل و فصل کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، یکی از لیگ‌های خوب و با انرژی این فصل کشورمان لیگ بسکتبال بانوان است که نسبت به سال‌های پیش با حساسیت و شور بیشتری در حال برگزاری است. این تحول لیگ بانوان را می‌توان به کسب مجوز برای حضور در میادین بین‌المللی نیز دانست که اشتیاق بانوان بسکتبالیست را دوچندان کرده است. کیمیا یزدیان طهرانی یکی از این بازیکنان است که با عملکرد خوبش در تیم گروه بهمن نقش زیادی در صدرنشینی این تیم دارد. یزدیان با حضور در خبرگزاری برنا درخصوص حال و هوای بسکتبال بانوان و همچنین خاطراتش از شب چله صحبت کرد.

*حضور در اکثر رشته‌های ورزشی را تجربه کردم

از همان دوران کودکی به ورزش علاقه داشتم. تا هشت سالگی اکثر رشته‌های ورزشی را امتحان کردم، مدتی شنا کار می‌کردم، پس از کنار گذاشتن شنا به سمت شطرنج ،کاراته و ژیمناستیک رفتم ولی در نهایت بسکتبال را از سن 9 سالگی به طور جدی شروع کردم. برای اولین بار وقتی همکلاسی دوران مدرسه‌ام به باشگاه می‌رفت به همراه او به سالن بسکتبال رفتم و کم کم علاقه مندم شدم و ادامه دادم. خوشبختانه آنقدر استعداد و علاقه از خودم نشان دادم که بالاخره پایم به اردوهای تیم ملی باز شد. شروع هر کاری سخت است، مخصوصا در ورزش آن هم برای بانوان که با کلی مشکل مواجه هستند.

*زندگی بر پایه امید است

همه این سال هایی که مجوز حضور در میادین بین المللی را نداشتیم. امیدوارنه جنگیدیم تا در نهایت اتفاقی که باید رخ میداد افتاد و توانستیم مسابقات برون مرزی را تجربه کنیم. زندگی بر پایه امید است. بنابراین بازهم در برابر مشکلات ایستادگی می‌کنیم تا دوباره مسیر رشدمان را هموارتر کنیم ما پله پله رشد کردیم و به آرزوهایمان رسیدیم. برخی معتقد هستند با حضور در مسابقات  و برطرف شدن حسرت 38 ساله، بسکتبال بانوان دیگر آرزویی ندارد. ولی این تازه شروع راه است. اگر تا دیروز به دنبال حضور در میادین بودیم الان برای کسب سکوهای بین المللی تلاش خواهیم کرد.

*پله پله رشد کردیم و به آرزوهایمان رسیدیم

 بسکتبال ایران لیگ پویایی دارد. البته این موضوع در مورد لیگ مردان بیشتر صدق می‌کند تا لیگ بانوان، مسابقات ما پخش تلویزیونی ندارد. بنابراین تماشاگر زیادی هم به سالن نمی‌آید. ولی همه با انگیزه رقابت می‌کنیم تا روز به روز به هدف و آرزوهایمان نزدیک‌تر شویم. اگر ما پس از 38 سال توانستیم حضور در میادین بین المللی را تجربه کنیم قطعا در آینده‌ای نه چندان دور نیز می‌توانیم با اثبات توانایی هایمان مشکلات ورزش بانوان را هم حل و فصل کنیم. نبود اسپانسر برای ورزش بانوان همیشه معضل بوده ولی مشکلی نیست که نشود حل کرد. قطعا برای این مشکل نیز صبرو تلاش خواهیم کرد.

*به خاطر کیک شکلاتی حاضرم آشپزی کنم

من شخصیت اجتماعی دارم. همیشه سعی می‌کنم در اوقات فراغتم در کنار خانواده و دوستان باشم. اگر وقت کنم حتما خرید می‌کنم، سینما و تاتر می‌روم، کتاب می‌خوانم و در نهایت چون کیک شکلاتی هم خیلی دوست دارم آشپزی هم می‌کنم. آخرین کتابی که خواندم مرد گچی بود، حتما به همه افرادی که به کتاب و کتاب خوانی علاقه دارند توصیه می‌کنم این کتاب را بخوانند و لذت ببرند.

*رسانه نقش پررنگی در دیده شدن دارد

بازیکن مورد علاقه من کندیس پارکر آمریکایی است و همیشه یکی از الگوی‌های ورزشی‌ام بوده البته این بازیکن در بین بسکتبالیست‌های ایرانی طرفدارن زیادی دارد. زمانی که در اردو هستم یا مسابقات بسکتبال را تماشا می‌کنم یا کتاب می‌خوانم. البته  اخبار را هم پیگری می‌کنم. به نظرم رسانه‌ها نقش زیادی در دیده شدن یک رشته ورزشی دارند. خوشبختانه بسکتبال بانوان همیشه توسط رسانه‌ها حمایت شده است. امیدوارم پس از این نیز حمایت‌ها ادامه یابد تا بانوان ورزشکار در جایگاه واقعی خود قرار بگیرند.

*شب یلدا همیشه برای ایرانیان پر از خاطره است

شب یلدا همیشه برای ایرانیان پر از خاطره است. همین که همه افراد خانواده کنار هم جمع می‌شوند، حافظ می‌خوانند و تفال به دیوان حافظ می‌زنند، قطعا در روزهایی که فضای مجازی جای همه چیز را گرفته است، از این راه شبی بیاد ماندنی را در خاطر خود و عزیزانشان رقم می‌زنند. من هم همیشه تلاش می‌کنم در این شب باستانی در کنار خانواده باشم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز