جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، آوردگاه مربیان صاحب نام جهان است ؛

صحبتهای جالب کی روش با سایت afc+عکس

۱۳۹۷/۰۹/۳۰ - ۱۳:۰۴:۲۷
کد خبر: ۷۹۰۴۰۹
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار گزارشی با اشاره به حضور مربیان بزرگی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، این بازی‌ها را آوردگاهی برای نبرد مربیان بزرگ و صاحب نام توصیف کرد.

 به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار گزارشی به حضور مربیان صاحب نام در بازی‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، پرداخته و این رقابت‌ها آوردگاهی برای نبرد مربیانی مانند مارچلو لیپی (سرمربی چین)، کارلوس کی روش (سرمربی ایران)، اسون گوران اریکسون (سرمربی فیلیپین) و هاجیمه موریاسو (سرمربی ژاپن) دانسته و نوشته است در حالی که تنها ۱۵ روز تا شروع مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ و بازی امارات متحده عربی میزبان با بحرین در ورزشگاه بن زاید باقی مانده، برخی از بزرگترین مغز‌های فوتبال جهان، چشم به جایزه نهایی و جام قهرمانی دوخته اند.
 
دومین رقابت قدیمی فوتبال قاره آسیا میزبان ستاره‌هایی از مربیان است که موفقیت‌هایی در سطح جهان را داشته اند. مارچلو لیپپی، سرمربی چین، که ایتالیا را به فینال جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان هدایت کرد، درخشان‌ترین کارنامه را دارد.

،دومین مربی بزرگ، اسون گوران اریکسون سرمربی فیلیپین است که انگلیس را در دو بار در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام جهانی رهنمون کرد، در حالی که کارلوس کی روش، سرمربی جمهوری اسلامی ایران، افتخار رساندن سه تیم به جام جهانی را دارد - ابتدا با آفریقای جنوبی، سپس با پرتغال و دو بار هم با تیم ملی ایران در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸.
 
کی روش سرمربی سابق رئال مادرید می‌گوید:" هشت سال پیش وقتی که من به ایران آمدم، با چالش‌ها و مسائل مواجه شدیم. در حال حاضر هشت سال بعد، ما برای جام ملت‌های آسیا به امارات متحده عربی می‌رویم و مهم‌ترین میراثی که ما از خود به جا می‌گذاریم، زیرساخت‌هایی برای نسل آینده است ".
 
"مهمترین مسئله برای تیم ملی این است که قلب‌های مردم را تسخیر و اکثریت را که  تیم ملی را دوست دارند، راضی کند. من اعتقاد دارم که همه این بازیکنان تمام تلاششان را می‌کنند و با کمک خداوند، امیدوارم بتوانیم بهترین عملکرد را در جام آسیا داشته باشیم. "
 
در کنار کی روش، اریکسون و لیپپی، در جام ملت‌های آسیا، مجموعا هفت مربی حضور دارند که در جام جهانی مربیگری کرده اند بوده، اما تنها دو نفر از آن‌ها در جام ملت‌های آسیا طعم موفقیت را چشیده اند. آلبرتو زاکرونی که هدایت امارات متحده عربی میزبان در گروه A. را بر عهده دارد، در جام ملت‌های ۲۰۱۱، ژاپن را به چهارمین عنوان آسیایی خود رساند، در حالی که هاجیمه موریاسو، سرمربی سامورایی‌های آبی، در سال ۱۹۹۲ به عنوان بازیکن با تیم ملی ژاپن این جام معتبر آسیایی را به دست آورد.
 
موریاسو می‌گوید: "من هنوز خاطرات خوبی از آن مسابقات فوق العاده به عنوان بازیکن در سال ۱۹۹۲ در هیروشیما داشته ام. اگر چه نتوانستم در فینال بازی کنم، چون محروم بودم، تجربه‌ی کسب عنوان قهرمانی این بار به عنوان مربی، عالی خواهد بود. "
 
"ما تمام تلاشمان را به کار خواهیم بست تا جام را به ژاپن برگردانیم. بعد از جام جهانی روسیه چند بازیکنان جدید داریم و من می‌خواهم که این بازیکنان جوان‌تر جاه طلبی کسب عنوان قهرمانی را داشته باشند و در طولانی مدت تیم ملی ژاپن با اعتماد به نفس بیشتری را شکل بدهند. "
 
در مسابقات ۲۸ روزه هیجان انگیز که پیش بینی می‌شود بزرگترین تورنمنت تاریخ فوتبال آسیا خواهد بود، نقش برجسته و برابری با بازیکنان داخل زمین خواهند داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز