افشین بیابانگرد در گفتگو با خبرگزاری برنا:

حضور محمد بنا اتفاقات خوبی برای کشتی فرنگی رقم می‌زند/ بازگشت به نسل طلایی در حال حاضر سخت است/ حضور چهره‌های شاخص، جام باشگاه‌های جهان را جذاب کرد

۱۳۹۷/۱۰/۰۳ - ۰۶:۰۱:۳۹
کد خبر: ۷۹۱۲۷۸
حضور محمد بنا اتفاقات خوبی برای کشتی فرنگی رقم می‌زند/ بازگشت به نسل طلایی در حال حاضر سخت است/ حضور چهره‌های شاخص، جام باشگاه‌های جهان را جذاب کرد
فرنگی‌کار کشورمان معتقد است بنا شناخت خوبی نسبت به کشتی روز دنیا دارد و با توجه به اینکه کمتر از دو سال دیگر تا المپیک توکیو باقی مانده این درست نبود که بخواهیم مربی دیگری را به عنوان راس کادر فنی قرار دهیم چون دیگر فرصت آزمودن نداریم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، افشین بیابانگرد فرنگی‌کار کشورمان درخصوص عملکرد تیم بیمه رازی و سینا صنعت ایذه در مسابقات جام باشگاه‌های جهان که اخیرا در اردبیل برگزار شد صحبت کرد.

بیابانگرد در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به کیفیت فنی بالا در این مسابقات گفت: فرقی که این دور از مسابقات با سال‌های قبل داشت این بود که شاهد حضور چهره‌های شاخص بودیم و همین امر باعث شد کیفیت فنی این مسابقات بالا رود و مردم شاهد کشتی‌های جذاب‌تری باشند. تیم‌های داخلی و هم تیم‌های خارجی سعی کردند برای این مسابقات از بهترین نفرات خود استفاده کنند. تیم ترکیه با قهرمانان خود در اردبیل حاضر شد و تیم روسیه نیز سه عنوان‌دار جهان را در خدمت داشت و می‌توان گفت اکثر تیم‌ها نگاه جدی به این مسابقات داشتند.

وی در ادامه افزود: فرنگی‌کاران ایران بهترین کشتی‌های خود را در این مسابقات ارائه دارند و آزمون خوبی برای ملی‌پوشان بود و کادر فنی نیز قطعا با نگاه ویژه به این مسابقات نگاه کرده است. باعث خوشحالی است که تیم بیمه رازی توانست عنوان قهرمانی را به دست آورد و تیم سینا صنعت نیز بر سکوی سوم قرار بگیرد.

فرنگی‌کار سابق تیم ملی ایران درخصوص بازگشت محمد بنا خاطرنشان ساخت: محمد بنا چند سال در تیم ملی حضور داشته و از المپیک ریو به بعد از تیم ملی فاصله گرفت. بنا شناخت خوبی نسبت به کشتی روز دنیا دارد و با توجه به اینکه کمتر از دو سال دیگر تا المپیک توکیو باقی مانده این درست نبود که بخواهیم مربی دیگری را به عنوان راس کادر فنی قرار دهیم چون دیگر فرصت آزمودن نداریم. امیدوارم با حضور بنا بازهم شاهد درخشش فرنگی‌کاران ایران باشیم.

بیابانگرد در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان انتظار داشت که شاهد حضور یک ترکیب طلایی در کشتی فرنگی باشیم، تصریح کرد: از سال 2005 به بعد یک تحول بسیار بزرگی در کشتی فرنگی ایران ایجاد شد و با سعی و تلاش که در آن موقع صورت گرفت توانستیم یک تیم بسیار خوب را آماده و روانه مسابقات کنیم که تبدیل به نسل طلایی برای کشتی فرنگی ایران شد. ما در آن زمان به این خودباوری رسیدیم که می‌توانیم بهترین نمایش را در مسابقات ارائه دهیم و جایگاهی در جهان به دست آوردیم که همه تیم‌های بزرگ از رویارویی با تیم ایران می‌ترسیدند.

وی ادامه داد: اینکه انتظار داشته باشیم خیلی راحت دوباره این تیم تشکیل شود مقداری سخت است و باید ابتدا این همدلی و انسجام در کشتی فرنگی ایجاد شود. ما در ابتدای کار با محمد بنا توانستیم بعد از مدت کمی در جدول جهانی جزو سه تیم برتر قرار بگیریم و این رشد چشمگیر در حال حاضر نیز می‌تواند اتفاق بیفتد به شرط اینکه شرایط از هر لحاظ آماده باشد. کار کشتی فرنگی در حال حاضر سخت است چون باید تلاش کند که دوباره به جایگاه قبل خود بازگردد.

فرنگی‌کار کشورمان درخصوص تغییر و تحولات ایجاد شده در فدراسیون کشتی گفت: درست است که تغییراتی در فدراسیون ایجاد شده ولی کشتی راه خدش را دنبال می‌کند و عوامل فقط می‌توانند سرعت این راه را بیشتر کنند و یا اینکه مانع از سرعت گرفتن راه و هدف بشوند. بلاتکلیفی فدراسیون کشتی به نفع هیچکس نیست و زودتر باید کشتی از این سردرگمی و بلاتکلیفی خارج شود. وجود برنامه مناسب باعث خواهد شد دوباره کشتی موفق باشد و مردم از موفقیت ورزش اول کشور خوشحال شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز