مدرس مالزیایی فیفا:

سطح داوران ایرانی هرسال بهتر می‌شود

۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۱۱:۴۷:۵۹
کد خبر: ۷۹۲۶۳۰
سطح داوران ایرانی هرسال بهتر می‌شود
مدرس مالزیایی فیفا می گوید در این دوره پنج روزه سعی کردیم درک صحیح از فوتبال را به داوران ایرانی انتقال بدهیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمدصالح سوبخیدین درباره برگزاری این دوره گفت: همانطور که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در مراسم افتتاحیه گفت هدف اصلی از برگزاری این کلاس، کاهش اشتباهات داوری است. این دوره ها در راستای توسعه هدفمند و فراگیر دانش داوری صورت می‌گیرد. 

وی در ادامه اظهار داشت: در این کلاس 5 روزه تلاش کردیم درک صحیح از فوتبال را به داوران انتقال دهیم. آنچه مسلم است داوران باید احساسات بازیکنان را درک کنند و خودشان را جای بازیکن قرار دهند و اینکه بتواند یک مسابقه را کنترل کنند باید با بازیکن ارتباط برقرار کنند.

سوبخیدین افزود: در کلاس های تئوری ویدئوهایی از آفساید، خطاهای تاکتیکی، تکل ها و جدال ها، اتفاقات محوطه جریمه، جای گیری صحیح داوران کار کردیم. همچنین در قسمت عملی سعی کردیم شبیه سازی اتفاقات محوطه جریمه در فوتبال واقعی را به شرکت کنندگان به نمایش بگذاریم.

مدرس بین المللی فیفا درخصوص جایگاه و موقعیت داوری ایران گفت: به طور قطع سطح داوران ایرانی هر سال بهتر می شود. حضور موفق علیرضا فغانی در جام جهانی روسیه یکی از نشانه های پیشرفت داوری در ایران است. بدون تردید آموزش و تربیت چنین داورانی نیاز به برنامه ریزی های منظم و دقیق دارد. امیدوارم در سال های آتی شاهد حضور داوران موفقی از ایران در مسابقات بین المللی باشیم.

سوبخیدین در پایان ضمن تشکر از میزبانی فدراسیون فوتبال ایران گفت: اهمیت این کلاس ها بسیار زیاد است. از مسئولین فدراسیون فوتبال ایران که به داوری  و مسائل داوری توجه می کنند، تشکر می کنم. همچنین از تاج، رئیس فدراسیون که در مراسم افتتاحیه حضور داشت،تشکر می کنم. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز