عضو هیات رییسه مجلس در گفتگو با خبرگزاری برنا:

ورزش کشور بعد از انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف پیشرفت قابل توجهی داشته است/ ایران در تصمیم‌گیری‌های آسیایی و جهانی تاثیرگذار است

۱۳۹۷/۱۰/۰۸ - ۰۶:۱۱:۴۳
کد خبر: ۷۹۳۳۰۰
ورزش کشور بعد از انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف پیشرفت قابل توجهی داشته است/ ایران در تصمیم‌گیری‌های آسیایی و جهانی تاثیرگذار است
نایب رییس فراکسیون ورزش گفت: اگر با دید منطقی بخواهیم نگاه کنیم جایگاه ورزش ایران بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی رشد قابل توجهی در عرصه بین المللی داشته است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیات رییسه مجلس و نماینده مردم ساری و میاندورود، در گفتگو با خبرگزاری برنا پیرامون پیشرفت ورزش در چهل سالگی انقلاب اسلامی به خبرنگار برنا گفت: بنده معتقدم  از چند منظر باید به وضعیت ورزش در چهار دهه پس از انقلاب نگاه کرد و آنها را مورد بررسی قرار داد، نخست اینکه در مهمترین بخش یعنی بخش زیرساخت بعد از انقلاب اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه رخ داده و در بخش تجهیزات ورزش و تجهیز ورزشگاه و به روز کردن امکانات هم کارهای خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: نکته بعدی درباره مسائل آموزشی در ورزش است. وزارت علوم با فراهم کردن زیرساخت‌ها فارغ‌التحصیلان زیادی را در رشته های مختلف تربیت‌بدنی به ورزش تقدیم کرده که این نیز گام مهم و بلندی به شمار می‌رود. بحث دیگر درباره صادرات لژیونر در حوزه ورزش است، اگر ما کمی در آمارها دقیق کنیم خواهیم دید ورزش برای ما آورده داشته و در بحث بازیکن و مربی در رشته‌های مختلفی توانسته‌ایم تا حدودی صادرات داشته باشیم که این موضوع از آن بُعد مهم است که می‌تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد و باید در جهت گسترش آن تلاش کنیم.

نایب ریس فراکسیون ورزش در ادامه اظهار داشت: سطح جایگاه تصمیم‌گیری ورزش ایران در عرصه بین‌الملل قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، خوشبختانه ما در چهار دهه گذشته رشد قابل توجهی در کسب کرسی‌های آسیایی در کنفدراسیون‌های مختلف و همچنین در فدراسیون‌های جهانی داشتیم و هم اکنون در بسیاری از رشته‌ها ما در تصمیم‌گیری بخش قاره‌ای و بین‌المللی تاثیرگذار هستیم که این نیز یک نکته مثبت و البته مهم است.

عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به کمک‌های مجلس به ورزش خاطرنشان کرد: جدا شدن کمیته ملی پاراالمپیک از المپیک یک گام مثبت در جهت بهبود وضعیت ورزشکاران معلول بود، ضمن اینکه ما با تخصیص 27 صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده به حوزه ورزش درآمدی حدودا 1500 میلیارد تومانی را نصیب وزارت ورزش و جوانان کرده‌ایم، ضمن اینکه ما در بخش‌هایی مانند ورزش عشایری و روستایی، دانش‌آموزی و دانشگاهی پس از انقلاب اعتبارات خاصی در نظر گرفته‌ایم که جایگاه ورزش در این اقشار نیز بهبود پیدا کرده است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن گسترش ورزش همگانی در کشور عنوان کرد: توسعه ورزش همگانی در سطح استان‌ها قابل ملموس است. ضمن اینکه ورزش ایران در رنکینگ جهانی و آسیایی در رشته‌های مختلف رشد بسیار موثری داشته است، همچنین کیفیت و کمیت مدال در آوردگاه‌های مهم از جمله بازی‌های آسیایی، المپیک و مسابقات جهانی رشد چشمگیری داشته که باید در کنار این موضوع به آورده مهم دیگری نیز بپردازیم که آن حضور بخش خصوصی در ورزش است. خوشبختانه این حضور نشان‌دهنده این است که ورزش می‌تواند سودآوری داشته باشد و می‌تواند درآمدزا باشد.

این عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش در ادامه تصریح کرد: ساختار ورزش ایران در چند سال گذشته از یک سازمان خارج شده و ورزش ایران در حال حاضر در قالب یک وزارتخانه اداره می‌شود و این موضوع باعث شده ورزش در کل ساختار سازمان یافته‌تری داشته باشد. خوشبختانه ورزش ایران از دانش روز نیز به خوبی استفاده کرده و با جذب مربیان با دانش روز  و حتی بازیکنان خارجی موفقیت‌های خوبی در این زمینه داشته‌ایم.

یوسف نژاد در جمع‌بندی صحبت‌هایش گفت: ورزش کشور در ابعاد مختلف ورزشی پیشرفت خوبی داشته، اگر با دید منطقی بخواهیم نگاه کنیم جایگاه ورزش ایران بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی رشد قابل توجهی در عرصه بین‌المللی داشته است. افتخارات بسیار زیادی کسب کردیم و از پشتوانه مردمی بسیار خوبی در ورزش بهرمند هستیم. تماشاگران سرمایه‌های ارزشمند هستند، خوشبختانه به لحاظ رفتاری و اخلاقی نیز وضعیت تماشاگران ما بهبود یافته اگرچه باز هم جای کار دارد چرا که آنها جزو بهترین تماشاگران دنیا هستند و روی هم رفته می‌توان به آنها نیز نمره قبولی داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز