دکتر مسعود سلطانی‌فر:

بهترین امکانات در اختیار تیم ملی فوتبال ایران قرار گرفته است/ امیدوارم بعد از ۴۳ سال قهرمان آسیا شویم/ تکلیف فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند، به‌زودی مشخص خواهد شد

۱۳۹۷/۱۰/۱۰ - ۱۲:۴۰:۳۱
کد خبر: ۷۹۴۴۴۲
بهترین امکانات در اختیار تیم ملی فوتبال ایران قرار گرفته است/ امیدوارم بعد از ۴۳ سال قهرمان آسیا شویم/ تکلیف فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند، به‌زودی مشخص خواهد شد
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه تیم ملی ایران در بهترین شرایط ممکن از نظر تدارکات و در اختیار داشتن بازیکنان آماده به سر می‎برد، گفت: شرایط برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا مهیا است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دکتر مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان بعد از نشست ستاد عالی بازی های آسیایی و المپیک که امروز در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران پاسخگوی سوالات آنها بود.

وی در آغاز در رابطه با نشست برگزار شده و مباحث مطرح شده در آن گفت: در واقع ما امروز دو نشست در کمیته ملی المپیک داشتیم که یکی از آنها در رابطه با حوزه ورزش و افتتاح آن بود. مباحث مربوط به این حوزه از بیش از یک دهه قبل مطرح بوده است. در دولت های مختلف و دوره مدیریت های مختلف ورزش در مورد موزه ورزش صحبت شده است. براساس هماهنگی که با صالحی امیری داشتیم، از سال گذشته تصمیم بر این شد با جدیت افتتاح این موزه پیگیری شود. ایده های مختلفی مطرح شد که یکی از آنها در رابطه با محل موزه بود. همین ساختمانی که به عنوان ساختمان کمیته ملی المپیک و پاراالمپیک وجود دارد از ابتدا به عنوان موزه ورزش افتتاح شد و بعداً بنا به ملاحظاتی مورد استفاده دو کمیته قرار گرفت. قرار بر این شد موزه ورزش در دو فاز راه اندازی شود. فاز اول استفاده از فضاهای موجود در این ساختمان است. باید بتوانیم ظرف حداکثر دو سه ماه آینده این فاز اول را به بهره برداری برسانیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: با توجه به سناریوی تنظیم شده، در این موزه باید بتوانیم مجموعه دستاوردها، ظرفیت ها و ورزشکاران مدال آور در میادین مختلف به خصوص المپیک را به تصویر بکشانیم. ما اهدافی که کمیته بین المللی المپیک در رابطه با مسائل انسان دوستانه و صلح طلبانه دارد و کمیته ملی المپیک آن را در ایران پیگیری می کند باید بتوانیم از طریق ساز و کارهای مورد نیاز در این موزه نمایش دهیم.

سلطانی فر با اشاره به فاز دوم پیش بینی شده برای موزه ورزش، خاطرنشان کرد: در قالب این فاز و در مکان جدیدی که پیش بینی کرده ایم، کار را دنبال می کنیم البته منابع مالی در این زمینه تأثیرگذار است. می خواهیم تا دوسال آینده در فضای جدید موزه ورزش را با محتوای گسترده تر داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه هر دوشنبه جلسات مکرر درخصوص موزه ورزش برگزار می شود، افزود: در این زمینه از ظرفیت کارشناسان سازمان میراث فرهنگی هم استفاده کرده ایم چرا که آنها متخصص ایجاد موزه و تهیه محتوای آن هستند. فراخوانی داده می شود برای اینکه همه قهرمانان نشانه های قهرمانی خود مثل کاپ، مدال هایشان را یا مدارک علمی که به آن دست یافته اند را در اختیار ما بگذارند تا در فواصل زمانی مشخص از آن در موزه ملی ورزش استفاده کنیم.

سلطانی فر با اشاره نشست ستاد عالی بازی های آسیایی گفت: این دومین نشست ما بود که امروز برگزار شد. در هر نشست عملکرد یک فدراسیون را مورد بررسی قرار می دهیم. امروز به بررسی عملکرد کاراته پرداختیم. این رشته برای اولین بار است که در المپیک شرکت می کند و هر کشور حدود هشت سهمیه می تواند برای آن کسب کند. وضعیت کاراته ایران در سطح جهان به نحوی است که جزء ۴-۵ قدرت برتر به حساب می آئیم. فکر می کنیم که بتوانیم از ۸ سهمیه ممکن، سهمیه های قابل قبولی بگیریم. پیش بینی می شود بین ۶ تا ۸ سهمیه در این رشته گرفته شود و حتی این پیش بینی را داریم که کاراته برای اولین حضور در المپیک بتواند مدال آور هم شود.

سلطانی فر درمورد مدیریت فدراسیون هایی که همچنان با سرپرست اداره می شوند، تصریح کرد: طبق وعده ای که مبنی بر تعیین تکلیف مدیریت فدراسیون ها در کوتاه ترین زمان ممکن داده بودیم، برنامه های خود را برای برگزاری مجامع انتخاباتی دنبال می کنیم. همه فدراسیون هایی که به هر دلیلی با سرپرست اداره می شوند، در کوتاه ترین زمان ممکن وارد برنامه های انتخاباتی شده و مجامع آنها را برگزار می کنیم. البته در این خصوص مشکلاتی داریم چرا که تکلیف برخی از هیات های استانی مشخص نیست.

وی با تأکید بر اینکه هیات های استانی اعضای اصلی مجامع انتخاباتی فدراسیون ها به حساب می آیند، یادآور شد: در ارتباط با قانون منع به کارگیری بازنشستگان، با دو نظریه از سوی نهادهای نظارتی روبرو شدیم. سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات در این زمینه اختلاف نظر دارند، به همین دلیل از مجلس استعلام گرفته ایم. رئیس مجلس هم کمیته ای را موظف کرده تا پیگیر موضوع شود. در واقع می خواهیم بدانیم قانع منع به کارگیری بازنشستگان در مورد هیات ها اجرایی می شود یا خیر.

معاون رئیس جمهور در ورزش با یادآوری اینکه ۴۰ درصد روسای هیات های استانی در رشته های مختلف بازنشستگان دستگاه ها هستند، خاطرنشان کرد: انتخابات یکی دو فدراسیون به تأخیر افتاده است. در واقع منتظر هستیم تا نتیجه استعلاممان از مجلس مشخص شود تا براساس آن بتوانیم برای برگزاری انتخابات آنها اقدام کنیم. چنانچه مجبور شویم قانون منع به کارگیری بازنشستگان را در هیاتهای استانی اجرا کنیم، بلافاصله باید در مورد هیات ها تعیین تکلیف کنیم.

دکتر سلطانی فر با اشاره به حضور تیم ملی فوتبال در جام ملت های آسیا به خبرنگار برنا گفت: فکر می کنم امروز یکی از آماده ترین تیم های ملی را در اختیار داریم. هم فدراسیون فوتبال، فدراسیونی است که با تمام توان نیازها و تدارکات لازم را داشته است و هم کادر فنی به طور کامل پیگیر اجرای برنامه ها بوده اند و هم بازیکنان با انگیزه و در آمادگی کامل به سر می برند. در واقع ما امروز شاهد دو تیم ملی هستیم. همه این عوامل دست به دست هم داده است. تا تیم ملی در شرایط خوبی قرار داشته باشد. وزارت ورزش و کمیته المپیک با تعامل خوبی که با هم دارند بیشترین حمایت را داشته اند. همه نیازهای تیم ملی را تأمین کرده ایم.  ملی پوشان در بهترین کمپ به سر می برند. در کل بهترین و مناسب ترین شرایط را در اختیار دارند. همه شرایط دست به دست هم داده بعد از ۴۳ سال مجدداً قهرمان آسیا شویم. در کل نتایجی که در جام جهانی گرفته ایم وضعیت آماده سازی تیم هاست و دیگر عواملی که فراهم است در مقایسه با سایر تیم های آسیایی شرایط مطلوبی را داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز