گزارش ورزشی هفته؛

حمایت از تیم ملی ایران برای قهرمانی در آسیا/ امید مردم به ساق‌های بازیکنان/ در امارات خاطره‌سازی کنید

۱۳۹۷/۱۰/۱۳ - ۰۵:۰۶:۰۶
کد خبر: ۷۹۵۵۱۱
حمایت از تیم ملی ایران برای قهرمانی در آسیا/ امید مردم به ساق‌های بازیکنان/ در امارات خاطره‌سازی کنید
انتظار می رود تیم ملی بعد از سالها به فینال جام ملت‌های آسیا برسد و در نهایت عنوان قهرمانی را کسب کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم ملی فوتبال ایران از چند روز دیگر استارت کارش در جام ملت های آسیا که به میزبانی کشور امارات برگزار می شود را خواهد زد. شاگردان کارلوس کی روش بعد از عملکرد موفق در جام جهانی در حالی پا به مسابقات امارات می گذارند که انتظارات زیاد و به حقی درخصوص آنها از سوی مسئولان و علاقه مندان وجود دارد و همین عامل باعث خواهد شد تا نگاه های زیادی به تیم ملی تحت هدایت کی روش و بازیکنان دوخته شود.

در سال های اخیر بهترین تدارکات و برنامه ها برای تیم ملی در نظر گرفته شده و همکاری های لازمه وجود داشته است. انتظار می رود تیم ملی بعد از سالها به فینال جام ملت های آسیا برسد و در نهایت عنوان قهرمانی را کسب کند. ایران که چندسال است در رنکینگ فیفا تیم نخست آسیا بوده، می تواند اول بودن خودش را با دریافت جام قهرمانی به اثبات برساند.

اصغر حاجیلو، پیشکسوت فوتبال ایران درباره وضعیت تیم ملی کشورمان در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در گفتگو با خبرنگار برنا، گفت: تیم ملی کشورمان بازی‌های سختی را پیشرو خواهد داشت. بی انصافی است که بگوییم علیرغم هزینه‌هایی که انجام شد کی‌روش در جام ملت های آسیا کار راحتی دارد. ایران در گروه آسانی در جام ملت‌ها قرار دارد اما برای رسیدن به فینال شاگردان کی‌روش مسیر راحتی در پیش ندارند.

وی ادامه داد: همه هزینه‌هایی که مدنظر کی‌روش بود فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان در اختیار این تیم قرار داده است. در هشت سال گذشته تیم ملی ایران با حمایت‌ها توانست بهترین اردوها و امکانات برخوردار شود. از نظر سخت افزاری تیم ملی کشورمان نسبت به سایر تیم‌های دیگر چیزی کم ندارد و اکنون همه منتظر هستند تا تیم ملی ایران به موفقیت برسد و فاتح جام ملت‌های آسیا شود.

حاجیلو با اشاره به اینکه کشور یمن در مشکلات سیاسی و اقتصادی به سر می‌برد اما دیدارهای تدارکاتی بسیار خوبی انجام داد تا در جام ملت‌های آسیا حضور موفقی داشته باشد، افزود: زمانی که از تساوی تیم ملی ایران مقابل فلسطین ناراحت می‌شویم به این دلیل است که هزینه های خوب و امکانات مناسبی در اختیار تیم ملی کشورمان قرار گرفته است. انتظارات از تیم ملی ایران بعد از بازی‌های موفق در جام جهانی افزایش یافت.

بهتاش فریبا، پیشکسوت فوتبال ایران درباره شرایط تیم ملی کشورمان در جام ملت‌های آسیا در گفتگو با خبرنگار برنا، گفت: تیم ملی اکنون در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. در 8 سال گذشته تیم ملی کشورمان با هدایت کی‌روش توانست به شرایط بسیاری خوبی برسد. امسال هم بهترین تیم ملی به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا اعزام شده است. 

وی ادامه داد: جوانان خوبی در لیست کی‌روش قرار دارند که از تجربه بسیار خوبی برخوردار هستند. این بازیکنان مهم ترین میدان فوتبالی را تجربه کردند. قرار گرفتن در گروه مرگ جام جهانی روسیه باعث شد تا بازیکنان تیم ملی به شرایط خوبی برسند. درباره تیم فوتبال فلسطین نمی‌توانیم صحبتی کنیم زیرا کسی این دیدار تدارکاتی را از نزدیک مشاهده نکرد و چگونه می‌توانیم درباره عملکرد بازیکنان قضاوت کنیم.

فریبا با اشاره به اینکه بسیاری از بازیکنان تیم فوتبال فلسطین لژیونر هستند، افزود: این بازی‌های تدارکاتی نمی‌توانند باعث شوند که بگوییم تیم ملی کشورمان ضعیف است. امیدوارم در جام ملت‌های آسیا به نتایج بسیار خوبی برسیم. کار آسانی در این دوره از رقابت‌ها نداریم. اکثر تیم‌ها در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برند. ژاپن، کره جنوبی، عربستان، قطر و امارات تیم‌های واقعا خوبی هستند که ایران بازی سختی با آنها خواهد داشت.

نیما نکیسا، پیشکسوت فوتبال ایران پیرامون وضعیت تیم ملی و پیش بینی اش از نتیجه شاگردان کی روش در جام ملت های آسیا به خبرنگار برنا گفت: برای این تیم هزینه های زیادی شده و تیم با اتکا به یک مربی تراز اول و بازیکنان بسیار خوب می تواند بعد از 42 سال قهرمان آسیا شود.

وی افزود: اگر ما در رده بندی فیفا چند سال است که در رتبه نخست آسیا قرار داریم و مردم انتظاری به غیر از قهرمانی از این تیم ندارند، اگر هر مربی دیگری به جز کارلوس کی روش بود ما این انتظار را نداشتیم، چرا که حضور در میان 8 تیم و 4 تیم هم با مربی ایران میسر می شود. با اتکا به کی روش و لژیونر های خوبی که در لیگ های معتبر اروپایی بازی می کنند می توانیم جام قهرمانی را به ایران بیاوریم.

دروازه بان پیشین تیم ملی که سابقه کسب عنوان سومی در سال  1996 در جام ملت ها را دارد، در این باره اظهار داشت: دوران بسیار خوبی برای من بود و در آن چند روز در امارات خاطرات تلخ و شیرین زیادی دارم، آن نسل طلایی بعدها تیم ملی را به جام جهانی 98 فرانسه برد و حالا هم اکثر آن بازیکنان مربیان بزرگی شده اند و همه از آن نسل با احترام یاد می کنند.

نکیسا در پاسخ به این سوال که آیا در بازی ما قبل فینال وقتی در ضربات پنالتی عابدزاده جانشین او شد، او از این کار ناراحت نشد، این گونه پاسخ داد: جا دارد بنده بازهم اینجا از آقای مایلی کهن تشکر کنم، او در آن بازی ها به یک جوان 19 ساله اجازه داد درون دروازه ایران بایستد و خود این کار شجاعت خاصی را می طلبید، همان قدر که به سرمربی اطمینان داشتم مطمئن بودم او از این کار هدف خاصی دارد و واقعا هم آمدن عابدزاده تاثیر مثبت خود را داشت او 2 پنالتی را گرفت و بازیکنان ما اگر در زدن پنالتی دقت می کردند به راحتی راهی فینال می شدیم.

سنگربان اسبق پرسپولس درباره خاطره تلخی که از جام ملت ها دارد، عنوان کرد: 19 سال سن داشتم و تا مرحله ماقبل فینال امتیاز بهتری نسبت به الدعایه داشتم و اگر در بازی با کویت در رده بندی درون دروازه قرار می گرفتم در آن دوره به عنوان عقاب آسیا انتخاب می شدم و دستکش طلایی از آن من می شد. به هر حال این اتفاق رخ داد، خاطرم هست در آن بازی ها من به دلایل شخصی و تیمی تحت فشار بودم، بازیکنان به حق از انتخاب من کمی آزرده خاطر بودند و ابتدا به یک بازیکن 19 ساله اطمینان نداشتند و معتقد بودند عابدزاده باید جای من درون دروازه قرار بگیرد اما پس از گذشت یکی دو بازی اطمینان آنها به من بیشتر شد و کم کم این رویه و اطمینان بازیکنان برای لذت بخش بود.

نکیسا در پایان خطاب به ملی پوشان گفت: به بازیکنان بابت زحماتی که می کشند خسته نباشید و خدا قوت می گویم و به عنوان یک ایرانی برای آنها آرزوی موفقیت و کسب عنوان قهرمانی را دارم.

علی انصاریان، پیشکسوت فوتبال ایران پیرامون وضعیت تیم ملی در بازی‌های جام ملت‌های آسیا به خبرنگار برنا گفت: بنده امیدوارم تیم ملی بتواند بهترین نتایج را در امارات کسب کند و به عنوان قهرمانی برسد.

وی در ادامه با اشاره به امکانات خوبی که در اختیار قرار گرفته خاطرنشان کرد: وضعیت تدارکاتی تیم ملی قابل مقایسه با زمان ما نیست و جای خوشحالی دارد که ملی‌پوشان می‌توانند از این امکانات خوب استفاده کنند.

مدافع پیشین تیم ملی ایران درباره گروه تیم ملی عنوان کرد: به نظر من تیم ملی در مرحله گروهی کار سختی ندارد، در گروه ما وضعیت تیم‌ها تا حدود زیادی مشخص است و فکر می‌کنم تیم قدرتمند بعد از ما فقط عراق است که آن هم رقیب جدی محسوب نمی شود. از این گروه تیم های ایران و عراق به  عنوان تیم‌های اول و دوم راهی مرحله بعد می شوند و معتقدم اصل کار تیم ملی در مرحله بعدی است و در مرحله حذفی عیار تیم ملی ایران مشخص می شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: همواره ایرانیان در هر کجای دنیا که بودند تیم ملی فوتبال را تنها نگذاشتند، حال اینکه این بازی ها در امارات است و ما از نظر تماشاچی وضعیت خوبی داریم. ضمن اینکه ما هشت سال است در رنکینگ فیفا تیم اول قاره کهن هستیم و متاسفانه در دوره قبل باخت بدی مقابل عراق داشتیم و زود از دور رقابت‌ها حذف شدیم. امیدوارم این دوره که کی‌روش آشنایی و تسلط بیشتری بر فوتبال ایران داشته بتواند بعد از ۸ سال برای ایران یک عنوان کسب کند و طلسم قهرمانی ایران بشکند و امیدوارم به امید خدا این تیم قهرمان شود و انتظار مردم نیز همین قهرمانی است.

حسن روشن، پیشکسوت فوتبال ایران درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در گفتگو با خبرنگار برنا، گفت: تیم ملی کشورمان اکنون با امکانات بسیار خوبی مواجه است و امیدوارم ملی پوشان به نتایج خوبی برسند اما زمانی که به عنوان بازیکن در تیم ملی بازی می‌کردم تمامی اردوهای تیم ملی در ورزشگاه شهید کشوری برگزار می‌شد. 

وی ادامه داد: حدود 4 الی 5 نفر در یک اتاق کوچک می‌خوابیدم و سالن غذاخوری ما هم در سالن زیرزمین بود. با حداقل امکانات توانستیم به 3 قهرمانی جام ملت‌های آسیا برسیم. اکنون تیم ملی کشورمان در شرایط و امکانات فوق العاده ای قرار دارد. کی‌روش همیشه قبل از بازی‌ها درباره جام نگرفتن صحبت می‌کند تا اگر در بازی‌ها به جامی نرسد، کسی بر وی خرده نگیرد.

ستار همدانی، پیشکسوت فوتبال ایران درباره وضعیت تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا در گفتگو با خبرنگار برنا، گفت: تیم ملی ایران در آخرین مرحله آماده سازی مسابقات خوبی را برگزار کرده است. کی‌روش در آسیا با تجربه است. برای صعود به دو جام جهانی با تیم‌های آسیایی بازی کرد، همچنین در جام ملت‌های آسیا هم تجربه این میدان را دیده و تجربیاتش می‌تواند به تیم ملی کشورمان کمک بسیاری کند.

وی ادامه داد: تیم ملی کشورمان با امکانات بسیار خوب راهی جام ملت‌های آسیا می‌شود. معتقدم این تیم می‌تواند به فینال جام ملت‌های آسیا برسد. در بخش دفاعی عملکرد بسیار خوبی داریم اما در خط حمله تیم ملی کشورمان هنوز ضعف‌هایی دارد که باید تا زمان جام ملت‌های آسیا بر طرف شود. گاهی همین تفاضل گل‌ها است که صعود تیم‌ها را مشخص می‌کند.

علی بداوی، پیشکسوت ملی‌پوش فوتبال ایران، درباره وضعیت تیم ملی و شرایط این تیم برای حضور در جام ملت‌های آسیا  به خبرنگار برنا گفت: امکانات تیم ملی قابل مقایسه با زمانی که ما بازی می‌کردیم نیست. تیم ملی با این امکانات بسیار خوب شده است و به سرمربی و بازیکنان کمک کرده تا آنها تیم قدرتمند و یکدست بشوند  و انصافاً امسال حق‌شان است که قهرمان آسیا بشوند و ان‌شاءالله که این اتفاق رخ خواهد داد.

وی  درباره  گروه  تیم ملی در مرحله مقدماتی عنوان کرد: در گروه ساده‌ای قرار گرفته‌ایم بعد از دو برد مقابل یمن و ویتنام ما براحتی می‌توانیم  از سد عراق عبور کنیم و با اقتداراز این گروه به مرحله بعد صعود کنیم. چراکه این تیم  پیش از این  هم در جام جهانی بازی کرده و بازیکنان در عین جوانی تجربه و روحیه بسیار بالایی دارند، اکثر آنها لژیونر هستند و بهترین‌های فوتبال کشور به شمار می‌روند.

بخش دیگری از صحبت‌های مدافع اسبق تیم ملی پیرامون رقبای اصلی ایران در این جام بود. بداوی در این‌باره تصریح کرد: فکر می‌کنم  تیم‌های ژاپن، کره، عربستان و استرالیا که تیم‌های برتر  قاره به غیر از ایران هستند می‌توانند رقیبان اصلی ما باشند ولی فراموش نکنیم ما در جایگاهی‌ هستیم که می‌توانیم  قدرت خود را به هر تیمی در آسیا تحمیل کنیم.

وی درمورد میلاد محمدی نیز اظهار داشت: ما مدافعان بسیار خوبی داریم و میلاد هم خوشبختانه به قول معروف آچار فرانسه تیم ملی است و این قابلیت را دارد که در هر پستی که کی‌روش بخواهد بازی کند.

محمد نصرتی، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره وضعیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا در گفتگو با خبرنگار برنا، گفت: آخرین دیدار ایران و قطر به شکل مستقیم پخش نشد تا درباره این دیدار تحلیلی انجام بدهیم. باتوجه به نتیجه‌ای که تیم ملی کشورمان مقابل قطر بدست آورد بسیار خوب است که با یک روحیه مناسبی شاگردان کی‌روش راهی رقابت‌های آسیایی می‌شوند.

وی ادامه داد: نتیجه ای که تیم ملی ایران مقابل قطر بدست آورد ترس رقبایمان را در آسیا بیشتر کرد. چند سالی است که شاگردان کی‌روش در رنکینگ در صدر قرار دارند. علیرغم قدرتی که تیم ملی کشورمان در میان تیم‌های آسیایی دارد، انتظار داریم در این دوره از رقابت‌هابه نتایج مطلوبی برسیم. در خط دفاعی عالی هستیم اما در بخش حمله نتوانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم و باید روند گلزنی تیم ملی ایران بهتر از قبل شود.

نصرتی با اشاره به اینکه سرمربی تیم درباره انتخاب بازیکنان تصمیم می‌گیرد، افزود: روی انتخاب بازیکنان نمی‌توانیم خرده بگیریم. سرمربی براساس افکار و سیستمی که در نظر دارد بازیکن مورد نظر خود را انتخاب می‌کند. طبیعی است که کارلوس کی‌روش با کیفیت ترین بازیکن را به تیم ملی دعوت کند. 

وی با تاکید بر اینکه با تیم ملی سه دوره در جام ملت‌های آسیا حضور پیدا کرده، بیان کرد: امکانات خیلی خوبی اکنون در اختیار تیم ملی ایران قرار دارد. حضور هشت ساله کی‌روش در راس تیم ملی کشورمان یکی از اتفاقات خوبی است که به تیم ملی ایران کمک بسیاری می‌کند. همه انتظار دارند تا تیم ملی ایران در این دوره از رقابت‌ها قهرمان شود و امیدوارم این اتفاق رخ بدهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز