غلامرضا محمدی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

حمایت سلطانی‌فر و صالحی‌امیری از کشتی به‌نفع ورزش کشور خواهد بود/ رفاقت دیرینه‌ای با بنا دارم و به یکدیگر کمک می‌کنیم

۱۳۹۷/۱۰/۱۵ - ۰۵:۰۶:۳۶
کد خبر: ۷۹۶۰۰۱
حمایت سلطانی‌فر و صالحی‌امیری از کشتی به‌نفع ورزش کشور خواهد بود/ رفاقت دیرینه‌ای با بنا دارم و به یکدیگر کمک می‌کنیم
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران گفت: آرامش، ثبات و مدیریت باید در کشتی حاکم شود و حمایت همه ‌جانبه در این راستا نیاز است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان که به تازگی هدایت این تیم را برعهده گرفته، به آینده جوانان آزادکار برای درخشش در میادین گوناگون امیدوار است.

خبرنگار برنا گفتگویی را با محمدی انجام داده که متن آن را در زیر می خوانید.

*شرایط اردوهای تیم ملی کشتی آزاد را چطور ارزیابی می‌کنید؟

دومین اردویمان را پشت سر می‌‌گذاریم که از روز دهم شروع شده است. اردوی  اولمان به مدت 12 روز یک اردوی خیلی خوب و بدون حاشیه بود و همدل شدن را در آن اردو پشت سر گذاشتیم و در اردوی دوم فشار تمرینات بیشتر می‌شود و تا روز 21 دی ماه ادامه دارد. از 25 دی ماه هم اردوی  سوم  شروع می‌شود و فکر می‌کنم تا پنجم یا ششم بهمن ماه ادامه داشته باشد و بچه‌ها چند روزی می‌روند و برای جام تختی آماده می‌شوند. این مسابقات طی روزهای 18 و 19 بهمن‌ها در کرمانشاه برگزار می‌شود. ما روز گذشته متوجه شدیم که اتحادیه جهانی کشتی تیم ملی کشتی آزاد را به عنوان تیم ششم دعوت کرده به مسابقات جام جهانی که قرار است در روسیه در تاریخ 25 و 26 اسفندماه امسال برگزار شود. برنامه‌هایمان را طوری طراحی می‌کنیم که به امید خدا بتوانیم در جام جهانی اگر تصمیم به حضور داشته باشیم بچه‌ها محک خوبی بخورند. اوایل اردیبهشت ماه هم مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش داریم.

شرایط به طور کلی خوب است و ارزیابی مثبت است. جو اردو آرام است و جوان‌ترها در کنار بزرگترها با انگیزه کارشان را انجام می‌‌دهند. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و همدلی که به وجود آمده هم در بین بچه‌های آزاد کار و هم بین بچه‌های آزاد و فرنگی ادامه‌دار باشد. بدون شک در کنار برادر خوبم آقای بنا کنارهم هستیم و برای سربلندی کشتی کشور تلاش می‌کنیم.

*در چند سال اخیر کشتی ایران نتوانست انتظارات را برآورده کند، می‌توانیم امیدوار باشیم که این ناکامی‌ها در مسابقات پیش رو و المپیک 2020 جبران شود؟

ما با امید زنده‌ایم. کار سخت است اما تمام سعی و تلاشمان را می‌کنیم که این اتفاق بیفتد ولی کار خیلی دشواری است و در یکی دو سال گذشته اتفاقات خوبی برای کشتی ما نیفتاد و طبیعی است. این فراز و نشیب‌ها ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. باید منطقی با آن کنار بیاییم. کارمان سخت است اما هدفگذاری ما برای المپیک است ولی می‌توان گفت که این هدفگذاری کوتاه‌مدت است. من خیلی دوست داشتم با بچه‌های نوجوان به جوانان بیایم و اگر عمری باشد و شرایط فراهم باشد تیم ملی بزرگسالان را همراهی  کنم. اما الان اتفاقی افتاد که نیاز بود در کنار کشتی باشیم چون ما مدیون کشتی هستیم و انتظار مردم به حق است. ما باید واقعیت‌ها را به مردم بگوییم. با توجه به موجودیت کشتی تمام تلاشمان را می‌کنیم که کشتی دوباره به روزهای خوبش بازگردد اما این نیاز به ابزار دارد یعنی همه ما باید کمک کنیم و همدلی باید به  وجود بیاید و حمایت کنیم. آرامش، ثبات و مدیریت باید در کشتی حاکم شود و حمایت همه ‌جانبه نیاز است.

*حضور وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک را در تمرینات کشتی آزاد و فرنگی چطور ارزیابی می‌کنید؟

حضور آقای وزیر و آقای صالحی امیری خیلی خوب بود و آن را به فال نیک می‌گیریم شاید اتفاقی بود که تا به حال رخ نداده بود و تشریف آوردند و اعلام  حمایتشان را از کشتی داشتند. کشتی که طلایه‌دار ورزش کشور ماست و هر وقت کشتی موفق بوده در بازی‌های  المپیک، ورزش ما موفق شده و هر وقت کشتی ما موفق نبوده ورزش ما افول کرده و نتیجه خوبی بدست نیاورده است. امیدوارم از طرف آقای دکتر سلطانی‌فر و همکارانشان در وزارت ورزش، آقای صالحی امیری و همکارانش در کمیته ملی المپیک از کشتی حمایت همه‌ جانبه شود و امکانات سخت‌افزاری و شرایطی فراهم شود که بچه‌ها در شرایط کامل بتوانند راهشان را حداقل تا  المپیک ادامه دهند.انتظار مردم  به حق است  و کار سخت است. ما اینجا هستیم که به کشتی کمک کنیم. همه در کنار هم قرار می‌گیریم تا سربلندی کشتی و ورزش را شاهد باشیم.

*درمورد دعوت از مهدی تقوی دراردوهای تیم ملی توضیح می‌دهید؟

درمورد مهدی تقوی، نیت‌مان این بود که احترام و شأن و جایگاهشان حفظ شود. مهدی  تقوی و دیگر عزیزانی که حضور دارند سرمایه‌های ورزش و کشتی کشور ما هستند. ما دعوت کردیم و خواستیم این ارزیابی را داشته باشیم که می‌توانند بیایند و فشار تمرینات را تحمل کنند و در میادین می‌‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند یا نه، الان رضا یزدانی نشان می‌دهند که می‌تواند، کمیل قاسمی، حسن رحیمی ، سید احمد محمدی و پرویز هادی  و... در کنار جوانترهایی که همین امسال از تیم ملی نوجوانان آمدند به جوانان و الان در اردوی بزرگسالان هستند. شرایط مهدی تقوی کمی متفاوت است و کاملا دور بوده از کشتی و کمی سخت است، اما در نهایت نفس عمل ما این بود که به این عزیزان احترام بگذاریم و آن شأن و جایگاهشان را حفظ کنیم که فکر می‌کنم تا حدود زیادی به این هدف دست پیدا کردیم.

 *پستی از محمد بنا در فضای مجازی منتشر کردید که با بازخورهای زیادی همراه شد نظر خودتان در این مورد چیست؟

سال‌های پیش که از المپیک پکن با هم آمدیم، ایشان کشتی فرنگی و من هم آزاد. شرایط کشتی در آن زمان اصلا خوب نبود و در فرنگی هیچ عنوانی کسب نکردیم و در آزاد یک برنز کسب کردیم و در نهایت یازدهم المپیک شدیم ولی در کنار هم ایستادیم و کار کردیم. آقای بنا رفیق صمیمی من است. اما در اوج رفاقت، رقابت هم داریم و همدیگر را پوشش می‌دهیم. در کنارهم به اینجا رسیدیم و در نهایت یکی هستیم. برای سربلندی  کشتی تلاش می‌کنیم. دلمان با هم یکی است. بیشتر خواستم نشاط و صمیمیت و همدلی را نشان بدهم که در اصل و عمل هم است. فکر می‌کنم بازخورد خوبی داشت و نشان می‌‌دهد روحیه و نشاط ما می‌‌تواند از وجود ما مربیان به تک تک کشتی‌گیران برود.

نظر شما