شهزاد کیانی:

تمامی برنامه‌های پیش‌بینی شده تا پایان سال محقـق می‌شود

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۹۷۰۰۸
تمامی برنامه‌های پیش‌بینی شده تا پایان سال محقـق می‌شود
تمامی برنامه های پیش بینی شده در تقویم سال ۹۷ فدراسیون تا اواسط دی ماه انجام شده و مابقی برنامه ها هم تا پایان سال محقق خواهد شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، شهزاد کیانی دبیر فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در گفتگوی تفصیلی با پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون، ضمن برشمردن برنامه های انجام شده پیرامون رویدادهای باقی مانده و همچنین موضوعات مهم و روز از جمله واردات موتور و سایر تجهیزات از جمله خرید سنسور و زمان برگزاری مجمع عادی سالانه و برخی کشمکش های پیش آمده میان قهرمانان موتور ریس و مسئولان این کمیته و تغییر زمانی برخی از رویدادها در تابستان گذشته به ۶ ماهه دوم سال و حضور در مجامع بین المللی و برون مرزی توضیحات مبسوطی داد که در ادامه می خوانید.

دبیر فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ابتدا درمورد برنامه های انجام شده بر اساس تقویم مصوب سال ۹۷ گفت: خوشبختانه تمامی برنامه های مسابقاتی فدراسیون تا این لحظه عملی شده و بقیه نیز تا پایان سال جاری تحقق پیدا می کند.

کمک به میزبانی استان ها

وی در تشریح کارهای انجام شده در بحث برگزاری مسابقات و همچنین امتیازی که فدراسیون در سال ۹۷ برای آنان قاِئل شد، افزود: در ۶ ماهه نخست تنها در یک مورد جابجایی مسابقات آن هم در شهریورماه بدلیل گرمای بی سابقه داشتیم که بلافاصله با مناسب شده هوا با کیفیت مطلوب انجام دادیم . در صورت انجام رقابتها در شهریورماه هم به ورزشکاران آسیب وارد می شد و هم به موتورها و هم آسفالت صدمه می دید که تصمیمی درست بود و با استقبال ورزشکاران رشته های مختلف روبرو شد. در بحث میزبانی به استان ها نیز حق ثبت نام شرکت کنندگان را به جای پرداخت به فدراسیون به خودشان واگذار کردیم و هر جا هم که لازم بود هم به آنان در حد توان در بخش هزینه مسابقاتی کمک نمودیم.

حضور فعال در مجامع بین‌المللی

کیانی درمورد دیگر فعالیتهای صورت گرفته بیان کرد: درمجامع بین المللی چه دربخش موتورسواری و چه اتومبیلرانی و چه در کمیسیون های جهانی و چه مسابقات آسیایی و تورنمنت های بین المللی، نمایندگان ما حضور فعال همراه با دستآوردهای خوب داشتند. صیدانلو ریاست فدراسیون در اجلاس جهانی موتورسواری FIM در اسپانیا حاضر شد و مظاهری به نیابت از رئیس فدراسیون در اجلاس جهانی اتومبیلرانی FIA شرکت کرد و اعضای کمیته رالی فدراسیون هم به سمینار مراکش رفتند . برای نخستین بار نیز خانم ها ندا مطلبی و لاله صدیق به ترتیب به عضویت کمیسیون جهانی زنان FIM و کمیسیون ناتوانان ذهنی FIA در آمدند.

وی در ادامه به حضور تیم ملی در مسابقات موتورکراس قهرمانی آسیا که صاحب عنوان است در راند ۱ و ۲ در مالزی اشاره کرد و گفت: متاسفانه راند ۳ و ۴ این مسابقات از سوی فدراسیون آسیا اعلام نشد که ما به این موضوع معترض شدیم. در دریفت هم بدلیل عدم تخصیص ارز و هزینه سنگین سفر ترجیح داده شد این هزینه صرف رشد و توسعه آن شود و اگر موقعیتی بود با کمک بخش خصوصی در راه برنامه ریزی برای سال ۹۸ برای شرکت در رویدادهای بین المللی هستیم.

دبیر فدراسیون در ادامه درمورد مشکلات مهم سال ۹۷ به بحث مشکل در خرید سنسور ورود کرد و اعلام داشت: با افزایش بی رویه ارز و مبلغ سنگین تهیه آن علی رغم نیاز مبرمی که به آن داریم و علی رغم پیگیری های مستمری که از وزارت ورزش و جوانان جهت تخصیص ارز دولتی و مبادلاتی داشتیم، ممکن نشد و تمامی برنامه های ما در بخش تایم گیری و رکوردگیری استاندارد روز دنیا به هم ریخت.  

تغییر در بدنه کمیته موتور ریس موجب سوء تفاهماتی شد

شهزاد کیانی درمورد مشکلات پیش آمده میان مسئولان کمیته موتور ریس و برخی از قهرمانان این رشته هم در ماههای اخیر اظهار داشت: این اتفاق از راند ۲ به بعد بود و نظر به اصلاحاتی که در بدنه کمیته موتور ریس ایجاد کردیم و تغییر در شیوه برگزاری موجب بروز اختلافات و سوء تفاهماتی شد که با همدلی و ارتباط عاطفی بیشتر برطرف شدنی است و دلیل تعویق راند سوم برودت پائین هوا و یخ زدگی پیست بود که متعاقبا با اعلام زمان جدید انجام خواهد شد.

در بحث واگذاری موتورها مسئولیت با روسای هیات بود

وی درمورد اعتراض و نارضایتی برخی از قهرمانان تهرانی در بحث واگذاری موتورهم گفت: بر اساس تصمیم کارگروه واگذاری موتورها، روسای هیات های استانی مسئول دادن اسامی با مستندات بودند و خودشان هم باید پاسخگو اعتزاضات احتمالی می بودند. البته فقط این موتورها به دو استان تهران و البرز داده شد و با توجه به تائید رئیس هیات و کامل بودن مدارک، کارگروه اقدام به تائید و تسریع در امور واگذاری موتورهای سنگین کرد. بر این اساس درخواست ها می توانست هم شامل حال بخش همگانی و آموزش باشد و هم قهرمانان را در بر می گرفت و مسئولیت تشخیص بر عهده خود روسای هیات ها بود. 

 بهمن ماه زمان برگزاری مجمع سالانه

دبیر فدراسیون در خاتمه این گفتگو در مورد برنامه های باقی مانده فدراسیون تا پایان سال و زمان برپایی مجمع سالانه تاریخ آن را روز ۷ بهمن ماه اعلام داشت و در خصوص دستور کار مجمع اظهار داشت : مجمع سالانه اگرچه مربوط به گزارش مالی و بازرسی و عملکرد فدراسیون در سال ۹۶ است، اما شرکت کنندگان پیرامون بودجه و تقویم سال آینده هم نظرات خود را خواهند داد.

به جز برگزاری مجمع، راند چهارم و نهایی رشته های مختلف را در پیش داریم و تلاش می کنیم تا با مشخص کردن قهرمانان سال هر رشته، چه موتورسواری و چه اتومبیلرانی به استقبال سال آینده برویم. در پایان جا دارد که از شرایط خوب موتورسواری بانوان هم یادی بکنم که به رغم نوپا بودن از سال گذشته که مجوز آن را از وزرات ورزش گرفتیم، بانوان با در اختیار گذاشتن پیست های موتورکراس و پیست آزادی از سوی فدراسیون با تمرینات منظم زیر نظر مربیان پیشرفت خوبی داشتند و به تدریج همپا با ورزشکاران مرد می توانند در میادین آسیایی و بین المللی افتخار آفرین ظاهر شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز