سعید عبدولی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

ستاره‌سازی دوباره در کشتی فرنگی نیاز به زمان دارد/ با حضور محمد بنا انگیزه‌ام برای کسب موفقیت بیشتر شده است/ دیگر سراغ حاشیه و دردسر نمی‌روم

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۰۶:۰۱:۳۸
کد خبر: ۷۹۷۲۶۶
ستاره‌سازی دوباره در کشتی فرنگی نیاز به زمان دارد/ با حضور محمد بنا انگیزه‌ام برای کسب موفقیت بیشتر شده است/ دیگر سراغ حاشیه و دردسر نمی‌روم
فرنگی‌کار تیم ملی ایران گفت: اردوهای سنگین‌تری در راه است و همه فرنگی‌کاران تلاش می‌کنند با درخشش در تمرینات عضو تیم ملی شوند و بتوانند نمایش خوبی در مسابقات جهانی و المپیک 2020 داشته باشند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ اولین اردوی تمرینی تیم ملی کشتی فرنگی بعد از حضور محمد بنا در خانه کشتی استادیوم آزادی برگزار برگزار شد و فرنگی‌کاران دعوت شده به این اردو تمرینات خود را زیر نظر محمد بنا و دیگر مربیان تیم ملی انجام دادند.

سعید عبدولی، فرنگی‌کار کشتی ایران که یکی از دعوت شدگان به این اردو است، درباره این تمرینات و دعوتش به اردوی تیم ملی به خبرنگار برنا گفت: این نخستین تمرین بعد از حضور محمد بناست که به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شدند و تمرینات به شکل خوبی در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: شرایط ورزشکاران هنوز مشخص نیست. تا اواسط اردو باید تمرینات دنبال شود که ببینیم کدام‌یک از کشتی‌گیران شرایط بهتری دارند و از لحاظ فنی قابل‌تر هستند و در پایان اردو نیز انتخاب نهایی توسط کادر فنی اعلام می‌شود. اردوهای سنگین‌تری در راه است و همه فرنگی‌کاران تلاش می‌کنند با درخشش در تمرینات عضو تیم ملی شوند و بتوانند نمایش خوبی در مسابقات جهانی و المپیک 2020 داشته باشند ولی باید به این نکته توجه کنیم وقتی بیش از اندازه از کشتی‌گیران استفاده شود آن کشتی‌گیر افت خواهد کرد. کشتی‌گیران مطرح در سطح جهانی همانند آمریکا و روسیه وقتی همیشه مدال کسب می‌کنند و شرایط خوبی دارند به دلیل داشتن امکانات و برنامه‌ریزی مناسب است. یکی دیگر از مشکلات ما این است که در هر وزنی ما تعداد محدودی کشتی‌گیر خوب داریم و همین امر باعث می‌شود از یک تعداد کشتی‌گیر خاص بیشتر در مسابقات استفاده شود و عملکرد آنها پایین خواهد آمد.

عبدولی با تاکید بر این موضوع که با وجود مربی‌ای همانند بنا، کشتی فرنگی می‌تواند باز هم در مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک به موفقیت دست پیدا کند، اظهار داشت: برای رسیدن به مدال در دنیای کشتی باید از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی انجام شود. الان هم با حضور بنا نمی‌توانیم انتظار معجزه را داشته باشیم و پیدا کردن کشتی‌گیران مطرح زمان‌بر است و باید چند سال طی شود که همانند گذشته یک تیم پرستاره داشته باشیم. مدتی این سرمربی از تیم ملی دور بوده و اکنون در شرایطی به تیم ملی بازگشت که نیمی از راه رفته شده و کمی برای تیم ملی کشتی کشورمان سخت است که بتواند همه مدال‌ها در یک مسابقه بین‌المللی را کسب کند.

وی با اشاره به اینکه امروز دیگر خیلی از ستاره‌ها در ترکیب تیم ملی فرنگی حضور ندارند خاطرنشان کرد: معتقدم باید به محمد بنا فرصت داد تا شرایط برای قهرمانی در رقابت‌های مختلف مهیا شود. ستاره‌سازی دوباره در کشتی فرنگی نیاز به زمان دارد. پتانسیل‌های خوبی در کشتی ایران وجود دارد که با حضور بنا می‌توانند به ستاره تبدیل شوند. 

عبدولی با بیان اینکه تعدادی از کشتی‌گیران در بازی‌های داخلی درخشش خوبی دارند اما در رقابت‌های بین‌المللی نمی‌توانند نمایش خوبی از خود به نمایش بگذارند، بیان کرد: سرمربی تیم ملی در این اردوها به این تشخیص می‌رسد که کشتی‌گیران مورد نظر آیا می‌توانند در رقابت‌های بین‌المللی عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارند یا خیر؟ با حضور بنا انگیزه من برای موفقیت و کسب مدال دوچندان شده است.

فرنگی‌کار تیم ملی درخصوص انتقاداتی که به او برای ایجاد حاشیه و درگیری می‌شود اظهار داشت: برخی انتقادها از من درست است ولی سعی خود را می‌کنم دیگر وارد حاشیه نشوم و فقط برای موفقیت در تیم ملی تلاش کنم.

وی در پایان با اشاره به حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک در تمرینات تیم ملی کشتی گفت: حضور دکتر سلطانی‌فر و دکتر صالحی امیری در تمرینات به سود کشتی خواهد بود و حمایت‌های آنها از کشتی با تزریق بودجه‌های مناسب شرایط بهتری را در تیم ملی مهیا می‌کند و  مربی بدون دغدغه می‌تواند بر روی مسائل فنی تمرکز کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز