سرمربی تیم ملی تیراندازی با کمان جانبازان و معلولین؛

مسابقات جهانی هلند از پارالمپیک توکیو هم دشوارتر است/ ترکیب نهایی تیم ملی اوایل سال جدید اعلام می‌شود

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۰۹:۳۹:۵۱
کد خبر: ۷۹۷۸۹۷
مسابقات جهانی هلند از پارالمپیک توکیو هم دشوارتر است/ ترکیب نهایی تیم ملی اوایل سال جدید اعلام می‌شود
سرمربی تیم ملی تیراندازی با کمان جانبازان و معلولین گفت: مسابقات جهانی هلند از پارالمپیک توکیو هم دشوارتر است باید با آمادگی کامل در آن حضور یافت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در آخرین روزهای اولین اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان جانبازان و معلولین، مجید کهتری، سرمربی تیم در خصوص شرایط تمرینات و وضعیت ملی پوشان عنوان کرد: پس از بازی های پاراآسیایی جاکارتا، این اولین اردویی است که داریم و با مساعدت فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک، مقرر شده است که تا پایان سال اردوهای دیگری نیز برگزار شود و جا دارد از همکاری خوب هر دو تشکر کنم.

کهتری افزود: با توجه به پیش رو بودن مسابقات جهانی هلند که خرداد ماه سال آینده برگزار می شود، کار سختی در پیش داریم. در این مسابقات سهمیه مستقیم بازی های پارالمپیک توکیو۲۰۲۰ توزیع می شود و همه ی کشورها با تمام توان برای گرفتن سهمیه در این رویداد شرکت می کنند. از این رو معتقدم این مسابقات از بازی های پارالمپیک هم دشوار تر است و باید با آمادگی کامل در آن حضور یافت.

سرمربی تیم ملی خاطر نشان کرد: در این مسیر با چند چالش مواجه هستیم؛ اولین مورد این است که زمستان فصل بدن سازی است و به طور معمول به خاطر شرایط جوی، ورزشکاران به تمرینات بدن سازی می پردازند، اما به خاطر اینکه فرصت کمی برای مسابقات جهانی هلند داریم، می بایست در همین فصل به جای بدن سازی تمرینات تکنیکی و تاکتیکی را برگزار کنیم. از سوی دیگر رشته ی ما به فدراسیون تیراندازی با کمان منتقل شده است و از ابتدای سال آینده این انتقال به صورت رسمی انجام می شود و به طور حتم در مسیر این انتقال چالش هایی وجود دارد. مساله ی دیگر پیش بینی نشدن مسابقات تدارکاتی در تقویم جهانی و پیش از مسابقات هلند است که امیدواریم با همکاری فدراسیون تیراندازی با کمان، بتوانیم در یکی از رویدادهایی که تیم ملی غیر معلولین اعزام دارد، همراه شویم و ورزشکاران را در یک رویداد برون مرزی هم مورد سنجش قرار دهیم یا یک اردوی مشترک برگزار کنیم.

وی گفت: در نظر داریم اردوی بعدی را در منطقه ای که آب و هوای گرم تری دارد، مانند کیش، برگزار کنیم و این انتقال به کیفی تر شدن اردو کمک بسیار زیادی می کند.

کهتری افزود: تیم ملی با ۹ کماندار در جاکارتا شرکت کرد و با توجه به اینکه برای مسابقات جهانی می خواستیم با تیم کامل اعزام شویم، ناچار بودیم نفرات را افزایش دهیم. از این رو یک دوره مسابقات رکوردگیری آزاد در اواخر آذر ماه برگزار شد و نزدیک به ۴۰ نفر از سراسر کشور در آن شرکت کردند و در نهایت ۸ نفر برای دعوت به اردو انتخاب شدند و با توجه به مصدومیت سمیه عباسپور، یک نفر از جمع ترکیب اعزامی به جاکارتا کم شد و در مجموع اردو با ۱۶ نفر کار خود را آغاز کرد.

سرمربی تیم ملی در خصوص اعزام این نفرات تصریح کرد: اگر این ۱۶ نفر رکوردهای خوبی در اردوها داشته باشند و بتوانند ما را در بخش تیمی و انفرادی به مدال برسانند، با ترکیب کامل ۱۴ نفر اعزام می شویم و اگر این اتفاق نیافتد، نفرات کمتری به مسابقات جهانی اعزام می کنیم.

وی گفت: البته برای اینکه حق کسی ضایع نشود و فرصت اثبات توانمندی برای همه یکسان باشد، بحث حذف کمانداران تا پایان سال و اردوهایی که  در این مقطع پیش رو داریم اتفاق نمی افتد و در سال جدید تکلیف کمانداران اعزامی مشخص خواهد شد.

کهتری در پایان گفت: باید تمام تلاشمان را بکنیم که سهمیه های توکیو را از هلند دریافت کنیم در غیر این صورت کار برای کسب سهمیه بسیار دشوار خواهد شد و اگرچه فرصتهایی وجود دارد، اما بهتر است تمامی سهمیه ها را از همان مسابقات جهانی دریافت کنیم.

تیم ملی ایران در آخرین حضورش در مسابقات جهانی که سال ۲۰۱۷ به میزبانی چین برگزار شد، ۲ نشان طلا، ۲ نقره و یک برنز کسب کرد.

اولین اردوی تیم ملی با ترکیب ۱۶ کماندار از ۱۱ دی ماه آغاز شده و ملی پوشان ۲۲ دی ماه به کار خود پایان می دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز