ولی‌الله نانواکناری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

دستاوردهای مهمی بعد از انقلاب اسلامی در حوزه ورزش داشته‌ایم/ ورزش همگانی باید در سبد خانواده‌ها قرار گیرد/ ایران می‌تواند قهرمان جام ملت‌ها شود

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۰۶:۳۶:۱۷
کد خبر: ۷۹۹۶۵۳
دستاوردهای مهمی بعد از انقلاب اسلامی در حوزه ورزش داشته‌ایم/ ورزش همگانی باید در سبد خانواده‌ها قرار گیرد/ ایران می‌تواند قهرمان جام ملت‌ها شود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: دختران ما در رشته‌های مختلف با رعایت کامل حجاب اسلامی توانستند با کسب مدال افتخار آفرین باشند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ ولی‌الله نانواکناری، نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی پیرامون رشد ورزش در چهاردهه گذشته به خبرنگار برنا گفت: اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم ورزش ایران در کنار سایر عوامل دیگر دستاوردهای مهمی را در چهار دهه گذشته و به برکت انقلاب اسلامی کسب کرده است.

وی افزود: اگربخواهیم ورزش را به دو بعد همگانی و قهرمانی تقسیم کنیم، ما در بعد همگانی امکانات خوبی را مهیا کردیم و دراختیار داریم، واقعیت این است که باید در این بخش کار بیشتری انجام دهیم و ورزش همگانی را در سبد خانواده جای بدهیم. در این میان فقط وزارت ورزش و جوانان را نباید متولی گسترش ورزش همگانی دانست بلکه ارگان‌هایی مانند صداوسیما و شهرداری‌ها نیز باید در کنار آموزش و پروش پای کار بیایند. ورزش همگانی با سلامت جامعه ارتباط مستقیمی دارد و همه باید برای این امر خیر  تلاش کنند.

عضو فراکسیون ورزش با اشاره به توفیق کشور در ورزش قهرمانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ورزش ایران در بخش بین‌الملل و در رشته‌های مختلف پیشرفت محسوس داشته است. ما در بازی‌های المپیک و پارالمپیک به لحاظ آماری پیشرفت خوبی داشتیم، سال جاری هم ما در بازی‌های آسیایی نشان دادیم در رشته‌های مختلف جزو برترین‌های آسیا هستیم و در بازی های پارا آسیایی عنوان سومی بزرگترین و پرجمعیت ترین قاره جهان را بدست آوردیم. دختران ما در رشته‌های مختلفی با رعایت کامل حجاب اسلامی توانستند با کسب مدال افتخار آفرین باشند، بانوان در رشته‌های مختلف در آسیا و حتی المپیک نشان دادند ما تا چه حد در ورزش پیشرفت داشته‌ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به سوال خبرنگار برنا مبنی بر اینکه آیا بازی‌های جام ملت‌ها را دنبال می‌کند یا خیر؟ اظهار داشت: بله بنده بازی تیم ملی ایران را در این رقابت‌ها دنبال می‌کنم. خوشبختانه ما در 2 دیدار گذشته بازی‌های خوبی را مقابل یمن و ویتنام برگزار کردیم و به بردهای خوبی هم دست پیدا کردیم، در بازی آینده مقابل عراق هم می‌توانیم با برد این تیم، به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود کنیم. خوشبختانه تیم ما در وضعیت خوبی قرار دارد و ما می توانیم در جام ملت‌ها قهرمان شویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز