درپی قضاوت ضعیف در بازی دیشب؛

داور ژاپن و عمان از ادامه قضاوت در جام ملت‌ها محروم شد و به خانه بازگشت

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۱۲:۲۰:۳۴
کد خبر: ۷۹۹۹۴۶
داور ژاپن و عمان از ادامه قضاوت در جام ملت‌ها محروم شد و به خانه بازگشت
محمد امیرول، داور مالزیایی بازی عمان و ژاپن به دلیل اشتباهات فاحش در بازی عمان و ژاپن از ادامه قضاوت در جام ملت ها آسیا محروم شد و به خانه بازگشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمد امیرول، داور مالزیایی بازی عمان و ژاپن به دلیل اشتباهات فاحش در بازی عمان وژاپن از ادامه قضاوت در جام ملتها محروم شد و به خانه بازگشت.

ژاپن شب گذشته در شرایطی مقابل عمان قرار گرفت که این تیم حاشیه خلیج فارس امیدواری زیادی به کسب امتیاز و افزایش شانس خود برای صعود از مرحله گروهی داشت.

عمانی‌ها اما در اواسط نیمه اول با تصمیم اشتباه داور یک ضربه پنالتی به ژاپن دادند. ژاپنی‌ها بعد از موقعیتی که پشت مدافعان عمان و در تک به تک با فایز الرشیدی دروازه‌بان این تیم به دست آورده بودند، با دفع فوق العاده او همراه شد اما در ریباند داوری در صحنه‌ای بحث برانگیز، دفع توپ روی خط محوطه جریمه را که در تصاویر آهسته کاملا مشخص بود برخوردی با بازیکن ژاپن نداشت، اعلام پنالتی کرد.

عمانی‌ها که اعتراض شدیدی به این موضوع داشتند در نهایت به تصمیم داور تمکین کردند و در نهایت هاراگوچی از نقطه پنالتی گل برتری را برای ژاپن به ثمر رساند.

این اما پایان افتضاح داوری نبود؛ محمد امیرول، داور مالزیایی این بازی در ادامه سوت‌های اشتباه خود اینبار صحنه کاملا واضح پنالتی در محوطه جریمه ژاپن را نادیده گرفت تا فریاد اعتراض بازیکنان عمان و پیم فربیک سرمربی این تیم به آسمان برود. در این صحنه ابتدا شوت محکم رائد صالح را اندو با تکل برگشت داد و در ادامه نیز شوت سر ضرب محسن الغسانی به سمت دروازه با دستان ناگاتومو برخورد کرد و در شرایطی که صحنه پنالتی کاملا واضح به نظر می‌رسید این داور از اعلام آن خودداری کرد تا ژاپن همچنان به برتری تک گله خود روی ضربه پنالتی اعلام شده ادامه دهد.
 
این داوری را می‌توان یکی از عجیب‌ و افتضاح‌ترین قضاوت‌های این دوره از مسابقات نامید و  کمیته مسابقات امروز نام محمد امیرول را از لیست دیدارهای آتی خارج  کرد و او امروز به کشورش باز خواهد گشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز