دکتر سلطانی‌فر در جلسه شورای اداری شهرستان بندر ترکمن؛

١٣٣ میلیارد تومان در قالب سفر هیات دولت به ورزش استان گیلان اختصاص پیدا می‌کند / راه حل برون رفت از شرایط کنونی افزایش تولید داخلی و حمایت از بخش خصوصی است

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۱۹:۴۶:۴۳
کد خبر: ۸۰۰۱۴۶
١٣٣ میلیارد تومان در قالب سفر هیات دولت به ورزش استان گیلان اختصاص پیدا می‌کند / راه حل برون رفت از شرایط کنونی افزایش تولید داخلی و حمایت از بخش خصوصی است
وزیر ورزش و جوانان گفت: زمانی می‌توانیم از گردنه سخت مشکلات عبور کنیم که که از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور استفاده کنیم چرا که منابع دولت محدود است و باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی تولید داخلی کشور را افزایش دهیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر مسعود سلطانی‌فر در جلسه شورای اداری بندر ترکمن به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور با گرامیداشت شهدای جنگ تحمیلی و مدافعین حرم از خدمات فرماندار شهیده بندر ترکمن که در حادثه منا به درجه رفیع شهادت نائل آمد به نیکی یاد کرد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حضور پرشور و استقبال گرم و حضور گسترده مردم استان گلستان در سخنرانی دکتر روحانی اظهار داشت: امروز  مردم استان گلستان برگ زرین دیگری را در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم زدید و این حضور گسترده بار مسئولیت مسئولین را بیشتر کرد.

دکتر سلطانی فر با بیان اینکه حامل سلام گرم دکتر روحانی به شما مردم خوب شهرستان بندر ترکمن هستم ادامه داد: در جلسه نهائی قبل از سفر هیات دولت به استان گلستان نیز رییس جمهور تاکید و اهتمام ویژه به حل مشکلات این استان داشت.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد : از دو ماه قبل برنامه ریزی ها و اولویت های استان در جلسات دولت مورد بررسی قرار می گیرد تا دولت در حد توان و اعتبار بتواند مشکلات استان را برطرف کند .

دکتر سلطانی فر ادامه داد: تاکید دکتر روحانی به اعضای هیات دولت این است که بتوانیم  قول هایی را بدهیم که تا پایان دولت بتوانیم جنبه عملی به آنها بپوشانیم.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: با توجه به تاکید دکتر روحانی و جلسات مختلف مربوط به این سفر استانی محورهای توسعه این استان أعم از کشاورزی ، آب ، آموزش عالی و آموزش و پرورش و عرصه های دیگر مورد توجه و بررسی قرار گرفت که نتیجه آن توسط رییس جمهور اعلام خواهد شد.

دکتر سلطانی فر با بیان اینکه شش سال قبل در سخت ترین شرایط تحریم ها بودیم که همه کشورها هم آمریکا را در اعمال فشارها همراهی می کردند  و وقتی که دو سال بعد از آغاز به کار دولت به همراه رییس جمهور در سفر به فرانسه حضور داشتم ، رییس جمهور وقت فرانسه تاکید کرد که کشورهای ٥+١ در حمله به ایران به نتیجه رسیده بودند اما در زمان حمله اختلاف نظر بود که با آمدن دولت جدید در ایران مذاکره در اخرین مرحله را در دستور کار قرار دادیم تا به راه حل جدیدی برسیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه به مذاکرات  موفقیت آمیز سی ماهه تیم دیپلمات ایران اشاره کرد و  اظهار داشت: با این مذاکرات همه تحریم ها لغو شد و حقوق فعالیت های  هسته ای ما رعایت شد  و شش قطعنامه علیه ایران  با پشتوانه مردمی لغو و از ذیل فصل هفت بیرون آمدیم و صف بندی های سیاسی تغییر کرد و هیات های اقتصادی از کشورهای مختلف دنیا به ایران آمدند ارتباطات اقتصادی و تجاری برقرار شد.

دکتر سلطانی فر ادامه داد: شرایط به خوبی پیش می رفت بطوریکه تورم به زیر ده رسید و طرح تحول سلامت انجام شد اما رییس جمهور جدید آمریکا که آمد به دلیل انکه اعتقاد داشتند منافع ملی آنها در خطر قرار گرفته و به صراحت ایران را پیروز برجام  می دانستند ، بصورت یکطرفه با این خیال که ما هم از برجام خارج می شویم ، خارج شدند اما این در شرایطی بود که دیگر مثل شش سال پیش همه کشورها دیگر آمریکا را حمایت نمی کردند و آمریکا فقط حمایت چند کشور  محدود مثل عربستان و رژیم صهیونیستی را به همراه داشت و اروپایی ها هم در حرف پای حمایت ایران ایستاده و می خواهند شرایط جدیدی را در ارتباط با نظام بانکی ایران ایجاد کنند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در هر صورت با توجه به شرایط بوجود آمده تلاش کردیم تحریم ها را کاهش ، مدیریت و کنترل  کنیم و میزان تأثیراتش را کم کنیم.

دکتر سلطانی فر با اشاره به این مهم که مسولان آمریکایی گفته بودند  تحریم ها بی رحمانه است و قصدشان این بود که ایران فجر چهلم را نبیند و تنش هایی را هم برای کشور در دیماه ٩٦ بوجود آوردند اظهار داشت : تحت هدایت رهبری و هماهنگی که بین سه قوا بوجود آمد تا حدودی فشارها را توانستیم کنترل کنیم و البته مشکلات معیشتی برای مردم بوجود آمد اما با همه محدودیت ها ١٤ میلیارد دلار از در امدهای ارزی برای تأمین مالى و کالاهای أساسی با ارز ٤ هزار و ٢٠٠ تومان صرف شد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ما تلاش های ویژه ای را از سوی دست اندر کاران شاهد هستیم که برای ایجاد یک شرایط خوب صورت می گیرد و به امید خدا در فجر چهلم کارنامه ای خوبی داشته باشیم و به مردم ارائه کنیم.

دکتر سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش به تلاش های آمریکا برای تقویت جریان های معاند نظام اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم با هماهنگی ، وحدت و همراهی این شرایط خاص را پشت سر بگذاریم.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که مشکلات استان همچنین شهرستان بندر ترکمن در کمیسیون های مختلف دولت پیگیری می شود و علاوه بر موارد تصویب شده تلاش مَی کنیم موارد دیگری را در راستای ارائه خدمات أضافه کنیم.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: زمانی می توانیم از گردنه سخت مشکلات عبور کنیم که که از همه ظرفیت ها و توانمندی های کشور استفاده کنیم چرا که منابع دولت محدود است و باید با بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی تولید داخلی کشور را افزایش دهیم.

دکتر سلطانی فر تصریح کرد: با افزایش تولید باید از همه ظرفیت ها ی اقتصادی کشور استفاده کنیم تا با فعال شدن بخش خصوصی مدیریت اقتصادی کشور را بر عهده بگیرند.

وزیر ورزش و جوانان اعتبار این سفر برای اجرای پروژه های ورزشی استان گلستان را ١٣٣ میلیارد تومان دانست و اظهار داشت: از محل اعتبارات سفر سالن شش هزار نفری گرگان، مجتمع ورزشی گنبد و گرگان و ده ها پروژه دیگر تا پایان سال ٩٨ افتتاح و به بهره برداری برسد.

دکترسلطانی فر سرانه فضای ورزشی بندر ترکمن را بالاتر از میانگین استان گلستان عنوان کرد و اظهار داشت: در محاسبه سرانه فضاهای ورزشی نباید فقط إمکانات وزارت ورزش و جوانان را در نظر گرفت و فضاهای ورزشی نهادهای دیگر از جمله آموزش و پرورش ، آموزش عالی ، نیروهای مسلح و دیگر و نهادها هم باید مورد محاسبه قرار گیرد.

وزیر ورزش و جوانان استعدادها و پتانسیل استان گلستان در رشته های مختلف را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت : تلاش می کنیم تا با افتتاح پروژه های مختلف که پیشرفت های خوبی داشته شرایط بهتری را برای ورزش استان رقم بزنیم و زمینه بروز و ظهور استعدادهای این استان را در رویدادهای ملی و بین المللی فراهم کنیم.

دکتر سلطانی فر عملکرد دولت را در زمینه حل مشکلات جوانان روشن دانست و توضیح داد: در گسترش سمن ها ،ارائه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جوانان و گسترش دفاتر مشاوره و راهنمایی قبل از ازدواج شاهد رشد چشمگیری هستیم .

وزیر ورزش و جوانان رویکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را توجه به جوانان دانست و تصریح کرد: زمان انتقال نسل مدیران است تا رفته رفته جوانان در سطوح مختلف مدیریتی و إجرائی کشور قرار گیرند و هدف نظام این است که بستر جدیدی برای مشارکت جوانان فراهم شود.

دکتر سلطانی فر گفت: در شرایطی که شش سال قبل تعداد سمن ها به یکصد سمن رسیده بود اکنون بیش از ٢٢٠٠ سمن داریم که زمینه مشارکت فعال جوانان در کشور را رقم زده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز