خسرو قمری:

دوچرخه‌سواری پوست‌اندازی کرده است/ از پیست سرپوشیده در ایران محروم هستیم

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۰۸:۵۲:۵۶
کد خبر: ۸۰۰۲۴۶
دوچرخه‌سواری پوست‌اندازی کرده است/ از پیست سرپوشیده در ایران محروم هستیم
رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: دوچرخه‌سواری پوست‌اندازی کرده است،

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، خسرو قمری درباره عملکرد دوچرخه‌سواران پیست در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: یکی از مسائلی که ما باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم این است که دوچرخه‌سواران باتجربه ما که سال‌ها در کنار تیم ملی بودند و برای ایران مدال‌آوری می‌کردند از این گردونه خارج شدند و جای خود را به جوانان دادند. در رقابت‌های قهرمانی آسیا جوانان حضور داشتند و با اینکه ما به مدال نرسیدیم اما در چند رشته رکوردشکنی کردیم که این موضوع خودش ارزش بالایی دارد.

*دوچرخه‌سواری پوست‌اندازی کرده است

وی ادامه داد: دوچرخه‌سواری ایران درحال پوست‌اندازی است و اگر نتایج مانند سال‌های گذشته نیست، به‌این‌خاطر است که جوانان روی کار آمده‌اند و نیاز به اندوختن تجربه دارند.در ادوار گذشته دو رشته پیست و جاده در کنار هم در رقابت‌های مختلف حضور داشتند و مدال‌آور بودند، اما امسال این دو رشته از هم جدا شدند و رقابت‌های جاده اردیبهشت برگزار می‌شود. ما اردوهای منظم برای آنها برگزار کردیم اما مشکلات و موانع زیادی داریم که یکی از آنها آب‌وهوای سرد است.

*از پیست سرپوشیده در ایران محروم هستیم

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری ادامه داد: بیشتر رقابت‌های دوچرخه‌سواری در 6 ماه دوم سال برگزار می‌شود و اغلب کشورها در این چند سال اخیر پیست‌های سرپوشیده ساخته‌اند که متأسفانه ما در ایران از این پیست محروم هستیم. به‌همین‌خاطر در شش ماه دوم سال تمرین‌های دوچرخه‌سواران با مشکلات زیادی همراه است. آنها باید تا ساعت 10 صبر کنند تا کمی هوا گرم شود و بعد از آن تمرین‌های خود را شروع کنند. همچنین حضور در مناطق گرمسیر در 6 ماه دوم مانند اهواز با مشکلات آلودگی هوا روبه‌رو هستیمکه این موضوع هم روند کار را به تأخیر می‌اندازد. تمامی این مشکلات روی مدال‌آوری دوچرخه‌سواران تأثیر مستقیم دارد و بهتر است که مردم از این مسائل آگاه شوند.

*دوچرخه‌سواران جوان ما کم تجربه‌ هستند

قمری عنوان کرد: جوانانی که در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردند، نفراتی هستند که تازه از رده سنی جوانان به امید آمده‌اند و با بزرگسالان کشورهای مختلف رقابت می‌کنند. تمامی آنها از آمادگی خوبی برخوردارند و همان‌طور که دیدید بیشتر آنها روی عنوان چهارمی قرار گرفته‌اند که همین موضوع نشان می‌دهد آنها تجربه زیادی ندارند و ما باید با میدان دادن به آنها زمینه را برای مدال‌آوری فراهم کنیم.

*از محمد دانشور انتظار بیشتری داشتیم

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در مورد عملکرد محمد دانشور در این رقابت‌ها گفت: ما از دانشور انتظار بیشتری داشتیم. او به‌مدت 45 روز در کمپ فدراسیون جهانی در سوئیس تمرین‌های تخصصی خود را پیگیری کرد و انتظار داشتیم در این رقابت‌ها به مدال برسد اما متأسفانه به نتیجه نرسید. در کنار محمد دانشور یک دوچرخه‌سوار دیگر به‌نام احسان خادمی بود که او هم از دوچرخه‌سواران قابل قبولی محسوب می‌شود، اما به‌دلیل خستگی و اینکه دانشور در کمپ فدراسیون جهانی تمرین‌های خود را پیگیری کرده بود و تجربه هم داشت، کادر فنی صلاح دیدند دانشور را به این مسابقه‌ها اعزام کنند. درهرحال تمامی دوچرخه‌سواران جوانی که به این مسابقات اعزام شدند تجربه کافی نداشتند و باید به آنها زمان بدهیم.

*مشکلات اقتصادی باعث شد باشگاه‌ها با ما همراهی نکنند

قمری در ادامه عنوان کرد: همچنین یکی از دلایلی که فکر می‌کنم باعث شد دوچرخه‌سواران ما در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال نرسند این بود که در ادوار گذشته تیم‌های باشگاهی برای آماده‌سازی دوچرخه‌سواران در رقابت‌های بین‌المللی به ما کمک می‌کردند اما امسال به‌دلیل مشکلات مالی، خیلی از تیم‌ها انصراف دادند و نتوانستند با اعزام دوچرخه‌سواران به رقابت‌های مختلف و بالا بردن سطح آمادگی آنها به ما کمک کنند. تیم‌های ملی هم تا یک حدی می‌توانند دوچرخه‌سواران را به سطح آمادگی کامل برسانند، به‌همین دلیل این موضوع هم بر نتیجه نگرفتن تأثیر بسزایی داشت.

*برخی دوچرخه‌سوران اولین حضور خود را تجربه می‌کردند

وی اظهار کرد: دوچرخه‌سواری رشته سختی است چرا که دوچرخه‌سوار دستورات مربی را ندارد و زمانی که سوار بر دوچرخه می‌شود از حمایت‌های کادر فنی محروم می‌شود با تمام مشکلات دوچرخه‌سواران جوان ما در این رقابت‌ها چند رکورد را جابجا کردند. در رشته چهار تیمی رکورد ملی شکسته‌ایم و این اتفاق درحالی رقم خورد که برخی از آنها برای اولین بار به مسابقات اعزام می‌شدند.

نظر شما