امروز و طی مراسمی؛

چهار ورزشکار پارالمپیک یادبودهای‌شان را به موزه ملی ورزش اهدا کردند

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۱۱:۰۳:۳۰
کد خبر: ۸۰۰۳۵۸
چهار ورزشکار پارالمپیک یادبودهای‌شان را به موزه ملی ورزش اهدا کردند
چهار تن از قهرمانان پیشکسوت پارالمپیکی امروز (سه شنبه) مدال‌های خود را به موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک اهدا کردند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مراسم اهدای یادبود ورزشکاران پارالمپیک به موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک با حضور نیره عاکف، مختار نورافشان، هادی رضایی و عنایت الله بخارایی و جمعی از مسئولان برگزار شد.

نیره عاکف دارنده مدال برنز پارالمپیک سیدنی ۲۰۰۰ در رشته تیراندازی، عنایت الله بخارایی اسلحه بازی‌های پارالمپیک سیدنی ۲۰۰۰، مختار نورافشان دارنده مدال طلای بازی‌های پارالمپیک سئول ۱۹۹۸ در رشته دوومیدانی و هادی رضایی دارنده مدال طلای بازی‌های پارالمپیک سئول ۱۹۸۸ در رشته والیبال نشسته یادبودهای خود را به موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک اهدا کردند.

در حاشیه این مراسم عنایت الله بخارائی در سخنانی گفت: من 16سال عضو تیم ملی تیراندازی بودم و در اولین حضورم در بازیهای پارالمپیک آتلانتا در سال 1996 بود که به مدال طلا دست یافتم اما در آن زمان هیچ عکاسی نبود که کسب نخستین نشان طلای کاروان ایران را به تصویر بکشد.

بر اساس مصوبه هیئت اجرایی موزه به ریاست مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، مقرر شد بهره برداری از فاز اول موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک در بهمن ماه و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت گیرد.

افتتاح موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک گام مهمی در ثبت و نگهداری خاطرات افتخار آفرینی ورزشکارانی است که در ادوار مختلف توانسته‌اند پرچم پرافتخار کشورمان را به اهتزاز درآورند و بدون شک یادگاری ارزشمند برای نسل کنونی و آینده کشورمان خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز