پهلوانان کارگر در مسیر تحول؛

نشست اعضای انجمن پهلوانی و زورخانه‌ای کارگران با سرپرست فدراسیون ورزش کارگری

۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۱۰:۲۵:۲۸
کد خبر: ۸۰۰۷۹۵
نشست اعضای انجمن پهلوانی و زورخانه‌ای کارگران با سرپرست فدراسیون ورزش کارگری
نشست مشترک انجمن پهلوانی و زورخانه ای کارگران با سرپرست فدراسیون ورزش کارگری با حضور اعضای انجمن در محل فدراسیون ورزش کارگری برگزار گردید.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای قدمتی بسیار در تاریخ کشورمان دارد و به نوعی تنها ورزش کشورمان هست که با آموزه های دینی و مذهبی اسلامی برگزار می گردد.

این ورزش سالهاست در میان اقشار مختلف جامعه حضور داشته و نه تنها ورزش، بلکه خصیصه های اخلاقی آن در میان مردم زبانزد عام و خاص است و بزرگانی را چه در ورزش و چه در بحث جوانمردی و فتوت می توان در آن یافت که شاید دیگر نظیر آنها را شاهد نباشیم.

ورزش زورخانه ای در بین کارگران هم از محبوبیت بالایی برخوردار است و این خانواده بزرگ نگاه ویژه ای به آن دارند، از این رو فدراسیون ورزش کارگری نیز برای آن اهمیت و جایگاه ویژه ای قائل است. انجمن پهلوانی و زورخانه ای فدراسیون ورزش کارگری در نشست امروز برنامه های راهبردی خود در حوزه های آموزش و پژوهش را در سال آینده بصورت پیشنهادی مطرح نمود و پیرامون مسابقات قهرمانی کشور کارگران که بهمن ماه به میزبانی بیرجند برگزار خواهد شد، نیز بحث و تبادل نظر کردند تا این مسابقات با کیفیت هرجه بهتر و مطلوبتری برای این خانواده بزرگ برگزار گردد.

همچنین مقرر شد نخستین نرم افزار جامع آموزش ورزش پهلوانی و زورخانه ای تحت سیستم عامل آندروید که به همت انجمن پهلوانی و زورخانه ای و با حمایت فدراسیون ورزش کارگری تدوین گردیده است، در این دوره از مسابقات رونمایی و بصورت رسمی معرفی گردد تا ورزشکاران خانواده کار و تلاش نیز از آن بهره مند گردند.

اما مهمترین موضوع این نشست، را میتوان بحث حضور این رشته در جمع رشته های CSIT‌ عنوان کرد که بعنوان یکی از رشته های مسابقات جهانی ورزش های کارگری معرفی گردد که این مسئله با استقبال جواد رمضی برای بررسی و ارائه طرح های اجرایی آن به جلسات تخصصی موکول گردید.

این موضوع می تواند نه تنها رشته زورخانه ای را در جوامع بین المللی گسترش دهد، بلکه راه حضور ورزشکاران این رشته در جوامع بین المللی در بحث های نظیر آموزش و مسابقات نیز می تواند هموارتر سازد.

نظر شما