ترین‌های ورزشی در هفته‌ای که گذشت؛

ضربه طلایی اسنوکرباز ایران/ چرخ‌های نامیزان رکابزنان/ کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، منضبط عمل نمی‌کند!

۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۰۵:۰۲:۳۸
کد خبر: ۸۰۰۹۴۶
ضربه طلایی اسنوکرباز ایران/ چرخ‌های نامیزان رکابزنان/ کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، منضبط عمل نمی‌کند!
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در تصمیم‌های خود با قاطعیت عمل نمی‌کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می شود:

 

مسابقه هفته؛ دیدار پیکان و سایپا

پیکانی‌ها در ادامه رقابت‌های لیگ برتر والیبال به مصاف سایپا رفتند که توانستند پیروز میدان شوند. پیمان اکبری، سرمربی سابق پیکان که در این فصل هدایت سایپا را برعهده گرفت، مقابل تیم سابق خود تن به شکست داد. در دیدار رفت این نارنجی‌پوشان بودند که پیروز میدان شدند اما پیکانی‌ها انتقام دیدار رفت را گرفتند و با نتیجه سه بر دو توانستند سایپا، که در رده هشتم جدول قرار دارد، را شکست بدهند.

لیگ+برتر+والیبال+،+دیدار+تیم+های+پیکان+-+سایپا

 

پیشنهاد هفته؛ دیدار تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک هشتم نهایی ملت‌های آسیا

تیم ملی فوتبال ایران بعد از بازی با تیم ملی عراق تکلیفش برای دیدار در مرحله یک هشتم نهایی مشخص می‌شود.

 

معرفی رشته؛ فوتبال پنج نفره

فوتبال پارالمپیک به فوتبال طراحی شده برای افراد دارای ناتوانی‌های جسمی اطلاق می‌شود. قوانین این ورزش‌ها بر اساس قوانین فیفا می‌باشد با تفاوت‌هایی درمورد زمین بازی، تعداد بازیکنان و دیگر قوانین که انجام آن را برای افراد معلول امکان‌پذیر ساخته است.

دو نوع اصلی فوتبال معلولین فوتبال پنج نفره برای کم بینایان و نابینایان و فوتبال هفت نفره برای افراد فلج مغزی می‌باشد که مسابقات آن در بازی‌های پارالمپیک نیز برگزار می‌شود. البته فوتبال با ویلچر برقی و فوتبال معلولین قطع عضو برای افراد معلول وجود دارد که مسابقات آنها در بازی‌های پارالمپیک نیست.

FB5-M

 

شخصیت هفته؛ ایگور کولاکوویچ

سرمربی تیم ملی والبیال پس از حرف و حدیث‌های فراوان مجددا هدایت تیم ملی کشورمان را تا پایان المپیک 2020 برعهده گرفت. ایگور کولاکوویچ پس از حضور در تهران یکشنبه 23 دی‌ماه برای تماشای بازی پیکان و سایپا در سالن مسابقات حاضر شد و به تماشای این بازی پرداخت.

139511121213303769855014

 

برنده هفته؛ امیر سرخوش

فینال نخستین دوره رقابت های اسنوکر شش توپ جام جهانی برگزار شد و طی آن امیر سرخوش موفق شد با پیروزی مقابل حریف تایلندی به مقام قهرمانی نخستین دوره رقابت‌های اسنوکر شش توپ جام جهانی و مدال طلای این رقابت‌ها  دست یابد.

photo_۲۰۱۹-۰۱-۱۵_۲۰-۴۳-۰۹

 

بازنده هفته؛ کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال

رقابت‌های لیگ برتر فوتسال همیشه در ایران از هواداران بالایی برخوردار است، حضور هواداران از هر لحاظی جذابیت بازی‌ها را افزایش می‌دهد اما نبود قوانین مناسب سبب شد تا مسابقات فوتسال ایران به درگیری فیزیکی برسد. دیدار فوتسال دو تیم گیتی‌پسند اصفهان و شهروند ساری هم که در لیگ برتر فوتسال برگزار شد با درگیری شدید میان هواداران و کادر فنی تیم میزبان نیمه تمام ماند در صورتی که کمیته انضباطی می‌توانست با جرایم بیشتری از تکرار چنین اتفاقاتی جلوگیری کند اما این کمیته در تصمیم‌های خود می‌توان گفت با قاطعیت عمل نمی‌کند. این محرومیت‌های هفته‌ای برای تماشاگران دردی از درگیری‌های فیزیکی در فوتسال را برطرف نمی‌کند و باید فدراسیون فوتبال و کمیته ملی فوتسال در این زمینه به دنبال راه چاره باشند.

139407091143434206208474

 

نقد هفته؛ دوچرخه سواری

بعد از نتایج ضعیفی که رکابزنان ایرانی در بازی‌های آسیایی 2018 ثبت کردند و برخلاف انتظارات بدون مدال به ایران بازگشتند، حالا حتی در مسابقات قهرمانی آسیا که با گستردگی بیشتری برای دوچرخه سواران برگزار می شد، بازهم دست ایران خالی از مدال باقی ماند.  بی‌مدال ماندن ایران در رقابت‌های پیست قهرمانی آسیا در حدود دو دهه اخیر بی‌سابقه بوده و یک ناکامی بزرگ برای دوچرخه سواری ایران به شمار می‌رود. با توجه به ناکامی‌های پی در پی رکابزنان به نظر می‌رسد فدراسیون باید تجدیدنظری در سیاست‌های خود داشته باشد تا بلکه طلسم مدال نگرفتن دوچرخه سواران در مسابقات آینده شکسته شود.

لیگ+دوچرخه+سواری+جوانان+کشور

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز