گزارش ورزشی هفته؛

احیای فدراسیون اسلامی ورزش زنان، اقدام برجسته وزارت ورزش‌وجوانان/ جایگاه ویژه بانوان ورزشکار در دولت تدبیروامید محفوظ است

۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۰۵:۳۸:۴۹
کد خبر: ۸۰۱۰۰۹
احیای فدراسیون اسلامی ورزش زنان، اقدام برجسته وزارت ورزش‌وجوانان/ جایگاه ویژه بانوان ورزشکار در دولت تدبیروامید محفوظ است
احیای فدراسیون اسلامی ورزش زنان باعث نشاط، شادی و امیدواری هرچه بیشتر جامعه ورزش بانوان نسبت به قبل خواهد شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ احیای فدراسیون اسلامی ورزش زنان بعد از نزدیک به یک دهه توسط وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک یکی از اتفاق های خوبی بود که چند روز پیش افتاد تا باعث نشاط، شادی و امیدواری هرچه بیشتر جامعه ورزش بانوان نسبت به قبل شود.

بعد از تعطیلی حدود 9 ساله فدراسیون اسلامی ورزش زنان، مسئولان امر به این فکر افتادند که این فدراسیون دوباره احیا شود. کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان طی گفتگوهای خود به این نتیجه رسیدند که این فدراسیون برای بانوان محجبه سراسر دنیا از جمله ایران راه اندازی شود. البته کار با این وقفه 9 ساله آسان نیست. اولین کاری که باید در این فدراسیون صورت بگیرد، تشکیل مجمع با حضور نمایندگان کشورهای مختلف و انتخاب رئیس فدراسیون است و مقر آن در تهران خواهد بود.

خیلی از کشورها در مسابقاتی که برگزار می کنند به صورت اختیاری رشته های ورزشی سنتی خود را نیز می گنجانند و کشورهای دیگر ملزم به رعایت اصول آن هستند. برای مثال در بازی های آسیایی جاکارتا، اندونزی، رشته پنجاک سیلات را در بین رشته های مسابقاتی قرار داد. نه تنها در رشته هایی که نمی توان اعزام داشت بلکه حتی در رشته هایی که اعزام وجود دارد هم مسابقاتی برگزار خواهد شد تا برای بانوان ایجاد انگیزه شود. بدین شکل بانوان ورزشکار می توانند در این مسابقات شرکت کنند تا اجرا و رکورد متفاوتی داشته باشند. فعالیت فدراسیون زنان، بانوان ورزشکار را به آینده خود بیشتر امیدوار می کند و این اتفاق خوش یمن در دولت تدبیر و امید را باید به فال نیک گرفت.

طاهره طاهریان، نایب رییس اول کمیته ملی المپیک، درباره تشکیل مجدد فدراسیون اسلامی ورزش زنان در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: قطعا راه اندازی این فدراسیون تاثیرات مثبتی هم در بخش توسعه ورزش قهرمانی و هم ورزش همگانی در بخش بانوان خواهد داشت. موضوع بسیار مهم این است که راه اندازی مجدد فدراسیون بدون شک کمک زیادی برای توانمندسازی بانوان، تقویت مدیران، داوران و مربی‌های زن خواهد شد.

طاهریان اضافه کرد: این رشد و تقویت فقط مربوط به ایران نمی‌شود و شامل همه کشورهایی می شود که بانوان در اجتماع و جامعه ورزش فعالیت می‌کنند. بدون شک راه اندازی این فدراسیون باعث تغییر در تمام کشورهای اسلامی که بانوان آن مشتاق فعالیت هستند خواهد شد. ایران هم به عنوان یک عضو در گذشته فعالیت خوبی داشته و قطعا پس از این هم این فعالیت‌ها را ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: تشکیل مجدد فدراسیون فقط رقابت چهار سال یک بار نیست. مساله مهم تربیت نیرو و توانمند کردن بانوان در بخش ورزش است که بسیار هم قابل اهمیت است. خیلی از بانوان مسلمان در کشورهای مختلف نمی‌توانند در رویدادها شرکت کنند. وقتی که در کشور ما سالن‌هایی وجود دارد که همه گردانندگان آن در دست بانوان است می‌توانند در این فضا به راحتی فعالیت می‌کنند.

طاهریان در پایان خاطرنشان کرد: در این زمینه تشکر ویژه ای از دکتر سلطانی فر دارم که همیشه برای پیشرفت ورزش بانوان پیشگام بودند و از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

سرپرست فدراسیون اسلامی ورزش زنان گفت: شروع به کار این فدراسیون بعد از هشت سال توقف، زنان ورزشکار را به آینده امیدوار کرد.

الهه عرب عامری، سرپرست فدراسیون اسلامی ورزش زنان عنوان کرد: از اعتماد دکتر مسعود سلطانی فر تشکر می کنم، تشکیل مجمع و انتخاب رییس فدراسیون اسلامی ورزش زنان اولین ماموریت من خواهد بود.

سرپرست فدراسیون اسلامی ورزش زنان درباره اهمیت راه اندازی این فدراسیون گفت: به جرات ادعا می کنم بسیاری از مربیان حال حاضر زن در رشته های مختلف از دل بازی های زنان کشورهای  اسلامی به ورزش ایران معرفی شدند.

عرب عامری درباره همکاری وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای راه اندازی این فدراسیون اظهار کرد: اگر همدلی و همکاری این دو نهاد مهم ورزش نبود این اتفاق بزرگ برای زنان ورزشکار مسلمان جهان نمی افتاد و بعد از استقرار در کمیته ملی المپیک به سرعت مقدمات ارتباطات بین المللی و دعوت از کشورهای عضو را برای مجمع آینده آغاز خواهیم کرد.

سرپرست فدراسیون اسلامی ورزش زنان گفت: فدراسیون رسالت فرهنگی معرفی جایگاه و منزلت زنان ورزشکار مسلمان جهان را بر عهده دارد و با کمک رسانه ها، مسئولیت های بین المللی آن را بیشتر معرفی خواهیم کرد.

فریده شجاعی، نایب رییس بانوان فدراسیون بسکتبال، درباره تشکیل مجدد فدراسیون اسلامی ورزش زنان به خبرنگار برنا گفت: تشکیل مجدد این فدراسیون اقدام تاریخی برای کشورمان محسوب می‌شود. معتقدم یک فرصت طلایی برای بانوان ورزشکار ایرانی است. امیدوارم بتوانیم از این فرصت برای رشد ورزش بانوان، توانمند سازی مدیریت بانوان و ... به خوبی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: خیلی از کشورها وقتی چنین فرصتی برایشان ایجاد شود بهترین استفاده را می‌کنند. بنابراین وقتی قرار است مقر دائمی این فدراسیون در ایران باشد بنابراین می‌توانیم بهترین استفاده را ببریم. تشکیل مجدد این فدراسیون به نوعی دیپلماسی بین المللی برای بانوان به شمار می‌رود و با یک برنامه ریزی درست می‌توانیم کرسی‌های بین المللی بانوان را در سطح جهانی افزایش دهیم.

شجاعی ادامه داد: این موضوع برای کشور خودمان هم بسیار مهم است چون در رشته‌های پایه مانند ژیمناستیک و شنا که هیچ‌وقت بانوان فرصت حضور در میادین را نداشتند می‌توانند به آینده این ورزش در کشورهای اسلامی امیدوار باشند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال خاطرنشان کرد: جا دارد از دکتر سلطانی‌فر و فریبا محمدیان که برای رشد و تقویت ورزش بانوان در همه این سال‌ها تلاش کردند تشکر کنم. قطعا با نگاهی که وزارت ورزش و جوانان به بخش بانوان دارد روزهای خوبی در انتظار بانوان ورزشکار خواهد بود.

شادی پریدر، نایب رییس بانوان فدراسیون شطرنج، درباره تشکیل مجدد فدراسیون اسلامی ورزش زنان در گفتگو با خبرنگار برنا گفت: اقدام بسیار پسندیده‌ای بود. البته معتقد هستم نقطه عطف این راه اندازی مجدد فدراسیون برای رشته‌های پایه‌ای مانند ژیمناستیک و شنا است. چون این رشته‌ها بنا به دلایل خاص خود نمی‌توانند حضور در میادین را تجربه کنند با وجود چنین فدراسیونی می‌توانند در مسابقات مختلف بین المللی شرکت کنند.

وی ادامه داد: همچنین این موضوع باعث می‌شود بانوان حضور گسترده‌ای در تمام حوزه‌های ورزشی آن هم در سطح بین المللی داشته باشند. می‌توانیم مربی، داور، مدیر و... خوبی را تربیت کنیم که بتوانند به تنهایی برگزاری یک مسابقه بین المللی را برعهده بگیرند.

پریدر گفت: خوشبختانه ورزش بانوان در چند سال گذشته روزهای خوب و پررونقی را سپری کرده است. قطعا با این اقدامات بازهم فرصت‌های خوبی در اختیار بانوان قرار می‌گیرد.

متین زبردست، سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون والیبال، درباره تشکیل مجدد فدراسیون اسلامی ورزش زنان در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: اگر اهداف مشخصی برای این فدراسیون طراحی شود قطعا تاثیر مثبتی بر ورزش زنان خواهد داشت. یکی از مشکلات همیشگی ما تعدد ارگان‌هاست که متاسفانه فقط شروع به فعالیت می‌کنند ولی در ادامه به دلیل مشخص نبودن هدف به جای سرعت در عمل پسرفت می‌کنند.

وی گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر گام‌های بزرگی برای پیشرفت ورزش بانوان برداشته شده و بدون شک تشکیل مجدد فدراسیون با همین هدف خواهد بود. قطعا آینده روشنی در انتظار بانوان کشورهای اسلامی است و خوشحالم کشور ایران نیز در این رابطه پیش گام است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز