جام ملت‌های آسیا- ایران ۲-۰ عمان؛

یکه‌تازی یوزها با درخشش بیرانوند/ طلسم پانزده ساله شکست/ کی‌روش به لیپی رسید

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۲۱:۲۲:۰۵
کد خبر: ۸۰۲۴۷۶
یکه‌تازی یوزها با درخشش بیرانوند/ طلسم پانزده ساله شکست/ کی‌روش به لیپی رسید
تیم ملی ایران با پیروزی مقابل عمان در مرحله یک هشتم حریف چین در مرحله یک چهارم نهایی شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا امشب از ساعت 20:30 در ورزشگاه محمد بن زاید مقابل عمان قرار گرفت.

نیمه اول این بازی با یک شوک برای تیم ملی ایران همراه بود و در دقیقه یک بازی روی خطایی که مجید حسینی روی مهاجم عمان انجام داد داور نقطه پنالتی را نشان داد. این‌بار هم علیرضا بیرانوند بود که ناجی دروازه ایران شد و با یک واکنش عالی مانع از گل شدن این توپ شد. بعد از این موقعیت خطرناک این تیم ایران بود که نبض بازی را در اختیار گرفت و سردار آزمون در دقیقه 4 بازی یک شوت را روانه دروازه عمان کرد که با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 7 نیز بازهم این تیم ایران بود که موقعیت دیگری را روی دروازه عمان ایجاد کرد. در دقیقه 19 روی توپ ارسالی دژاگه، توپ روی پای جهانبخش آمد ولی بعد از برخورد به مدافع عمان به بیرون رفت. در دقیقه 25 آزمون یک پاس تودر به طارمی داد ولی این مهاجم در شرایط بدی به توپ ضربه زد و این موقعیت خوب برای ایران از دست رفت. در این بین بازیکنان عمان نیز صاحب چند موقعیت شدند که منجر به موقعیت خطرناک نشد. علیرضا جهانبخش روی فرصت‌طلبی و اشتباه مدافع عمان در دقیقه 32 اولین گل را برای کشورمان به ثمر رساند. حملات ایران روی دروازه عمان ادامه پیدا کرد تا اینکه روی خطایی که بازیکن حریف روی طارمی انجام داد داور نقطه پنالتی را نشان داد. دژاگه در دقیقه 40 از روی نقطه پنالتی با یک ضربه زیبا برای دومین بار دروازه عمان را باز کرد. در دقیقه 44 روی ضدحمله طارمی فرصت داشت گل سوم ایران را به ثمر برساند که ضربه چیپ او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت. نیمه اول این بازی با همان دو گل ایران به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم بازهم ایران توپ و میدان را بیشتر در اختیار داشت و در دقیقه 52 آزمون در محوطه جریمه عمان صاحب یک موقعیت خوب شد که توپ او به بیرون رفت. طارمی در دقیقه 58 یک شوت محکم در محوطه جریمه عمان روانه دروازه تیم حریف کرد که با واکنش خوب دروازه‌بان عمان همراه بود. در ادامه بازی بیشتر درگیرانه میانه زمین دنبال شد. طارمی بیشترین فرصت را در نیمه دوم به دست آورد که گل سوم را به ثمر برساند ولی موفق نبود و در دقیقه 81 نیز فرصت دیگری را از دست داد. در دقیقه 86 ایران موقعیت جدی دیگری را به دست آورد که طارمی مقابل دروازه‌بان عمان ناکام شد و آزمون هم در توپ برگشتی موفق عمل نکرد. این بازی در نهایت با نتیجه دو بر صفر به سود شاگردان کی روش به پایان رسید و تیم ایران در مرحله بعد باید مقابل چین قرار بگیرد.

تیم ایران در سال 2004 برای آخرین بار موفق شده بود که مقابل عمان به پیروزی برسد و بدین ترتیب بعد از 15 سال موفق شد طلسم‌شکنی کند. نکته حائز اهمیت دیگر درخصوص این بازی کلین‌شیت بیرانوند بود و ایران تا به اینجای کار تنها تیم بدون گل خورده جام است.

 

ایران 2.............................................................................................0 عمان

گل‌ها: علیرضا جهانبخش (32)، اشکان دژاگه (40)

اخطار: مجید حسینی (2)، المسالمی (60)، وحید امیری(65)

استادیوم: محمد بن زاید

داور: سزار راموس(مکزیک)

کمک داوران: میگل هرناندز و آلبرتو مورین

ترکیب تیم ایران:

علیرضا بیرانوند، سید مجید حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، وحید امیری، اشکان دژاگه (78 سامان قدوس)، علیرضا جهانبخش (69 روزبه چشمی)، مهدی طارمی و سردار آزمون (88 مسعود شجاعی)

ترکیب تیم عمان:

فایز الرشیدی، خالد البریکی، محمد صالح المسلمی، سعد سهیل، علی سلیمان البوسعیدی، حارب جمیل السعدی، احمد مبارک، جمیل سلیم الیحمدی، رائد ابراهیم صالح، صالح الیحیائی (46 خالد الحجری) و محسن صالح الغسانی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز