مجتبی تقوی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

اشتباهات فردی حسینی باید برطرف شود/ تاکتیک ارسال از جناحین را به درستی انجام نمی‌دهیم/ حق بیرانوند بازی در تیم‌های اروپایی است

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۰۵:۳۱:۲۹
کد خبر: ۸۰۲۴۸۵
اشتباهات فردی حسینی باید برطرف شود/ تاکتیک ارسال از جناحین را به درستی انجام نمی‌دهیم/ حق بیرانوند بازی در تیم‌های اروپایی است
پیشکسوت فوتبال گفت: فراموش نکنیم این برد مقابل عمان را مدیون بیرانوند هستیم و دروازه‌بان تیم ملی اکنون در آمادگی بسیار خوبی قرار دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مجتبی تقوی، پیشکسوت فوتبال ایران، درباره دیدار ایران و عمان در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا در گفتگو با خبرنگار برنا، گفت: بازی خوبی از تیم ملی کشورمان شاهد بودیم. عمان نسبت به گذشته پیشرفت بسیار خوبی داشت. سرمایه‌گذاری خوبی برای صنعت فوتبال انجام داده و دیدیم که عمان مقابل ایران بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد: کادر فنی تیم ملی عمان به خوبی شاگردان کی‌روش را آنالیز کرد و نسبت به نفرات تیم ملی ایران شناخت خوبی داشت. خط دفاعی کشورمان در دیدار با عمان ضعف‌هایی داشت که باید در ادامه راه این نکات بررسی و رفع شود. اگر درخشش بیرانوند نبود قطعا تیم ملی کشورمان مقابل عمان با چالش‌های بسیاری مواجه می‌شد. همه نسبت به سبک فوتبال عرب‌ها آشنا هستند و اگر آنها یک گل بزنند گل زدن به آنها بسیار سخت است.

تقوی با اشاره به اینکه در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در قرعه بسیار راحتی قرار داریم، افزود: هنوز تیم ایران به رقیب سرسختی نرسیده است. عمان، ویتنام و یمن تیم‌های درجه سه آسیا هستند. در دیدار با عراق نتوانستیم بازی خوبی از خود به نمایش بگذاریم. تیم فوتبال عمان ناشناخته و جوان بود و معتقدم اگر تجربه اش بیشتر بود می‌توانست تیم ما را با سختی بیشتری مواجه کند. 

وی درباره اشتباهات فردی سیدمجید حسینی در دیدار با عمان که باید در بازی‌های بعدی تیم ملی کشورمان در جام ملت‌های آسیا از بین برود، بیان کرد: تیم‌های درجه یک آسیا از فرصت‌ها استفاده می‌کنند. هیچکدام از بازیکنان خط دفاع نباید اشتباه کنند. تفاوت عمده دیدار عمان و ایران در این بود که تیم ملی کشورمان از فرصت‌ها استفاده کرد اما عمان نتوانست استفاده کند. هنوز تعدادی از بازیکنان ایران به هماهنگی نرسیدند. جهانبخش بعد از مصدومیت به تیم بازگشت و هنوز با رضاییان هماهنگ نیست. در بازی‌های آینده هماهنگی‌ها بیشتر می‌شود و درصد اشتباهات هم کمتر می‌شود.

پیشکسوت فوتبال ایران با تاکید بر اینکه تیم ایران در دیدار با عمان گل تاکتیکی به ثمر نرساند بلکه فقط از فرصت‌ها استفاده کرد، اضافه کرد: باید خط حمله تیم ملی تقویت شود. تاکتیک ایران فقط سانتر از جناحین و ضربه سر زدن مهاجمان تیم است اما این امر هم باید در بازی‌ها جواب دهد. این تاکتیک ایران برای رسیدن به گل با ضعف‌های بسیاری مواجه است. اگر قرار است سانتر کنیم باید به درستی انجام شود. طارمی و آزمون زمانی که به توپ می‌رسند در تک به تک نمی‌توانند موقعیت‌ها را به گل تبدیل کنند لااقل از سانترها نهایت استفاده را ببرند و با جایگیری مناسب توپ‌ها را وارد دروازه حریف کنند.

تقوی در پایان گفت: فراموش نکنیم این برد مقابل عمان را مدیون بیرانوند هستیم. دروازه‌بان تیم ملی کشورمان اکنون در آمادگی بسیار خوبی قرار دارد و حق وی است که در تیم‌های اروپایی بازی کند. امیدوارم تیم ملی با تداوم کلین شیت های بیرانوند به فینال جام ملت‌های آسیا برسد.

نظر شما