روز گذشته صورت گرفت؛

بازتاب مصاحبه بیرانوند با خبرگزاری فرانسه در رسانه‌های انگلیسی+ عکس

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۰۴:۲۹:۳۶
کد خبر: ۸۰۲۸۵۴
بازتاب مصاحبه بیرانوند با خبرگزاری فرانسه در رسانه‌های انگلیسی+ عکس
رسانه انگلیسی نوشت: حضور علیرضا بیرانوند با تجربه، ایران را در صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ یاری کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از فرست پست، در شبی که ابتدای بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل عمان بسیار بی‌نظم شروع شد، مهار پنالتی توسط سنگربان ایران سبب نجات یوزها و درنهایت پیروزی آنها با نتیجه 2 برصفر مقابل عمان شد و به دور یک چهارم نهایی رقابت های جام ملت‌های آسیا 2019 صعود کردند.

مهار پنالتی توسط علیرضا بیرانوند قبل از گل‌های جهانبخش و اشکان دژاگه اتفاق افتاد که باعث شد تیم ملی ایران در مرحله بعدی جام ملت‌های آسیا 2019، تیم ملی چین را مقابل خود ببیند. دفع توپ با سر انگشتان بیرانوند باعث شد شوک دقایق ابتدایی به هم تیمی‌هایش وارد نشود. بیرانوند سال گذشته در جام جهانی 2018 کشور روسیه موفق به مهار کردن پنالتی رونالدو شده بود.

او در مصاحبه با (AFP) درباره بازی با عمان گفت: صادقانه بگویم، قبل از اینکه ضربه پنالتی زده شود یاد پنالتی رونالدو افتادم. هرگز نمی‌خواهم مردم ایران فکر کنند من پنالتی رونالدو را شانسی مهار کرده‌ام. اما پنالتی‌گیری هم بخشی از شغل من است و با مسئولیتی که دارم باید به تیمم کمک کنم.

گلزنی علیرضا جهانبخش، تیم ملی ایران را به کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا 2019 پس از 43 سال حسرت، نزدیک‌تر کرد. 4 دقیقه قبل از پایان نیمه اول اشکان دژاگه، کاپیتان تیم ملی، گل دوم ایران را از نقطه پنالتی به ثمر رساند.

اما بیرانوند در ادامه بازی، با حرکات آکروباتیک خود توانست شوت سرکش و از راه دور القسانی را به بیرون پرتاب کند. با این حال سردار آزمون ملقب به «مسی ایران» در 2 ضربه تک به تک موقعیت‌ها را به شکل عجیبی از دست داد. طارمی، دیگر مهاجم ایران، نیز به سهم خود موقعیت‌های صد درصدی گل را به بیرون زد. اما این اشتباهات ضرری برای ایران تولید نکرد. چراکه عمان هم بدون موقعیت گل خطرناکی بازی را دنبال می‌کرد.

به‌دنبال این اتفاقات  کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران، اظهار کرد: این اولین باری بود که در طول زندگی‌ام تیمی که هدایتش را برعهده داشتم در دقایق ابتدایی بازی، پنالتی به حریف می‌دهد.

تیم ملی ایران با این پیروزی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 2019، چهارم بهمن ماه به مصاف با تیم ملی چین می‌پردازد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز