یک ماه مانده به آغاز پنجره ششم جام جهانی؛

طباطبایی: در ایران به پیروزی نیاز داریم

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۳:۱۴:۱۴
کد خبر: ۸۰۳۲۲۳
طباطبایی: در ایران به پیروزی نیاز داریم
رییس فدراسیون بسکتبال گفت: با توجه به این که 95 درصد از راه جام جهانی را طی کرده ایم اما در ایران نیاز به برد داریم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بسکتبال؛ رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در حاشیه افتتاحیه مسابقات بسکتبال پیشکسوتان در سمنان درباره وضعیت تیم ملی گفت: دو هفته قبل از بازی های تیم ملی کشورمان در پنجره پایانی جام جهانی چین، لیگ برتر مردان تعطیل و ملی پوشان وارد اردو می شوند. با توجه به هماهنگی های انجام شده، یک هفته قبل از مسابقه با استرالیا و ژاپن، یک بازی تدارکاتی با تیم ملی اردن خواهیم داشت. تیم ملی بسکتبال کشورمان ۹۵ درصد از راه جام جهانی را پیموده است اما ما هم چنان به برد نیاز داریم. سعی می کنیم در برابر ژاپن پیروز شویم و مقابل استرالیا که یکی از قدرت های بسکتبال آسیا است مطمئنا عملکرد ضعیفی نخواهیم داشت.

طباطبایی درباره وضعیت لیگ هایی که در حال برگزاری است بیان کرد: هفته های پایانی و حساس لیگ های بسکتبال فرا رسیده است. نحوه برگزاری مسابقات از حالت متمرکز به صورت صورت رفت و برگشت درآمده که همین موضوع شور و هیجان در شهرهای برگزار کننده را چند برابر می کند. سال آینده تا قبل از ماه مبارک رمضان لیگ به اتمام می‌رسد. سیاست فدراسیون بر این است که لیگ ها زمان بیشتری ادامه پیدا کند و مانند رشته فوتبال بیش از دو ماه بین لیگ ها فاصله نباشد تا بازیکنان آماده تری برای تیم ملی داشته باشیم. سال های قبل لیگ اسفند تمام می‌شد و تا ماه مهر هیچ مسابقه ای نداشتیم. طولانی شدن مدت زمان لیگ، باشگاه ها را قوی تر و مشارکت استان ها و ورزشکاران را چند برابر می کند.

او درباره مسابقات پیش روی بسکتبال ایران در سال آینده اظهار کرد: مسابقات زیر ۱۶ سال غرب آسیا اول تا سوم مارس در لبنان برگزار می شود. قبل از سال جدید نیز مسابقات باشگاه های غرب آسیا برگزار خواهد شد. نامه نگاری هایی با انجمن بسکتبال غرب آسیا داشته ایم تا دو نماینده از ایران در این رقابت ها حضور داشته باشد.

طباطبایی افزود: در بخش بانوان نیز اردیبهشت مسابقات غرب آسیا را خواهیم داشت. سعی می کنیم دو باشگاه از لیگ برتر بانوان در این رقابت ها حضور داشته باشند تا شاکله تیم ملی بزرگسالان بانوان نیز تشکیل شود. به دلیل عملکرد قابل قبول بانوان در بسکتبال سه به سه، این تیم برای حضور در مسابقات ساحلی آمریکا انتخاب شده است. برای اعزام تیم ملی بسکتبال سه به سه بانوان رایزنی هایی با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان انجام داده ایم.

رییس فدراسیون درباره وضعیت بسکتبال در سمنان خاطرنشان کرد: سمنان در بخش بسکتبال پایه بسیار موفق بوده است. امیدوارم با توجه به هم جوار بودن این شهر با تهران سطح بسکتبال این منطقه ارتقا پیدا کند. همیشه به روسای هیات ها گفته ام که داشتن یک تیم در لیگ برتر بسیار ارزشمند است زیرا تحرک زیادی را در استان ایجاد می کند، سطح بسکتبال را بالا می برد و می تواند بازیکن به تیم ملی معرفی کند. 

نظر شما