صالحی امیری در نشست جمعی از پیشکسوتان ورزش:

پیشکسوتان مهمترین نقش را در توسعه ورزش داشته‌اند

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۴:۲۴:۴۴
کد خبر: ۸۰۳۲۷۴
پیشکسوتان مهمترین نقش را در توسعه ورزش داشته‌اند
رییس کمیته ملی المپیک صبح امروز در مراسم تججلیل از برخی پیشکسوتان ورزش کشور رشد و توسعه ورزش را مدیون پیشکسوتان دانست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، موسسه فرهنگی ورزشی مازیار ورزش هر ماه بابرگزاری مراسمی از پیشکسوتان رشته های مختلف ورزشی تجلیل که امروز این مراسم با حضور رئیس کمیته ملی المپیک و پیشکسوتان فوتبال،کشتی و وزنه برداری برگزار شد.

در این مراسم صالحی امیری ضمن قدردانی از زحمات پیشکسوتان ورزش کشور در گذشته اظهار داشت: نسل ما باید بدانند که اگر امروز درخت ورزش این سرزمین ریشه دارد و سبز است و همگان از میوه های آن بهره مند هستند به خاطر ریشه هایی است که امروز در این سالن جمع شده اند. اگر بنا است که راه را گم نکنیم باید قطب نما داشته باشیم و قطب نمای ورزش ما پیشکسوتان ورزش می باشند که در این جمع حاضرندو آرزوی سلامتی و توفیق برای تک تک این عزیزان دارم.

وی ادامه داد: نسل جوان اگر بخواهد آینده خود را تضمین کند باید به گذشته برگردد پیوند گذشته با آینده از مسیر پیشکسوتان عبور می کند. ریل ورزش ایران در دوران طولانی توسعه، نقطه های سخت و پر فرازی را داشته است و پیشکسوتان مهمترین نقش را در این توسعه داشته اند.

صالحی امیری تصریح کرد: از همه شما تقاضا می کنم در تدوین تاریخ شفاهی ورزش این کشور به ما کمک کنید ما از انتقال تجربه های سمعی و بصری شما استقبال می کنیم تا بتوانیم این تجربه ها را به نسل جدید منتقل کنیم و به آنها این را بیاموزیم که رشد شما امروز در سکوها، نتیجه دستگیری است که بزرگان در گذشته انجام داده اند و جه تفاوت پیشکسوتان با نسل امروز این است که پیشکسوتان حیات ورزش کشور را تضمین کرده اند.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: همه آن چیزی که ما امروز در المپیک، پارالمپیک و بازی های آسیایی به دست می آوریم متعلق به شما پیشکسوتان است. بدون توان شما نشاط شما و تجربه شما امروز ما نمی توانستیم این موفقیت ها را کسب کنیم.

صالحی امیری در خاتمه ابراز داشت: ما باید مسیر مردمی بودن را انتخاب کنیم. پیشکسوتان ما وجه مشخصه شان در میان مردم زیستن، مردمی بودن و تواضع آنهاست و نسل جوان باید بیاموزد که برای هویت داشتن باید از پسشکسوتان مردمی بودن و در کنار آنها بودن را بیاموزد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز