ترین‌های ورزشی در هفته‌ای که گذشت؛

تزیین موزه ورزش با هدایای قهرمانان/ ترجمه‌های غلط‌انداز در کشور همسایه/ رشته مادر حاشیه‌ساز شد!

۱۳۹۷/۱۱/۰۴ - ۰۵:۰۳:۴۹
کد خبر: ۸۰۳۵۹۱
تزیین موزه ورزش با هدایای قهرمانان/ ترجمه‌های غلط‌انداز در کشور همسایه/ رشته مادر حاشیه‌ساز شد!
آرش میراسماعیلی، بهداد سلیمی، احسان حدادی و مجتبی عابدینی یادبودی به موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک اهدا کردند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می شود:

مسابقه هفته؛ تیم ملی فوتبال ایران و عمان

تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا توانست مقابل عمان با نتیجه دو بر صفر پیروز میدان شود. در این دیدار علیرضا جهانبخش توانست گل نخست تیم ملی ایران را به ثمر برساند. اشکان دژاگه، کاپیتان تیم ملی کشورمان، هم در این دیدار توانست از روی نقطه پنالتی گل دوم را به ثمر برساند. شاگردان کی‌روش با این برد راهی مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا می‌روند.

+تیم++ملی+فوتبال++ایران+

پیشنهاد هفته؛ دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و چین

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به مصاف تیم ملی فوتبال عمان رفت و توانست با دو گل این تیم را شکست بدهد و راهی مرحله یک چهارم نهایی این دوره از مسابقات شود. تیم ملی کشورمان امروز به مصاف چین‌ می رود. شاگردان کی‌روش باید در یک دیدار حساس شاگردان لیپی را شکست دهند.

+تیم++ملی+فوتبال++ایران+ (1)

معرفی رشته؛ تالو

تالو بخش اجرای‌ فرم در رشته ووشو یا کونگ‌فو می‌باشد. در این بخش به اجرای فرم های سنتی ویا مدرن چینی همراه با دربرگیری ضربات قدرتی دست و پا ، حرکات آکروباتیک و نشست‌ها استفاده می‌شود و همچنین در بعضی فرم‌ها از سلاح‌های سرد و گرم(شامل نانچیکو، سانچیکو، نیزه، شمشیر، بادبزن و...)وجود دارد.

این بخش به زیرشاخه‌های متعددی برای نمایش فرم‌های تالو تبدیل شده است که همه آنها در همان مجموعه تالو گردآوری شده‌اند و به عنوان پیکره‌ای واحد از آنها در مسابقات استفاده می‌شود.

Hamed+Malekpour+(27)

شخصیت هفته؛ بهداد سلیمی، احسان حدادی، آرش میراسماعیلی، مجتبی عابدینی

کمیته ملی المپیک دوشنبه میزبان مراسمی بود که در راستای بهره برداری از فاز اول موزه ورزش، المپیک، پارالمپیک و اهدای یادبودهای ورزشکاران از حضور در میادین بین المللی برگزار شد. در این مراسم که مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش در کنار سید رضا صالحی امیری و شاهرخ شهنازی رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک حضور داشتند، آرش میراسماعیلی، بهداد سلیمی، احسان حدادی و مجتبی عابدینی یادبودی به موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک اهدا کردند.

photo_۲۰۱۹-۰۱-۲۳_۱۱-۲۹-۱۹

برنده هفته؛ علیرضا بیرانوند

در ابتدای دیدار ایران و عمان در یک هشتم نهایی جام ملت ها، مجید حسینی روی بازیکن حریف خطا کرد و داور دیدار به نفع عمان پنالتی گرفت. بیرانوند با درخشش خوب خود توانست پنالتی حریف را بگیرد و مانع باز شدن دروازه تیم ملی کشورمان در دقیقه یک بازی شود. دیدار ایران و عمان با نتیجه دو بر صفر به نفع تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

دیدار+تیم+های+ملی+ایران+و+عمان+

بازنده هفته؛ آرین قاسمی، مترجم سرمربی تیم ملی ایران

پیش از دیدار ایران و عمان در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تیم ملی کشورمان به دلیل برخی از صحبت‌های کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال به حاشیه می‌رفت. بسیاری از پیشکسوتان فوتبال معتقد هستند مترجم سرمربی تیم ملی ایران نمی‌تواند به خوبی حرف‌های کی‌روش را انتقال بدهد و به همین دلیل تیم ملی کشورمان با هر صحبت کی‌روش به سمت حاشیه می‌رفت.

بدرقه+تیم+ملی+فوتبال+ایران

نقد هفته؛ فدراسیون دوومیدانی

باتوجه به شرایط اقتصادی کشورمان که ورزش هم از این قائده مستثنی نیست باید فدراسیون دوومیدانی شرایطی را مهیا کند تا تیم ملی دوومیدانی بدون هیچگونه حاشیه ای برای کسب سهمیه المپیک همه تلاش خود را به کار ببرد. موضوعات پیرامون احسان حدادی، ورزشکار پرافتخار بازی‌های آسیایی و المپیک طولانی شده و این وظیفه فدراسیون دوومیدانی است که حاشیه‌های پیرامون تیم ملی و ورزشکاران را برطرف کند.

رقابت_های+دوومیدانی+قهرمانی+کشور+

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز