صبح امروز صورت گرفت؛

قهرمان جودوی جهان در تست‌های بیومکانیک ورزشی آکادمی ملی المپیک

۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۱۳:۳۷:۱۳
کد خبر: ۸۰۳۶۹۶
قهرمان جودوی جهان در تست‌های بیومکانیک ورزشی آکادمی ملی المپیک
سعید مولایی نفر اول رنکینگ جودو جهان در وزن منفی 81 کیلوگرم، امروز در آزمون های بیومکانیک ورزشی آکادمی ملی المپیک حضور یافت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، پس از هماهنگی های انجام گرفته بین کادر فنی تیم ملی جودو با الهام شیرزاد مدیر بخش بیومکانیک ورزشی آکادمی ملی المپیک، سعید مولایی که در اردوهای آماده سازی تیم ملی جودو برای حضور در مسابقات گرند اسلم پاریس به سر می برد، به عنوان ورزشکار نخبه در رشته ورزشی جودو در آزمون های بیومکانیک ورزشی این آکادمی حضور یافت.

مهدی چراغی دبیر بخش بیومکانیک ورزشی آکادمی هدف از حضور سعید مولایی در این آزمون ها را چنین اعلام کرد: دلیل انتخاب مولایی این بود که وی رتبه نخست وزن خود را در آخرین رنکینگی که توسط فدراسیون جهانی جودو اعلام شده دارا می باشد و جزو نخبگان رشته ورزشی جودو در حال حاضر است. ما با انجام این آزمون ها علاوه بر بررسی فاکتورهای آمادگی جسمانی مربوط به قدرت و توان او و تهیه بانک اطلاعاتی، ملاک و شناخت قدرت او را در دستور کار قرار داده ایم.

چراغی در ادامه گفت: ما نیاز به بررسی دقیق فاکتورهای عصبی، عضلانی مولایی داشتیم تا در آینده این داده ها برای مانیتورینگ، برنامه نویسی و همچنین استعدادیابی برای دیگر ورزشکاران جوان مورد استفاده قرار گیرد.

دبیر بخش بیومکانیک ورزشی آکادمی ملی المپیک گفت: مجموعه آزمون های بیومکانیک قدرتی که امروز انجام شد شامل این موارد بود: آنالیز تست های اسکات دو پا و تک پا، لیفت، انواع پرشهای تک پا و دو پا به منظور اندازه گیری قدرت بیشینه، نرخ توسعه نیرو (قدرت انفجاری) و توان این ورزشکار، تفاوت های پای چپ و راست و بررسی تفاوت در اندام های چپ و راست.

لازم به ذکر است، این آزمون ها توسط الهام شیرزاد مدیر و مهدی چراغی دبیر بخش بیومکانیک ورزشی آکادمی ملی المپیک و در حضور محمد منصوری سرمربی تیم ملی جودو، آندره شتوربابین مربی و دکتر حمید آقا علی نژاد مربی بدنساز این تیم انجام شد.

نظر شما