غلامرضا فتح‌آبادی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

نباید از تجربه لیپی غافل شویم/ من قاتل چینی‌ها بودم/ ترابی ذخیره طلایی کی‌روش است

۱۳۹۷/۱۱/۰۴ - ۰۶:۳۴:۰۷
کد خبر: ۸۰۳۸۰۰
نباید از تجربه لیپی غافل شویم/ من قاتل چینی‌ها بودم/ ترابی ذخیره طلایی کی‌روش است
پیشکسوت فوتبال کشور گفت: لیپی، سرمربی کهنه کار و با تجربه‌ای است که در ایتالیا و یوونتوس توانست افتخارات بسیاری را کسب کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ غلامرضا فتح آبادی، پیشکسوت فوتبال ایران، درباره میزبانی امارات در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در گفتگو با خبرنگار برنا گفت: کیفیت جام ملت‌های آسیا در مراحل حذفی افزایش پیدا می‌کند. معتقدم امارات میزبان خوبی برای جام نبود. بسیاری از سکوهای ورزشگاه خالی بود و این برای این جام در قاره کهن چهره زیبایی ندارد.

وی درباره دیدار ایران و چین در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، بیان کرد: کادر فنی تیم ملی کشورمان 8 سال است که در این تیم فعالیت می‌کند و نسبت به بازیکنان شناخت بسیار خوبی دارد. لیپی سرمربی کهنه کار و با تجربه ای است که در ایتالیا و یوونتوس توانست افتخارات بسیاری را کسب کند. 

فتح آبادی با اشاره به اینکه تیم ملی کشورمان باید حواسش به ضد حملات چینی‌ها باشد، عنوان کرد: میلاد محمدی از جناح چپ زمین و رامین رضاییان از جناح راست زمین به سمت دروازه حریف حمله می‌کنند و این امکان وجود دارد که در ضد حمله ناگهانی از مهاجمان چین عقب بیافتند. در بازی های گذشته مدافعان تیم ملی کشورمان از مهاجمان تیم حریف عقب افتادند اما با درخشش دروازه‌بان ایران دروازه بسته ماند.

وی یادآور شد: مجید حسینی در دیدار با عمان به دلیل عقب افتادن از بازیکن حریف مجبور شد خطا کند و داور هم پنالتی برای تیم حریف گرفت. حسینی و امیری که اکنون در لیگ ترکیه بازی می کنند به دلیل تفاوت سبک فوتبال آنها با فوتبال ایران این دو بازیکن نسبت به جام جهانی افت کردند. 

فتح آبادی با تاکید بر اینکه لیگ چین نسبت به گذشته رشد خوبی داشت، اضافه کرد: سرمایه گذاری چین در لیگ چین باعث شد تا کیفیت بازیکنان تیم ملی این کشور ارتقا پیدا کند. اکنون تیم ملی چین علاوه بر بازیکنان باکیفیت از مربی کهنه کار هم برخوردار هستند و تیم ملی ایران برای این دیدار باید با تمرکز و آرایش بهتری به میدان برود زیرا این دیدار 90 دقیقه نیست. 

کارشناس فوتبال با بیان اینکه امیدوارم دیدار با چین به ضربات پنالتی نکشد، افزود: درست است که علیرضا بیرانوند پیشرفت خوبی داشته و در اوج است اما ضربات پنالتی بسیار متفاوت است و این امکان وجود دارد که در ضربات پنالتی نتواند عملکردخوبی داشته باشد زیرا انتظارات افزایش یافت. 

وی گفت: به چین 3گل نزدم اگر از پایه‌های تیم ملی حساب کنیم من 5گل به تیم ملی چین زدم و در روزنامه‌های چینی من را به عنوان قاتل چین معرفی کردند. اگر قرار باشد در دیدار با چین از جناحین حمله کنیم باید طارمی در چپ و از سانترهای حاج صفی استفاده کنیم. سردار آزمون هم در این دیدار به عنوان تک مهاجم استفاده می‌شود. ترابی هم حقش است که در این بازی فیکس بازی کند و به جای حاج صفی از وی استفاده کرد و ترابی اکنون ذخیره طلایی کی‌روش است. امیدوارم تیم ملی ایران مقابل چین برنده دیدار باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز