ناصر شفق در گفتگو با خبرگزاری برنا:

قبل از انقلاب عرصه ورزش ایران فقط گلخانه‌ای بود/ توانسته‌ایم به استانداردهای جهانی نزدیک شویم/ سرمایه‌گذاری در ورزش کشور به صورت هدفمند شده است

۱۳۹۷/۱۱/۰۹ - ۰۷:۰۱:۴۷
کد خبر: ۸۰۵۷۳۴
قبل از انقلاب عرصه ورزش ایران فقط گلخانه‌ای بود/ توانسته‌ایم به استانداردهای جهانی نزدیک شویم/ سرمایه‌گذاری در ورزش کشور به صورت هدفمند شده است
مدیر ورزشی کشور گفت: قبل از انقلاب عرصه ورزش فقط گل خانه‌ای بود و ما در دو رشته کشتی و وزنه‌برداری در عرصه جهانی و در فوتبال هم در آسیا مطرح بودیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ ناصر شفق، مدیر باسابقه ورزش کشور درباره رشد ورزش کشور در چهار دهه گذشته به خبرنگار برنا گفت: در این موضوع شکی نیست که ورزش کشور در 4 دهه گذشته رشد بسیار چشمگیری داشته و اتفاقات فوق‌العاده خوبی در ورزش ایران بعد از انقلاب افتاده است.

وی افزود: همه‌گیر شدن ورزش و گسترش ورزش همگانی یکی از مهمترین مواردی است که می‌توان پیرامون رشد ورزش در 40 سال گذشته مطرح کرد. علاوه بر این دست‌آورد بزرگ در ورزش همگانی،  در ورزش قهرمانی نیز ما پیشرفت‌های بسیار خوبی را داشتیم.

شفق در ادامه اظهار داشت: قبل از انقلاب عرصه ورزش فقط گلخانه‌ای بود و ما در دو رشته کشتی و وزنه‌برداری در عرصه جهانی و در فوتبال در آسیا مطرح بودیم، شما این را مقایسه کنید با افتخاراتی که هم اکنون جوانان ما در رشته‌های متعدد ورزش کسب می کنند.

عضو سابق هیات رییسه فدراسیون فوتبال با اشاره به سرمایه گذاری‌های انجام شده در ورزش بعد از انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب و به ویژه بعد از جنگ تحمیلی، مسئولان کشور با توجه به اینکه ورزش یکی از تفریحات جوانان به شمار می‌رفت، شروع به سرمایه‌گذاری در این حوزه به صورت هدفمند کردند و وقتی شما به دنبال کمیت بروی کیفیت نیز به دنبال آن مطرح می‌شود و ما در ورزش قهرمانی شروع به رشد کردیم تا به اینجا رسیدیم.

مدیرعامل پیشین تراکتورسازی در بخش دیگری از صحبت‌هایش عنوان کرد: پیشرفت‌های ورزش زمانی بیشتر به چشم می‌آید که بدانیم ورزش در جهان هرگز در این مدت ایستا نبوده است و همواره در حال پیشرفت بوده و توانستیم تاحدود زیادی خود را به استانداردهای جهانی در رشته‌های مختلف ورزشی نزدیک کرده‌ایم که این موضوع بسیار ارزشمند است.

بخش پایانی صحبت‌های این کارشناس ورزشی درباره ورزش بانوان بود، وی در این‌باره تصریح کرد: ما از اوایل دهه 80 در ورزش بانوان به صورت حرفه‌ای کار کردیم و بانوان ایرانی نشان دادند از چه استعداد بالایی برخوردار هستند. این سرمایه‌گذاری در ورزش بانوان هم اکنون جواب داده به گونه‌ای که ما از بانوان انتظار مدال‌آوری در بالاترین آوردگاه ورزشی یعنی المپیک داریم، کیمیا علیزاده نشان داد بانوان ایرانی با حفظ شئونات اسلامی می‌توانند درخشش زیادی در میادین مختلف داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز