بهمن حسین‌پور در گفتگو با خبرگزاری برنا:

گلف ایران پیشرفت قابل توجهی داشته است/ توسعه ورزش بدون توسعه اقتصاد صورت نمی‌گیرد/ مقابل ژاپن احساسی بازی کردیم/ ساختار فکری و حرفه‌‌ای بازیکنان فوتبال باید ارتقا یابد

۱۳۹۷/۱۱/۱۰ - ۰۵:۵۹:۵۷
کد خبر: ۸۰۶۲۸۵
گلف ایران پیشرفت قابل توجهی داشته است/ توسعه ورزش بدون توسعه اقتصاد صورت نمی‌گیرد/ مقابل ژاپن احساسی بازی کردیم/ ساختار فکری و حرفه‌‌ای بازیکنان فوتبال باید ارتقا یابد
عضو هیات رییسه فدراسیون گلف گفت: باتوجه به اینکه رشته گلف در بعضی از استان‌ها مثل خوزستان دسترسی به آن خیلی آسان است، خوشبختانه علاقه جوانان اعم از آقایان و بانوان، به ویژه‌ بانوان اخیرا به رشته گلف بسیار زیاد شده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ بهمن حسین‌پور، عضو هیات رئیسه فدراسیون گلف درباره پیشرفت این رشته ورزشی در گفتگو با خبرنگار برنا، گفت: فدراسیون گلف نسبت سایر فدراسیون‌ها نوپا و جدید است. فدراسیون گلف در ایران از سال 73 راه‌اندازی شد. این فدراسیون جوان طبعا انتظار نمی‌رفت که به همین راحتی همانند ورزش‌های دیگر شناخته شود.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر تلاش بسیار زیادی برای رشد و توسعه رشته گلف انجام شد. باتوجه به اینکه گلف در بعضی از استان‌ها مثل خوزستان دسترسی به آن خیلی آسان است، خوشبختانه علاقه جوانان اعم از آقایان و بانوان، به ویژه‌ بانوان اخیرا به رشته گلف بسیار زیاد شده است. 

حسین پور با اشاره به اینکه فدراسیون گلف بودجه بسیار کمی دارد، افزود: فدراسیون گلف کمترین بودجه را از وزارت ورزش می‌گیرد. به همین خاطر کمی با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند. امیدواریم با کمک گرفتن از اسپانسرها و قانع کردن وزارت ورزش و جوانان به تخصیص بیشتری برسیم. انتظار داریم در آینده بتوانیم فعالیت بیشتری در زمینه گلف انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه همه ورزش‌ها را پیگیری می‌کنم، اضافه کرد: من هیات رییسه چند فدراسیون دیگر هم هستم. به رشته ورزشی اسب‌سواری و چوگان هم کمک می‌کنم. تا جایی که در توانم باشد و دوستان روسای فدراسیون‌ها تماس بگیرند من کمک می‌کنم. در فوتبال یا هر ورزش دیگری که باشند کمک می‌کنم.

حسین پور درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا بیان کرد: واقعیت فوتبال ایران همین است. زمانی که شما در اقتصاد حرفه‌ای نیستید و به مسائل دیگر حرفه‌ای نگاه نمی‌کنید مشکلات به همین شکل باقی می‌ماند. در ورزش زمانی که حرفه‌ای نباشیم به مشکل بر می‌خوردیم. ژاپن سرآمد اقتصاد و ورزش است. نباید توقع داشت که تیم ملی این کشور را شکست دهیم. برای برد ژاپن آیا اقداماتی که آنها برای فوتبال انجام دادند ما هم انجام دادیم?

وی یادآور شد: نباید از باخت مقابل ژاپن ناراحت بود و باید به خودمان برگردیم. ورزش به ویژه فوتبال همانند اقتصاد است. اگر اقتصاد روبه پیشرفت بود طبعا در ورزش هم شاهد توسعه و رشد خواهیم بود. امکان ندارد توسعه ورزش بدون توسعه اقتصاد صورت بگیرد. الگوبرداری لیگ حرفه‌ای ایران الگو برداری از لیگ ترکیه است که من تجربه کردم. از لحاظ احساسی به خاطر باخت تیم ملی فوتبال ایران ناراحت هستیم. 

حسین پور با تاکید بر اینکه بازیکنان تیم هنوز حرفه‌ای نشده‌اند و در زمین احساسی بازی می‌کنند، گفت: بازیکن مقصر نیست چون احساسی عمل می‌کند اما باید ساختار فکری و حرفه‌‌ای بازیکنان ارتقا یابد. در کشتی هم احساسی هستیم، ملی‌پوشان کشتی به دلیل نگاه آماتور و عدم حرفه‌ای گری شکست خوردند. باید این مشکلات در ورزش بر طرف شود. بعد از انقلاب اسلامی در ورزش بانوان رشد چشمگیری داشتیم هرچند جمعیت بانوان افزایش یافت اما این رشد چشمگیر بود. فراموش نکنیم در دنیا ورزش بر اساس محور اقتصاد می‌چرخد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز