ترین‌های ورزشی در هفته‌ای که گذشت؛

ضعف فدراسیون فوتبال در مدیریت کی‌روش/ اقدام زننده آزمون در امارات/ خیابانی نمره قبولی گرفت

۱۳۹۷/۱۱/۱۱ - ۰۵:۰۸:۵۲
کد خبر: ۸۰۶۴۶۹
ضعف فدراسیون فوتبال در مدیریت کی‌روش/ اقدام زننده آزمون در امارات/ خیابانی نمره قبولی گرفت
فدراسیون فوتبال کشورمان برای رسیدن تیم ملی ایران به فینال جام ملت‌های آسیا نیاز به مدیریت منسجم‌تری داشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می شود:

 

مسابقه هفته؛ دیدار امارات و قطر

تیم ملی قطر توانست با قدرت در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا حضور پیدا کند و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 4 بر صفر میزبان این دوره از رقابت‌ها را شکست بدهد. قطر که قرار است میزبانی جام جهانی 2022 را برعهده گیرد با قدرت در رقابت‌های آسیایی ظاهر شد تا نشان دهد میزبان شایسته‌ای برای جام جهانی است. تیم ملی فوتبال قطر در فینال مسابقات به مصاف تیم ملی فوتبال ژاپن می‌رود.

880x495_cmsv2_172816b7-1b4c-576e-aad6-bd3760b98948-3628850

پیشنهاد هفته؛ فینال جام ملت‌های آسیا

فینال جام ملت‌های آسیا میان دو تیم ژاپن و امارات برگزار می‌شود. تیم ملی ژاپن با شکست تیم ملی کشورمان توانست راهی فینال شود و تیم ملی قطر هم با 4 گل توانست میزبان جام ملت‌های آسیا را شکست دهد. دو تیم ژاپن و امارات در مرحله نیمه نهایی با اختلاف حریفان خود را شکست دادند. این دیدار روز جمعه برگزار می شود و شاهد بازی جذابی خواهیم بود.

42E01989-ABC9-40A3-B452-9E8D76F59E65_w650_r1_s

معرفی رشته؛ تای چی چوان

این هنر که با نگرش عمیق فلسفی شکل گرفته با کمک ایجاد چرخش انرژی در انسان و تخلیه انرژی درونی یعنی انرژی «چی» یا انرژی بایو الکترومغناطیس درون بدن انسان، یکی از قدرتمندترین سبک‌های رزمی در جهان می‌باشد. در این هنر عضلات نقش زیادی ایفا نمی‌کنند ویک تای چی کار سعی در رها کردن کل بدن دارد تا این انرژی بتواند در بدن جاری شود و در موقع مناسب بتوان از آن برای دفاع یا حمله استفاده کرد.

تای چی چوان روش مشت زنی یا هنر رزمی است که بر اساس مفاهیم فلسفی آن سعی در به تعادل رساندن همه چیز دارد که در حقیقت نماد یین و یانگ محصول این فرایند است. «تای چی» در فلسفه تائو به معنای فرایندی است که «ووچی» را به «یین و یانگ» تبدیل می‌کند و تای چی چوان هنر رزمی است که بر اساس این مفهوم عمیق و فلسفی بنا شده‌است. استادان تائو صدها سال پیش با معرفی تای چی در حقیقت هنر رزمی را معرفی نمودند که هماهنگ با ریتم‌های طبیعت و قوانین حاکم بر طبیعت باشد تا در سطوح بالا نیز منتهی به ادراک طبیعت گردد. تای چی ابتدا بدن را متعادل می‌سازد، سپس انرژی درونی انسان، ذهن، تنفس عواطف، طبیعت و روح را متعادل می‌سازد.

Tai-Chi-Chuan2

شخصیت هفته؛ جواد خیابانی

تنها مجری و گزارشگری که در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا مقابل توهین‌های سرمربی و عملکرد فدراسیون فوتبال به موقع در رسانه ملی حرف‌های مردم را بیان کرد و انتقادات تندی انجام داد که بازتاب جهانی در فضای مجازی داشت.

9284479_624

برنده هفته؛ هواداران ژاپن

در جام جهانی روسیه هواداران ژاپنی به همه هواداران جهان فرهنگ هواداری را آموزش دادند. در پایان همه دیدارهای تیم ملی کشورشان تمامی زباله‌ها را جمع آوری کردند حتی زمانی که تیم ملی کشورشان از دور مسابقات جام جهانی حذف شد دست از این کار برنداشتند. در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا هم بار دیگر هواداران تیم ملی ژاپن فرهنگ هواداری در ورزشگاه را به رخ همگان کشیدند و با جمع‌آوری زباله‌ها در ورزشگاه فرهنگ هواداری را به زیباترین شکل نشان دادند.

7686786-1024x659

 

بازنده هفته؛ سردار آزمون

سردار آزمون، مهاجم تیم ملی ایران در رقابت‌های جام جهانی روسیه نتوانست عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد و مورد نقد بسیاری از کارشناسان قرار گرفت. وی بعد از انتقادها نسبت به عملکردش تصمیم گرفت بعد از جام جهانی با تیم ملی ایران خداحافظی کند اما با وساطت فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی برای رقابت جام ملت‌های آسیا به ایران بازگشت و بازی های نسبتا خوبی هم از خود به نمایش گذاشت.

در جریان بازی ایران و چین در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا بعد از گلزنی با نشان دادن هیس جواب منتقدان خود را داد که با واکنش مردم مواجه شد. این بازیکن در دیدار با ژاپن هم بعد از دریافت گل تیم ملی ایران در بازی درگیرانه اخلاق را باخت و با بازیکن ژاپنی درگیر شد که در پایان بازی مردم ژاپن در توییتر نام سردار آزمون را به زبان ژاپنی نوشتند و از وی انتقاد کردند.

photo_2019-01-25_16-56-37

نقد هفته؛ فدراسیون فوتبال

فدراسیون فوتبال برای رسیدن تیم ملی کشورمان به فینال جام ملت‌های آسیا نیاز مبرمی به مدیریت منسجم‌تری داشت. به دلیل ضعف در مدیریت، سرمربی تیم ملی ایران به خود اجازه داد تا در همه امورات یک کشور دخالت کند. در جریان جام ملت‌های آسیا اگر فدراسیون مدیریت خوبی انجام می‌داد تیم ملی با تمرکز و منطق می‌توانست به فینال برسد. خرید مربی گرانقیمت هنر نیست بلکه داشتن مدیریت خوب یکی از بهترین هنرها است که فدراسیون فوتبال از آن غافل است.

FF3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز