رفتار هواداران سپیدرود بسیار پسندیده و شایسته بود؛

حسن‌زاده: امیدواریم در نیم فصل دوم پرونده‌های انضباطی کاهش پیدا کند

۱۳۹۷/۱۱/۱۷ - ۱۱:۵۹:۱۵
کد خبر: ۸۰۹۵۳۳
حسن‌زاده: امیدواریم در نیم فصل دوم پرونده‌های انضباطی کاهش پیدا کند
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: مسئولان تیم ها از مصاحبه های تنش زا که موجب التهاب در سکوها می شود، خودداری کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، اسماعیل حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: ضمن عرض خسته نباشید به زحمت کشان فوتبال در تیم ملی فوتبال که مسابقات مهم جام ملت های فوتبال آسیا را پشت سر گذاشتند و در آستانه شروع نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر، باید بگویم که در نیم فصل گذشته از نظر کمی و کیفی اتفاقات انضباطی در برخی مسابقات واقع شد که آرای انضباطی درمورد آن اتفاقات صادر و ابلاغ شد که از نظر آماری در برخی از هفته ها شرایط بسیار مطلوبی در باز یها حاکم بود به نحوی که اکثر مسابقات در آن هفته مورد نظر با کمترین حاشیه انضباطی برگزار شد. انتظار می رود در شروع نیم فصل دوم با همکاری همه زحمتکشان حوزه فوتبال، نیم فصل خوبی را پشت سر بگذاریم به نحوی که تعداد پرونده های انضباطی و میزان رفتارهای غیر ورزشی کاهش یابد.

وی در ادامه گفت: نکته اولی که باید اشاره کنم این است که ابتدا از مدیران محترم باشگاه ها، سرمربیان، کادر فنی محترم و همه مسئولانی که در کنار تیم ها انجام وظیفه می کنند تقاضا دارم از هر گونه مصاحبه و یا اظهارنظری که موجب تشویش اذهان عمومی و ایجاد حساسیت های کاذب می شود، خودداری کنند. البته بدیهی است که هرگونه اظهار نظر و حتی انتقاد و اعتراض اگر از مجرای قانونی و مطابق مقررات انجام گیرد حق مسلم ایشان است و می تواند در اصلاح امور موثر باشد.

رئیس کمیته انضباطی ادامه داد: موضوع دوم این است که با توجه به اینکه کمیته محترم داوران، دپارتمان داوری و قشر زحمت کش داوران تمام تلاش خود را مصروف می نمایند تا با حسن انجام وظیفه کلیه مسابقات فوتبال به نحو احسن برگزار شود و این قشر زحمتکش به دلیل حساسیت شغل خود نیاز به آرامش و تومنینه دارند، تقاضا داریم که هر گونه اظهار نظر در خصوص داوری مسابقات، مخصوصا تیم داوری که برای مسابقه تعیین و انتخاب می شوند، خودداری شود چرا که یک اظهار نظر زود هنگام توسط یک مقام مسئول در باشگاهی می تواند ذهنیت غلط به تماشاگر منتقل کند و مسلما در روز مسابقه سکوهای ملتهبی خواهیم داشت. لذا انتظار می رود همه مقامات مسئول در باشگاهها و کادر فنی و بازیکنان به جامعه داوری احترام گذاشته و اجازه دهند داوران عزیز با آسودگی خاطر انجام وظیفه کنند. البته از همکاران خود در جامعه داوری هم تقاضا داریم با زحمت و دقت نظر فراوان و انعکاس دقیق اتفاقات مسابقه  به حسن انجام امور کمک کنند.

حسن زاده ادامه داد: مطلب سوم که باید به آن اشاره کنم این است که در روز انجام یک مسابقه جام حذفی بین تیم های پرسپولیس تهران و سپید رود رشت شاهد رفتار تحسین برانگیز تماشاگران فهیم تیم سپید رود در رشت بودیم که مقامات رسمی مسابقه رفتار پسندیده و شایسته هواداران تیم سپید رود را منعکس کردند و ما هم ضمن تقدیر از باشگاه سپید رود پیشنهاد پاداش مالی به کانون هواداران باشگاه سپید رود را داده ایم تا انشالله مقامات مسئول در سازمان لیگ پاداش قابل توجهی به آن باشگاه بپردازد. این مطلب را از این جهت مطرح کردم که در آستانه شروع مسابقات نیم فصل انتظار داریم هواداران فهیم فوتبال ما در هر شهری و هر ورزشگاهی ضمن احترام به قوانین و مقررات و همکاری با مسئولان برگزار کننده، مراتب مهمان نوازی و احترام به تیم و تماشاگران میهمان را به نحو شایسته ای انجام دهند و از هر گونه رفتار و گفتار غیر ورزشی که شایسته فرهنگ جامعه ما نیست، پرهیز کنند و اگر چه در مقررات انضباطی ما، ماده قانونی خاص برای تشویق  وجود ندارد، اما بنده و همکارانم در کمیته انضباطی،  در مسابقاتی که رفتارهای شایسته هواداران تیم ها و اقدامات فرهنگی از سوی کانون هواداران به عمل آید، ضمن تقدیر و تشکر، پیشنهادات پاداش مالی به کانون هواداران را در دستور کاری خود قرار داده ایم .انشالله که مسئولین مالی فدراسیون فوتبال هم از محل وصول جریمه های انضباطی مبالغی که کمیته انضباطی پیشنهاد می کند را برای ارتقاء فرهنگی کانون های هواداران در اختیار آنها قرار دهد.

وی گفت: نکته چهارم این است که با اجرای مقررات انضباطی از آذرماه سال 96 تا به امروز، آرای مربوط به اتفاقات انضباطی با حداقل یک هفته تاخیر صادر می شود و علت آن این است که پس از وصول گزارش به افرادی که از آنها تخلفی گزارش شده است، فرصت دفاع داده می شود. لذا از افراد حقیقی و حقوقی تقاضا می شود در کمترین فرصت زمانی ممکن به محض وصول ابلاغیه نسبت به انعکاس دفاعیات خود اقدام کنند تا اولا دفاعیات آنها در تصمیم گیری و صدور حکم مورد ملاحظه قرار گیرد. ثانیا ما هم بتوانیم در کمترین زمان ممکن رای تخلفی که در مسابقات گذشته گزارش شده است را صادر کنیم.

حسن زاده افزود: نکته بعدی که به آن اشاره می کنم این است که پرونده های متعددی با موضوع استفاده از بازیکن غیر مجاز در فوتبال پایه در کمیته انضباطی تشکیل می شود که اکثرا به شکل ناقص به این کمیته ارجاع داده می شود. در این زمینه لازم است بگویم که اولا شکایت ها باید در مهلت قانونی به عمل آید ثانیا شکایت ها باید از طریق مراجعی که مقررات معلوم کرده است به دست ما برسد. ثالثا هزینه دادرسی باید در زمان طرح شکایت پرداخته شود و چهارم اینکه هرگونه دلیل و مستندات هم باید ارائه شود. در حالی که اکثر شکایت ها ناقص تسلیم می شود و لذا رسیدگی به تاخیر می افتد. تقاضا داریم اگر باشگاهی با این موضوع شکایتی مطرح کرد، با رعایت موارد فوق باشد تا بتوانیم در کمترین زمان ممکن رسیدگی و صدور حکم نماییم.

وی در پایان گفت: در خاتمه می خواهم به یک نکته اشاره کنم، در یکی از رسانه ها به درستی مطرح شده بود که سر مربیان محترم و کادر فنی در مصاحبه های قبل و بعد از مسابقه فقط به تکالیف فوتبالی خود بپردازند و از پرداختن به مسائل غیر مربوط و حتی گاهی به مباحث تنش زا خودداری کنند. من ضمن تایید این مطلب خطاب به رسانه های محترم عرض می کنم که اگر یک سرمربی در مصاحبه مطبوعاتی خود به موارد غیر فوتبال اشاره کرد، مسلم است که رسانه این تشخیص و اختیار را دارد که آنها را منعکس نکند. یعنی اینکه اولا از عزیزان کادر فنی تیم ها تقاضا داریم فقط به تکالیف فوتبال خود بپردازند و ار هم به حواشی دیگر پرداختند، رسانه های محترم آن مواردی که غیر فوتبالی می دانند را منعکس نکنند. 

نظر شما