هرکسی آماده‌تر باشد بازی می‌کند و فرقی نمی‌کند بازیکن جوان باشد یا باتجربه؛

شفر: دوست دارم ببریم و فقط ببریم/ هواداران به بازیکنان جدید زمان بدهند/ منشا شرایط متفاوتی داشت

۱۳۹۷/۱۱/۱۷ - ۱۴:۰۲:۱۹
کد خبر: ۸۰۹۶۱۲
شفر: دوست دارم ببریم و فقط ببریم/ هواداران به بازیکنان جدید زمان بدهند/ منشا شرایط متفاوتی داشت
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: در ورزشگاه آزادی مقابل پیکان بازی سختی داشتیم و طبیعی است که الان هم مسابقه سختی داشته باشیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، وینفرد شفر، سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری پیش از بازی با پیکان اظهار کرد: معمولاً به خاطر دیدن شما خبرنگاران و بازی بعدی خوشحال هستم. ما در هفته‌های گذشته مشکلاتی داشتیم که مستقیم به تیم وارد می‌شود و روی شانه‌های من است. همیشه دوست دارم ببریم و فقط ببریم. در روزهای اخیر با تمرکز بالا تمرین کردیم. بازیکنان جدید به تیم ما اضافه شدند. منشا شرایط متفاوتی داشت و نمی‌توانست زودتر به تیم‌مان ملحق شود.

شفر ادامه داد: چند بازیکن دیگر دیرتر اضافه شدند و نیاز است که به هماهنگی برسند و با سایر بازیکنان به درک تاکتیکی برسند. هر زمان که می‌خواهیم بازی‌ها را شروع کنیم، مثل نیم فصل اول، یک سری مشکلات داریم. چیزی که من در ذهن خودم دارم، این است که درباره یک سری مسائل جدا از بازی در یک روز دیگر صحبت کنم اما الان تمرکز ما روی بازی با پیکان است؛ مسابقه‌ای که همواره برای ما سخت بود. در ورزشگاه آزادی مقابل پیکان بازی سختی داشتیم وطبیعی است که الان هم مسابقه سختی داشته باشیم.

او با اشاره به پاتوسی، بازیکن جدید این تیم، گفت: پاتوسی بازیکن بسیار خوبی است. زمانی که در اردوی نیم فصل بودیم همراه با اعضای کادرفنی این بازی‌ها را دیدیم. او بازیکن خوبی است اما هنوز شرایطش برای بازی کردن مشخص نیست. ایسما هم بازیکن خوبی است که پنج، شش هفته در شرایط تیمی نبوده است. زمانی که به شرایط ایده‌آل برسد، بازیکن مدنظر ما خواهد بود که می‌تواند حفظ توپ کند و بازی یک ضرب و دو ضرب انجام دهد. منتظریم اطلاعات جدیدی راجع به شرایط تیم به دست بیاوریم.

شفر درباره ترکیب تیمش مقابل پیکان گفت: هنوز نمی‌دانم کدام بازیکنان در ترکیب اصلی هستند. در یک یا دو پست نیاز به فکر کردن داریم.

سرمربی آلمانی استقلال درباره استفاده از بازیکنان جدید تیمش از جمله گادوین منشا، اظهار کرد: هنوز شرایط مشخص نیست. منشا امروز به تمرین ما می‌آید. شاید ترکیب و نوع بازی ما برای او جدید باشد. از الان نمی‌توانم درباره وضعیت او حرف بزنم. منشا و بازیکنان ما باید سبک فوتبال هم‌دیگر را بدانند و به هماهنگی برسند. من از هواداران می‌خواهم به بازیکنان جدیدمان مثل ایسما، پاتوسی، منشا و نورافکن زمان بدهند. اتفاقی که برای گرو افتاد، نباید برای بازیکنان جدید تکرار شود.

وی افزود: وقتی گرو ده دقیقه بازی کرده بود، برخی‌ها علیه او شدند. نباید این اتفاق برای بازیکنان جدید رخ بدهد. باید به بازیکنان جدید فرصت بدهند که خودشان را در تیم پیدا کنند. ما همیشه به هواداران احتیاج داشتیم و انتظار داریم این بار هم به بازیکنان‌مان کمک کنند.

شفر یادآور شد: همه بازیکنان در تیم به خصوص بازیکنان جدید باید بازی کنند. باید بهترین سیستم را پیدا کنیم. در نیم فصل دوم، هر سه یا چهار روز بازی داریم. خیلی عجیب است که بعد از بازی آسیایی با سپاهان بازی داریم. نمی‌دانم چه کسی و چرا این برنامه را این‌طور نوشتند. ما به همه بازیکنان‌مان نیاز داریم. ما به روح الله باقری و مرتضی تبریزی نیز نیاز داریم.

سرمربی استقلال ادامه داد: بازی‌های زیادی در نیم فصل دوم داریم. مثل دورتموند که صدرنشین بوندس لیگا است، شاید یک بازیکن در یک بازی خوب باشد و در بازی بعد استراحت کند. این اتفاق ممکن است برای ما رخ بدهد. طبیعی است که یک بازیکن نمی‌تواند همه بازی‌ها را انجام دهد. همه بازیکنان باید از نظر جسمی و ذهنی آماده باشند.

شفر با اشاره به بازگشت بازیکنان ملی‌پوش به این تیم، افزود: بازیکنان ملی‌پوش به تیم برشگتند. طبیعی است یک مقدار ناراحت بودند به خاطر تیم ملی ولی سایر بازیکنان و همه اعضای کادرفنی به آن‌ها کمک می‌کنند که شروع دوباره‌ای داشته باشند که با تجربه و مهارت خود به تیم کمک کنند.

او درباره وضعیت طارق همام و دیر آمدن او به تمرینات و احتمال اعمال جریمه، اظهار کرد: او در آسیا مصدوم شد و باید پیش دکتر نوروزی برود تا زودتر برای تیم بازی کند. درباره آسیبش خیلی مطلع نیستم و نمی‌دانم در چه وضعیتی است. دکتر نوروزی باید او را بررسی کند.همه بازیکنان می‌گویند که آماده بازی هستتند. هر کسی آماده‌تر باشد بازی می‌کند و فرقی نمی‌کند بازیکن جوان باشد یا باتجربه. ما در نیم فصل دوم زمان کمی داریم و زمانی برای استراحت و ریکاوری نمی‌ماند. باید برخی از بازیکنان استراحت کنند تا بقیه بازیکنان برای موفقیت تیم تلاش کنند و نتیجه خوبی بگیریم.

 

نظر شما