عبدالحمید احمدی:

فضاهای ورزشی پس از انقلاب ۳۲ برابر افزایش پیدا کرده است

۱۳۹۷/۱۱/۱۸ - ۰۸:۴۹:۰۶
کد خبر: ۸۰۹۸۹۴
فضاهای ورزشی پس از انقلاب ۳۲ برابر افزایش پیدا کرده است
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: فضاهای ورزشی در کشور در سال های پس از انقلاب 32 برابر رشد داشته و این نشان از توجه ویژه نظام به موضوع سلامت و ورزش است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، عبدالحمید احمدی گفت: بعد از انقلاب در تمام نقاط کشور اماکن ورزشی توسعه یافته و ورزشگاه های بزرگی همچون ورزشگاه نفت مشهد، ثامن مشهد، یادگار امام تبریز، پارس شیراز و ورزشگاه های 15 هزار نفری، پنج هزار نفری و سه هزار نفری در استان های مختلف کشور احداث شده است.

وی اضافه کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی درحوزه ورزش قابل مقایسه با دوره قبل از انقلاب نیست و آمارها رشد و پیشرفت قابل توجهی را در این زمینه نشان می دهد.

احمدی با اشاره به توجه ویژه به ورزش بانوان بیان کرد: در حوزه ورزش قهرمانی کسب افتخارات در بازی های المپیک، پاراالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی توسط بانوان قابل توجه است بطوریکه کسب مدال طلا در 8 دوره بعد انقلاب نسبت به 8 دوره قبل انقلاب 4 برابر رشد داشته است.

وی گفت: پیش از انقلاب تنها 4 مدال طلا توسط بانوان در این میادین کسب شده بود که این تعداد پس از انقلاب به 16 مدال طلا رسیده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: ایران در زمینه ورزش‌ قهرمانی بانوان به سطوح بالایی رسیده و اولین مدال المپیک بانوان در 2016 ریو کسب و در پارالمپیک در برخی رشته‌ها 8 بار قهرمان و نایب ‌قهرمانی نصیب ورزشکاران ایرانی شده است.

احمدی بابیان اینکه ارزش حجاب در مجامع ورزشی رواج یافته افزود: پس از انقلاب بانوان با حجاب و عفاف در میادین حضور یافته و به‌عنوان ارزش در فدراسیون‌های بین‌المللی نهادینه شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز