برخورد و فرهنگ هواداران فولاد در ورزشگاه خانگی برای من و باشگاه مهم است؛

قطبی: پرسپولیس با هوادارانش در قلب من جایگاه ویژه‌ای دارند

۱۳۹۷/۱۱/۲۰ - ۱۸:۱۴:۴۷
کد خبر: ۸۱۰۵۶۳
قطبی: پرسپولیس با هوادارانش در قلب من جایگاه ویژه‌ای دارند
سرمربی تیم فولاد گفت: هیچوقت فکر نمی‌کردم روی نیمکت تیمی مقابل پرسپولیس مربیگری کنم ولی باید انجام وظیفه کنم و امیدوارم هواداران پرسپولیس من را ببخشند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، افشین قطبی سر مربی فولاد خوزستان در نشست خبری قبل از دیدار مقابل پرسپولیس، گفـت: خوشحالم که دوباره همدیگر را می‌بینیم. اولین تجربه مربیگری من در ایران برای پرسپولیس بود. پرسپولیس با هوادارانش در قلب من جایگاه ویژه‌ای دارد. لحظات بی نظری را در پرسپولیس تجربه کردم. همانطور که یک پدر می‌تواند عاشق دو فرزندش باشد فرزند دوم من فولاد است و عاشق مردم اهواز و هواداران این تیم هستم. دو ماه است که در این باشگاه حضور دارم اما احساس می‌کنم ماموریت من بیشتر از فوتبال است.

وی افزود: امیدوارم بتوانم بازیکنان بزرگی را پرورش دهم. خوشحالم که برای اولین بار در خانه فولاد مقابل یک تیم که برایم عزیز است بازی می‌کنم. هیچوقت فکر نمی‌کردم روی نیمکت تیمی مقابل پرسپولیس مربیگری کنم ولی  باید انجام وظیفه کنم و امیدوارم هواداران پرسپولیس من را ببخشند. فولاد خیلی پیشرفت کرده و هر روز شرایط بهتری پیدا می‌کند. امیدوارم این فاصله که تا بالای جدول داریم را هر روز کمتر کنیم بازیکنان ما انگیزه بسیار زیادی دارند و فقط برای کسب پیروزی تلاش می‌کنند.

سرمربی فولاد در مورد اینکه از 2 بازی که هدایت فولاد را بر عهده داشته 4 امتیاز کسب کرده و آیا در بازی مقابل پرسپولیس سیستم هجومی دارد، گفت: دو بازی سخت بیرون از خانه داشتیم و در شرایط متفاوتی به میدان رفتیم. احساس می‌کنم تیم ما هر روز بیشتر پیشرفت می‌کند. بازی با پرسپولیس هم شرایط خاص خودش را دارد. همه ایران می‌دانند پرسپولیس الان بیشترین امتیاز را کسب کرده و بهترین تیم ایران است و فاصله کمی با بهترین تیم در آسیا شدن داشت. فولاد برای رسیدن به این جایگاه کار زیادی دارد. باید ما با شرایط خاصی بازی کنیم که ننتیجه بگیریم. این تیم در هر پست بهترین‌ نفرات را دارد. اگر می‌خواهیم شانس قهرمانی داشته باشیم باید در همه دقایق خوب بازی کنیم و هر بازی برایمان حکم مرگ و زندگی را داشته باشد. با این انگیزه باید بازی کرد.

قطبی در مورد اینکه چه انتظاری از هواداران در بازی فردا دارد، اظهار داشـت: چیزی که برای من و باشگاه فولاد مهم است برخورد و فرهنگ هواداران فولاد در ورزشگاه خانگی است. چیزی که از نزدیک لمس کردم مهمان نوازی مردم اهواز و فولاد است. خیلی دوست دارم ببینیم از هواداران پرسپولیس مهمان نوازی شود و الگوی خوبی برای مردم ایران بسازیم. نکته مهم دیگر تشویق بازیکنان از سوی هواداران است. این امر اهمیت زیادی دارد و باید حمایت بسیار خوبی صورت بگیرد.

وی در مورد اینکه کیفیت بازیکنان جوان این تیم چقدر است و مهاجم کامرونی فولاد چه شرایطی دارد،‌ گفت: تمام بازیکنان ایرانی استعداد زیادی دارند. هر پسری که در ایران متولد می‌شود اولین هدفش فوتبال بازی کردن است. استعداد زیادی در فوتبال داریم. کمبودی که ما داریم کار کردن از لحاظ تاکتیکی و فنی است. خیلی از فوتبالیست‌های ما فوتبال ترکیبی بازی نمی‌کنند و احساسات اجازه نمی‌دهد نظم را حفظ کنند. جوانان زیادی در فولاد حضور دارند که می‌توانند در سطح بالا بازی کنند اما نیاز به آموزش دارند. از لحاظ تمرکزی و بدنی نیاز به کار بیشتری داریم. در مورد بازیکن کامرونی هم باید بگویم او در چین با ما بود. او ورزشکار خوبی است. این بازیکن چپ پا است و می‌تواند فوتبال ترکیبی بازی کند و در نبردهای فیزیکی برنده شود. او انگیزه زیادی دارد و مطمئنم به ما خیلی کمک می‌کند. این بازیکن چهره خوبی از خود در لیگ ایران به جا می‌گذارد.

قطبی در مورد نقل و انتقالات نیم فصل و اینکه قصد داشت دو بازیکن ژاپنی جذب کند اما به نظر می‌رسد این مسئله منتفی شده، اظهار داشت: آرزوهای شخصی از واقعیت متفاوت است. مورینیو در منچستر می‌گفت خیلی از نفرات مدنظرش را باشگاه نتوانسته بگیرد. جذب بازیکن به بودجه، مذاکره و ... مربوط است. جذب بازیکن در نیم فصل بسیار سخت است. بازیکنانی را در نیم فصل می‌خواستیم اما باشگا‌ه‌هایشان اجازه خروج آنها را ندادند یا اینکه رقم بسیار بالایی برای رضایت‌نامه تعیین کردند. در آخرین لحظات توانستیم یکی دو بازیکن خارجی بگیریم. در مورد بازیکنان ژاپنی هم باید بگویم قصد جذب آنها را داشتیم اما قوانینی عجیبی در فوتبال ایران وجود دارد که نتوانستیم آنها را جذب کنیم. اگر بازیکن آفریقایی و آسیایی در لیگ اروپا و تیم ملی کشورش بازی نکرده باشد نمی‌تواند در ایران بازی کند. از این قانون متعجب هستم. جی لیگ سطح بالایی دارد و می‌توان آن را در سطح 10 لیگ اروپا دانست. اگر بازیکنی در سطح لیگ ژاپن، چین و کره بازی کرده باشد نباید جذب فوتبال ایران شود؟ حضور این بازیکنان شاید بتواند به ما کمک کند و از سوی دیگر  به باز شدن مارکت‌های جدید برای فوتبالیست‌های ایران در دیگر لیگ‌های دنیا کمک کند. بازیکنان ژاپنی که در تیم ملی کشورشان بازی می‌کند اغلب به اروپا می‌روند و خیلی سخت بتوان چنین بازیکنی را جذب کرد.

وی در مورد اینکه آیا فولاد شانسی برای کسب قهرمانی دارد، عنوان کرد:‌ فردا برای ما خیلی مهم است. من مهندسی خواندم و در ریاضی قوی هستم. اگر قصد رسیدن به قهرمانی داریم باید فردا برنده شویم.

قطبی در مورد عدم بازی در ورزشگاه فولاد آره‌نا، گفت: یکی از دلایل حضورم در فولاد مربیگری در این ورزشگاه بود. ساختن این ورزشگاه‌ 10 سال طول کشیده اما یک پارکینگ کنار آن ساخته نشده است. خیلی از کارها را در ایران می‌خواهیم انجام دهیم اما در کار اجرایی و برنامه ریزی ضعیف هستیم. درست کردن یک پارکینگ خیلی سخت نیست‌. ما مربیان، بازیکنان و خبرنگاران باید کمک کنیم که این اتفاق بیفتد. بازی در این ورزشگاه بسیار مهم است و به فوتبال استان کمک می‌کند. من هر روز در این مورد صحبت می‌کنم و به اندازه‌ای که سهم دارم تلاش خواهم کرد.

نظر شما