دکتر مسعود سلطانی‌فر:

تأمین نیازهای مربوط به زلزله کرمانشاه در اولویت دولت بوده است/ رویکرد وزارت ورزش و جوانان توزیع امکانات، منابع و برنامه‌ها به مناطق محروم و زلزله‌زده و مستعد است

۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۱۸:۰۲:۲۹
کد خبر: ۸۱۲۵۸۰
تأمین نیازهای مربوط به زلزله کرمانشاه در اولویت دولت بوده است/ رویکرد وزارت ورزش و جوانان توزیع امکانات، منابع و برنامه‌ها به مناطق محروم و زلزله‌زده و مستعد است
وزیر ورزش و جوانان نقش مدیران استانی کرمانشاه در امداد، نجات و اسکان زلزله زدگان را بسیار خوب توصیف کرد و اظهار داشت: حمایت و پشتیبانی دولت در تأمین اعتبار مربوط به این زلزله در اولویت برنامه ها قرار داشته است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دکتر مسعود سلطانی فر  در جلسه  ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که عصر امروز در فرمانداری گیلانغرب برگزار شد، حضور حماسی مردم در راهپیمایی ٢٢ بهمن را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: به همه آزادگان جهان، مسلمانان و مردم قهرمان ایران و استان کرمانشاه حضور حماسی در راهپیمایی باشکوه چهلمین فجر انقلاب اسلامی در روز ٢٢ بهمن را تبریک می گویم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه برخی تصور می کردند ملت ایران چهلمین سال انقلاب اسلامی را نمی بیند، تصریح کرد: مردم با صلابت و عزت یک روز حماسی را در راهپیمایی ٢٢ بهمن رقم بزند و با حضور گسترده در صحنه از دستاوردهای نظام دفاع کردند و به تحریم کنندگان ظالمانه و ناعادلانه علیه کشور، نه بزرگی گفتند.

دکتر سلطانی فر بیانیه گام دوم را که دیروز از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد، مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: این بیانیه گام دوم مانیفست و مجموعه ای از سیاست ها، برنامه ها، رویکردها و جهت گیری های نظام و انقلاب در دهه پنجم انقلاب است که با محوریت جوانان مطرح شده و در جای جای این بیانیه به افتخار به دستاوردهای گذشته و با امید به آینده، مقام معظم رهبری نقشه راه آینده را برای ملت ایران ترسیم کرده اند.

وزیر ورزش و جوانان زلزله استان کرمانشاه را به عنوان یکی از وقائع ناگوار کشور اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه در حوادث غیر مترقبه کشور به دلیل مسئولیتی که داشتم و اشتیاق به کمک در مراحل حساس امداد، نجات و اسکان حضور داشته ام و می توانم تفاوت عملکرد مدیریت استان در زلزلزله کرمانشاه با زلزله های و دولار و بم را اینطور بیان کنم که اگرچه در کرمانشاه حضور رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور و وزرا التیام بخش بود اما محور عملیات امداد و نجات و اسکان و بازسازی با مدیریت استان بود و در این زمینه استاندار کرمانشاه و مجموعه مدیریت استان عملکرد درخشانی داشتند و توانستند با پشتیبانی دولت و مردم توانستند عوارض نوسازی و بازسازی را ظرف ١٤ تا ١٥ ماه انجام بدهند.

دکتر سلطانی فر با اشاره به بازسازی مناطق زلزله زده در  رودبار و بم که بیش از دو سال به طول انجامید، اظهار داشت: در زلزله استان کرمانشاه تجربه نظام إجرائی کشور هم بیشتر شده بود و در کوتاهترین زمان ممکن ساماندهی صورت گرفت تا موجبات رضایت مردم فراهم شود.

وزیر ورزش و جوانان نقش دولت در کمک به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه را هم بسیار خوب توصیف کرد و توضیح داد: تأمین نیازهای مالی مربوط به زلزله استان کرمانشاه در بخش های مختلف واقعا در ١٥ ماه گذشته جزو اولویت های دولت، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و خزانه بوده و بارها در روزهای پایانی ماه، دکتر روحانی تخصیص منابع  مربوط به زلزله کرمانشاه را به حقوق پرسنل اولویت داده اند.

دکتر سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش، رویکرد وزارت ورزش و جوانان را تمرکز زدایی عنوان کرد و ادامه داد: امکانات، منابع و برنامه ها را به نقاط مختلف کشور از جمله نقاط محروم، مرزی و مستعد ورزشی  سوق می دهیم  و همین رویکرد باعث شده  برخی از نشست روسای فدراسیون ها را در استان ها برگزار کنیم، بطوریکه ابتدا ظرف یکسال و نیم قبل ابتدا این نشست در خوزستان، سپس در آذربایجان شرقی و اینک در کرمانشاه برگزار شد و روسای فدراسیون ها هم در راستای منابع خود و ظرفیت های موجود برنامه ریزی لازم را برای حل مشکلات و توسعه ورزش در مناطق انجام می دهند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان به عنوان جزوی از دولت اولویت را توجه به نقاط محروم و زلزله زده قرار داده تا با بازسازی اماکن ورزشی آسیب دیده در زلزله زمینه شور و شعف مردم را بوجود آوریم.

دکتر سلطانی فر ورزش را ارزانترین ابزار برای پرکردن اوقات فراغت مردم دانست و توضیح داد: در یک مسابقه فوتبال و با قهرمانی یک کشتی گیر و رکورد شکنی وزنه بردار در المپیک دل یک ملت شاد می شود و هیچ عرصه ای در این زمینه با ورزش قابل مقایسه نیست.

وزیر ورزش و جوانان به لیگ پرمخاطب فوتبال اشاره کرد و اظهار داشت: در این لیگ ١٦ تیمی نهایت پانصد میلیارد تومان هزینه می شود که دولت ریالی از آن را پرداخت می کند و با همین هزینه زمینه اوقات فراغت پنجاه تا شصت میلیون نفر بوجود می آید.

سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به مطالبات منطقه، اظهار داشت: اعتقاد دارم مرز خسروی باید باز شود چرا که فعالیت این مرز موجبات رونق بخش های وسیعی را فراهم می کند.

وزیر ورزش و جوانان همچنین از احداث ٥ باب سالن ورزشی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با مشارکت استان خبر داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز