برای عملکرد بهتر در مسابقات والیبال؛

کلاس هماهنگی داوران خط به صورت تئوری و عملی برگزار شد

۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۲۰:۰۸:۰۳
کد خبر: ۸۱۲۶۰۷
کلاس هماهنگی داوران خط به صورت تئوری و عملی برگزار شد
کلاس هماهنگی داوران خط در رشته والیبال به صورت تئوری و عملی برگزار شد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در جهت بهبود عملکرد، ارتقا کیفیت، کاهش اشتباهات و خطاهای داوران خط نگهدار در مرحله پل آف لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور و با دعوت قبلی 35 نفر از داوران خط استان های مازندران، گلستان، کرمان، یزد و تهران جلسه هماهنگی داوران خط استان های میزبان پلی آف بعد از ظهر امروز در محل فدراسیون والیبال برگزار شد.

در شروع جلسه ابراهیم فیروزی در مورد اهمیت کار داوران خط صحبت کردند و عملکرد کار آنان توسط نمایندگان فدراسیون رصد می شود. رئیس کمیته داوران با اعلام اینکه در دور مقدماتی حدود ۸ نفر از داوران خط که عملکرد مناسب و قابل قبول نداشتن محروم شدند و قطعا در مرحله پلی آف این موضوع تشویق و تنبیه بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت .

فیروزی در پایان صحبت های خود عنوان کرد: داوران در جهت بهبود عملکرد و ارتقا کار خود بایستی  4 آمادگی  اخلاقی- جسمانی- روانی و علمی را داشته باشند تا بتوانند قضاوت قابل قبول داشته باشند.

در ادامه جلسه آقای شاهمیری مدرس دوره در مورد وظایف و مسئولیت های داوران خط به تفصیل صحبت کردند.

وی گفت: دوری از حاشیه، حضور بموقع در محل مسابقات و استراحت قبل از مسابقه و توجه به تغذیه می تواند در عملکرد داوران اثرات خوبی داشته باشند.

در ادامه دوره نیز داوران در مورد محل استقرار قبل حین و بعد از بازی، نحوه و زمان نشان دادن علائم و شکل ارتباط داوران خط با داوران اول و دوم بصورت عملی آشنا شدند.

نکته قابل توجه و تامل عدم حضور داوران خط استان خراسان رضوی بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز