ذوالفقارنسب:

اگر خارج از فوتبال حرف بزنم در مورد کولبرها صحبت می کنم

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۱۸:۴۶:۳۷
کد خبر: ۸۱۴۲۷۶
اگر خارج از فوتبال حرف بزنم در مورد کولبرها صحبت می کنم
بیژن ذوالفقارنسب، مربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 98 می‌گوید اگر قرار باشد درباره مسائل خارج از فوتبال حرف بزند، ترجیح می‌دهد به رنج بی‌پایان کولبرها بپردازد چون به عنوان یک کرد، از دشواری‌های زندگی آن‌ها به خوبی آگاهی دارد.

این مربی خوشنام فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار برنا می‌گوید: معتقدم فوتبالیست‌ها هم مثل همه شهروندان این مملکت، حق دارند درباره دردهای جامعه حرف بزنند با این وجود فکر می‌کنم این اظهارنظرها بهتر است مبتنی بر آگاهی باشد.

او در پاسخ به سوالی درباره واکنشی که اخیرا برخی چهره‌های فوتبالی به سخنان وزیر امورخارجه نشان داده‌اند، می‌گوید: بنده نمی‌توانم برای دیگران تعیین تکلیف کنم که درباره چه چیزی حرف بزنند یا نزنند. هر کسی ممکن است بر اساس شناختی که از شرایط جامعه دارد، اظهارنظر کند. خود من در برخی حوزه‌ها شناختم بیشتر است و در برخی حوزه‌ها کمتر. مثلا اگر از من درباره کولبرها بپرسند، می‌توانم ساعت‌ها حرف بزنم، چون می‌دانم آن‌ها در چه شرایط سختی زندگی می‌کنند و برای سیرکردن شکم خانواده چه خطرهایی به جان می‌خرند.

ذولفقارنسب در بخشی از گفت‌وگو با خبرگزاری برنا مدعی شد که برخی از جملاتی که امروز یکی از رسانه‌ها به نقل از او منتشر کرده بود، دقیق نبوده است: با من تماس گرفتند و سوالاتی پرسیدند. متاسفانه بعدا دیدم که در تنظیم متن حرف‌هایم دقت کافی به خرج نداده بودند. به طور مثال بنده از عبارت" جنگ اقتصادی" یا "سیاست خارجی" استفاده نکردم.

 

نظر شما