ترین‌های ورزشی در هفته‌ای که گذشت؛

جدال بلندقامتان با سامورایی‌ها/ اقدام جالب ملی‌پوش ایران/ استقلال با آرامش به موفقیت می‌رسد

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۰۵:۴۸:۰۹
کد خبر: ۸۱۴۵۰۸
جدال بلندقامتان با سامورایی‌ها/ اقدام جالب ملی‌پوش ایران/ استقلال با آرامش به موفقیت می‌رسد
پنجره ششم جام جهانی بسکتبال از امروز آغاز می شود و تیم ملی کشورمان در اولین دیدار خود در تالار بسکتبال آزادی میزبان ژاپن خواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می شود:

مسابقه هفته؛ دیدار استقلال و تراکتورسازی

دیدار دو تیم استقلال و تراکتورسازی در هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار شد. استقلال در این دیدار حساس مقابل تراکتورسازی شکست خورد تا از کورس مدعیان قهرمانی لیگ برتر فاصله بگیرد. این دیدار پرحاشیه با حضور تماشاگران تبریز برگزار شد که در نهایت تراکتوری‌ها با گلزنی اشکان دژاگه توانستند پیروز میدان شوند و به سه امتیاز شیرین خانگی برسند.

 

2859610

 

پیشنهاد هفته؛

پنجره ششم جام جهانی بسکتبال از امروز آغاز می شود و تیم ملی کشورمان در اولین دیدار خود در تالار بسکتبال آزادی میزبان ژاپن خواهد بود. دیدار دو تیم از ساعت 18 آغاز می شود و ورود خانواده ها نیز آزاد و رایگان اعلام شده است.

 

بازدید+وزیر+ورزش+از+تمرین+تیم+ملی+بسکتبال+ (2)

 

معرفی رشته؛ 

ساوات یا بوکس فرانسوی یک هنر رزمی فرانسوی که در آن استفاده از ضربات دست، پا و سلاح‌های سرد آموخته می‌شود.

هنر رزمی ساوات که در ایران با نام ساواته شناخته می‌شود، روشی مشابه کیک بوکسینگ است که در هنگام مبارزه از کفش استفاده می‌شود. این ورزش از ابتدای قرن نوزدهم با نام شوسان و با الهام از بوکس انگلیسی ولی با تفاوت مشهود در استفاده از ضربات پا پایه‌گذاری شد. 

مسابقات ساواته در دو آسوت و کامبت برگزار می‌شود.در آسوت تنها دقت در اجرای نمایشی تکنیک‌ها مورد نظر است. در کامبت ضربات به صورت کامل به حریف وارد می‌شود. مسابقات کامبت به دو شیوه، با محافظ سر و گردن و بدون محافظ برگزار می‌شود. ساواته در سال 1340 توسط مهدی کامران وارد ایران شد و در باشگاه‌هایی چون ایران امروز و دیهیم تدریس گردید.

 

n82781258-72084682

 

شخصیت هفته؛ مرجان کلهر

مرجان کلهر، ملی‌پوش اسکی آلپاین زنان ایران که در مرحله نخست رقابت‌های مارپیچ کوچک قهرمانی جهان جواز حضور در دور دوم را کسب کرد با اعلام خطای خود به داوران که از چشم‌شان پنهان مانده بود، از دور مسابقات کنار کشید و حرکت شایسته ورزشکار ایرانی مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفت.

 

38727

 

برنده هفته؛ بهمن عسگری

بهمن عسگری، کاراته‌کا تیم ملی کشورمان توانست در رقابت‌های مختلف  توانست به مدال خوش رنگی برسد. بهمن عسگری که 100 روز قبل در فینال رقابت‌های قهرمانی جهان با برتری یک برصفر «لوئیجی بوسا قهرمان عنوان دار ایتالیایی قهرمان جهان شده بود، در مبارزه پایانی وزن منهای 75 کیلوگرم لیگ جهانی کاراته در دبی این بار دو بر صفر سرگروه ایتالیا را شکست داد و به نشان طلا دست یافت.   

 

2876591

 

بازنده هفته؛ مائوریسیو ساری​

تیم فوتبال چلسی روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. ساری به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد و شروع طوفانی در لیگ برتر انگلیس داشت اما در نیم فصل دوم تیم ساری با شکست‌های سنگین مواجه شد. باخت سنگین چلسی مقابل منچسترسیتی در رقابت‌های لیگ برتر و منچستریونایند در رقابت‌های جام حذفی باعث شد تا مسئولان چلسی برای رهایی از بحران به دنبال راه چاره باشند. این امکان وجود دارد که ساری همین روزها اخراجی چلسی باشد!

 

1397101311180259416287374

 

نقد هفته؛ باشگاه استقلال

مدیریت یک باشگاه می‌تواند شرایطی را در باشگاه ایجاد کند تا تیم به آرامش نسبی برسد و با تمرکز در میدان به نتایج مورد نیاز برسد. اتفاقاتی اخیرا در تیم فوتبال استقلال اعم از مصاحبه‌ها و فضای مجازی بازیکنان، کادرفنی و مدیریت استقلال صورت می‌گیرد که تیم را دچار حاشیه‌های بسیاری می‌کند. تیم استقلال اکنون به آرامش نیاز دارد و این آرامش فقط با مدیریت خوب باشگاه صورت می‌گیرد. مسئولان باشگاه باید مدتی از جوهای رسانه‌ای فاصله بگیرند و با خروج از حرف با عمل شرایط قهرمانی استقلال را مهیا کنند.

 

c5ea427bd8bda63d8649fdd296af9ff9

نظر شما
پرونده ویژه