سعید درخشنده مطرح کرد:

پافشاری ایران برای میزبانی انتخابی المپیک، لغو امیدهای آسیا و جام باشگاه‌های جهان

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۱۹:۵۲:۱۹
کد خبر: ۸۱۴۷۹۸
پافشاری ایران برای میزبانی انتخابی المپیک، لغو امیدهای آسیا و جام باشگاه‌های جهان
درخشنده مصوبات روز اول اجلاس AVC را اعلام کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سعید درخشنده، عضو کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا بعد از پایان اجلاس این فدراسیون در روز اول، گفت: جلسه مشترک امروز صبح با حضور همه کمیته ها برگزار شد. جلسه کمیته های جهانی برگزار شده بود و نتایج آنجا باید امروز اعلام می شد. با حضور دکتر صالح بن ناصر رئیس AVC و دو نفر از نایب رئیسان عیسی حمزه و خانم ریتا سابو و دبیر کل کنفدراسیون فدراسیون آسیا شاندریت رئیس فدراسیون تایلند، رئیس شبکه تلویزیونی تایلند و اسپانسر جدید از گرفلور و کلیه کمیته ها این جلسه برگزار شد و تبادل نظر صورت گرفت و مصوباتی داشتیم.

درخشنده در ادامه درباره مصوبات عنوان کرد: از سال 2020 مسابقات باشگاه های جهان برگزار نخواهد شد. با این حال فدراسیون جهانی این اختیار را به فدراسیون های قاره ای داده تا درباره برگزاری مسابقات در قاره های خود تصمیم گیری کنند که کنفدراسیون آسیا تصمیم گرفته تا این مسابقات را برگزار کند و همچنان شاهد برگزاری جام باشگاه های آسیا خواهیم بود. همچنین رقابت های زیر 23 سال در آسیا و جهان لغو شد که دلیل آن نیز تداخل با رقابت های دانشگاهی بود.

او در بخش بعدی صحبت های خود درباره کمیته داوران و تصمیمات آن، گفت: داور ویدئو چک در مسابقات لیگ ملت های جهان بررسی شد. تصمیم گیری فدراسیون جهانی این بود که از هر قاره 4 نفر داور بازنشسته مسلط به زبان انگلیسی معرفی شوند که از قاره آسیا دو نفر از ژاپن، یک نفر از عربستان و یک نفر از ایران به نام مسعود یزدان پناه معرفی شدند. کمیته مسابقات و کمیته داوران 2 روز کامل جلسه دارند اما دیگر کمیته ها جلساتشان تمام شد و فردا به کشور خود بر می گردند. جلسه فردا کمیته مسابقات شامل بررسی فرمت جدید جدول مسابقات است که برای سال 2020 انجام می شود.

بخش بعدی صحبت های درخشنده به موضوع انتخابی المپیک اختصاص داشت. “انتخابی المپیک در ژانویه 2020 باید برگزار شود. 8 تیم برتر قاره که در مسابقات تهران انتخاب می شود، در این مسابقات رقابت می کنند و تیم اول راهی المپیک می شود. البته قاره های دیگر میان 4 تیم اول برگزار خواهد شد. 8 تیم برتر در مسابقات قهرمانی آسیا تهران انتخاب می شوند و به این ترتیب و با میزبانی ژاپن، صد در صد ما از آسیا دو سهمیه خواهیم داشت زیرا ژاپن میزبان است و یک تیم هم از انتخابی می رود و دو تیم حضور خواهند داشت و برای اولین مرتبه دو تیم حضور دارد. هر تیمی برای دریافت میزبانی این رقابت ها باید صد هزار دلار پرداخت کند اما قاره های دیگر باید 500 هزار دلار پرداخت کنند و ایران به دنبال میزبانی این رقابت ها است.

وی در پایان تصریح کرد: انتخابات کمیته ها که باید 2019 برگزار می شد، در آوریل 2020 برگزار می شود.

درخشنده در پایان صحبت های خود گفت که کمیته مسابقات با تغییر میزبانی از تهران به تبریز مخالفت نکرده و مسابقات قهرمانی آسیا در تهران برگزار می شود.

نظر شما