در دیدار سفیر یونان با رییس و دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید شد؛

امضا تفاهمنامه ورزشی، تبادل مربی، مدرس و برگزاری اردوی مشترک ورزشی بین دو کشور

۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۱۳:۴۳:۱۱
کد خبر: ۸۱۵۱۲۰
امضا تفاهمنامه ورزشی، تبادل مربی، مدرس و برگزاری اردوی مشترک ورزشی بین دو کشور
دیمیتری الکساندر کیس سفیر کشور یونان با حضور در کمیته ملی المپیک با دکتر صالحی امیری رییس و شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، این دیدار که با حضور دکتر قراخانلو رییس آکادمی، دکتر سعیدی خزانه دار و ذیحساب کمیته برگزار شد دکتر صالحی امیری  ضمن اشاره به جایگاه کشور یونان بعنوان مهد این رویداد بزرگ ورزشی  در جهان ابراز داشت: ارتباط دو کشور ایران و یونان ریشه در تاریخ دارد، دولت و ملت دو کشور همواره به همدیگر احترام گذاشته و در گذر زمان از مناسبات و اشتراکات فرهنگی برخوردار بوده اند که بدون تردید در عرصه ورزش نیز دو کشور ایران و یونان می توانند همکاری موثری با یکدیگر داشته باشند.

وی ادامه داد: حمایت در تصمیمات مهم بین المللی ورزشی از نمایندگان هم، اردو های مشترک ورزشی، تبادل مربی و مدرس، تامین تجهیزات ورزشی و امضا تفاهنمامه ورزشی بین دو کشور ایران و یونان می تواند  روند موثری در ارتقا مناسبات فی مابین داشته باشد.

رییس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: ارتقا مناسبات و ارتباطات، تبادل مربی، مدرس و برگزاری اردوهای مشترک و تامین تجهیزات ورزشی مورد نیاز فدراسیون ها و بهره مندی از تجارب دو کشور در زمینه ورزش می تواند زمینه مناسبی را برای رشد و ارتقا ورزش کشور در عرصه بین المللی فراهم آورد.

همچنین شهنازی دبیرکل کمیته نیز ضمن اشاره به خواستگاه کشور یونان در جهان گفت: مردم یونان قرابت فرهنگی بسیاری برای مردم ایران داشته و اصولا دو کشور همواره در اعصار تاریخ ارتباط خوبی با همدیگر داشته اند و قطعا در زمینه ورزش نیز می توانند ضمن افزایش مراودات و مناسبات، همکاری خوبی برای بهره مندی از تجربیات یکدیگر  جهت رشد ورزش خود در عرصه بین المللی داشته باشند.

سپس دیمیتری الکساندر کیس سفیر کشور یونان ابراز داشت: ارتباط تاریخی دو کشور و رابطه دوستانه دولت و ملت ایران و یونان بر هیچ کسی پوشیده نیست و قطعا در عرصه ورزش نیز  این موضوع می تواند تداوم و گسترش بیشتری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: نگاه مثبت رییس ودبیر کل کمیته ملی المپیک در گسترش هر چه بیشتر مناسبات ورزشی دو کشور در واقع بیانگر اینست که مسئولان و مردم دو کشور ایران و یونان نگاه احترام آمیز و مثبتی نسبت به یکدیگر دارند و  به شخصه شاهد موفقیت ها و پیشرفت های ورزشی ایران بوده و قطعا ضمن استقبال از پیشنهادات شما و انتقال آن به مسئولان وررزش کشورم زمینه های لازم را در این زمینه بخصوص امضاء تفاهمنامه ورزشی فراهم خواهم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز