سرپرست فنی مسابقات بسکتبال باویلچر:

مسابقات قهرمانی کشور با رویکرد جوانگرایی برگزار شد

۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۱۵:۵۹:۲۶
کد خبر: ۸۱۵۲۰۸
مسابقات قهرمانی کشور با رویکرد جوانگرایی برگزار شد
سرپرست فنی مسابقات بسکتبال با ویلچر گفت: رقابت‌های قهرمانی کشور دسته یک را با رویکرد جوانگرایی برگزار کردیم تا فرصتی به جوانان هم داده شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، جعفر محمدپور سرپرست فنی مسابقات بسکتبال با ویلچر مردان در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون جانبازان و معلولین بیان کرد: این دوره از مسابقات قهرمانی کشور دسته یک بسکتبال با ویلچر مردان با حضور ۶ تیم در سالن ۲۲ بهمن تهران برگزار شد که این تیم ها به صورت دوره ای در مرحله مقدماتی با یکدیگر رقابت کردند و در نهایت ۴ تیم به مرحله نیمه نهایی راه یافتند. تیم‌ها به صورت پلی‌آف در نیمه‌نهایی بازی کردند تا فینالیست‌ها مشخص شدند و در مرحله فینال تیم اصفهان با پیروزی برابر تیم خراسان رضوی در جایگاه قهرمانی ایستاد.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات با رویکرد جوانگرایی برگزار شد و تیم ها موظف بودند که از ۵ بازیکن جوان در تیم خود بهره ببرند و در زمان بازی ها حداقل ۲ بازیکن جوان در زمین حضور داشته باشند. این موضوع فرصتی شد تا مسئولان مسابقات و تیم ها بتوانند شناخت خوبی از عملکرد جوانان داشته باشند.

محمدپور افزود: حضور جوانان در تیم ها باعث شد تا نگرش هیئت ها نیز تغییر کند و به جوانان فرصت دهند تا با حضور در مسابقات تجربه لازم را بدست آورند و تیم ها در دوره های بعدی رقابت ها از نظر انتخاب بازیکن دست پر باشند و نتایج بهتری را رقم بزنند.

سرپرست فنی مسابقات اظهار داشت: مسابقات قهرمانی کشور به صورت دسته یک و دو برگزار می شود و تیم های هفتم و هشتم دسته یک به دسته دو سقوط می کنند و با توجه به اینکه تیم های فارس و خوزستان در این دوره از رقابت ها حضور نداشتند به لیگ دسته ۲ سقوط کردند.

نظر شما